Понедељак, 30.01.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Три нова београдска стајалишта на брзој прузи

На деоници железничког пута између Београда и Старе Пазове изграђена су стајалишта Тошин бунар, Алтина и Камендин
Нови колосеци, перони са надстрешницама, информативним таблама на стајалишту Алтина (Фото „Инфраструктура железнице Србије”)

Брза пруга између Београда и Новог Сада, после неколико година радова и три године од потпуне обуставе саобраћаја, према најавама, убрзо би требало да буде пуштена у рад. На деоници ове пруге између Београда и Старе Пазове осим реконструисаних железничких станица, изграђена су и три нова стајалишта: Тошин бунар, Алтина и Камендин. У новоизграђеним железничким стајалиштима, како истичу у „Инфраструктури железнице Србије” (ИЖС), реконструисани су колосеци и изграђени нови перони.

– Сва три стајалишта намењена су за градско-приградски саобраћај па су новоизграђени перони дуги 110 метара. У новим стајалиштима уграђена је опрема за информисање и усмеравање путника, а постављен је и видео-надзор. Извођач радова је конзорцијум кинеских компанија које граде и пругу за велике брзине на овој деоници. Пројекат је радио Саобраћајни институт ЦИП, у сарадњи са кинеском компанијом „Чајна рејлвеј дизајн корпорејшн” – подсећају из ИЖС-а.

Некадашње стајалиште Тошин бунар измештено је на нову локацију – у Булевару хероја са Кошара са друге стране улице Тошин бунар у односу на претходно стајалиште.

– Ново стајалиште удаљено је око 150 метара у правцу Новог Београда, у односу на старо које се налазило испред тунела. Прилаз путника перону омогућен је стазом из улице Тошин бунар и степеништем. За потребе путника на железничком стајалишту изграђен је перон од 123 метра, као и нов потходник – појашњавају у ИЖС-у.

И у насељу Алтина изграђено је стајалиште са новим колосецима, перонима са надстрешницама, потходником, информативним таблама и ознакама.

– Готово 30.000 становника овог дела Београда први пут добило је стајалиште за градски и приградски железнички саобраћај. И становници насеља Камендин у Земун-пољу први пут су у оквиру пројекта пруге за велике брзине добили железничко стајалиште за градски и приградски саобраћај. И ту су уређени перони са надстрешницама, потходник, опрема за информисање и усмеравање путника и видео-надзор – кажу у ИЖС-у и подсећају да су у Камендину завршени радови н на железничком надвожњаку.

– У току су завршни радови на друмско-пешачком надвожњаку преко пруге за велике брзине Београд – Нови Сад. Они се изводе због укидања путног прелаза у нивоу пруге у Камендину. На траси пруге за велике брзине између Београда и Новог Сада биће укинути сви путни прелази преко пруге, тако да ће се саобраћај одвијати преко изграђених друмских надвожњака и подвожњака – подсећају из овог предузећа.

Осим извођача радова на овој деоници брзе пруге, у реализацију посла укључили су се и радници „Београд-пута” који су постављали завршни слој асфалта.

У зони надвожњака до сада су уређене приступне саобраћајнице из Курирске улице, док је преостало да уреде саобраћајнице које ће повезати надвожњак са старим новосадским ауто-путем. Предвиђена је и изградња додатне траке за скретање према надвожњаку, чиме ће се убрзати проходност на овој деоници.

Надвожњак у Камендину дугачак је око 300 метара, а укључујући и приступне саобраћајнице његова дужина је око 1,8 километара.

Док не буду завршени радови на изградњи надвожњака, као и потходника на стајалишту, на постојећем путном прелазу, који је изузетно фреквентан, организовано је дежурство саобраћајне полиције.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.