Oстају без новца и личних података
Путовања у годинама пред нама требало би да се планирају са доста опреза јер је пандемија изнедрила неколико превара које су у вези с ковидом 19, а у којима су путници остајали и без новца и без личних података.
Како преноси британски потрошачки портал „Вич”, само у првој години пандемије путници су остали без 34,5 милиона фунти, док су лични подаци отишли на непознате адресе, и то је сада потпуно немогуће решити.
Најпознатија превара која у Великој Британији траје и даље јесу лажне авио и туристичке компаније и њихови заступници који наводно потражују новац за нереализована путовања.
Ово није нова појава јер је, како наводе, оваквих позива путницима било много и после банкрота „Томаса Кука” 2019. године. Лажни представници фирми, наиме, позивају путнике и, наводећи све појединости отказане резервације, траже надокнаду. Обично захтевају податке о банковним рачунима и друге личне информације како би даље могли да манипулишу.
Према подацима потрошачких организација, други по учесталости је покушај наплаћивања ПЛФ формулара, који за прелазак границе траже многе земље. „Вич” је пронашао неколико компанија које су се чак и оглашавале и продавале ове обрасце и по 75 фунти.
Они наводе пример путника који се спремао за путовање у Португалију и у журби је позвао једну фирму и затражио образац. Када су му затражили 59 евра за услугу, угасио је страницу, али му је одмах стигао мејл у ком су од њега захтевали да попуни образац и измири дуговање.
Осим формулара, на тржишту су се продавале и лажне потврде о вакцинацији. Ако би се неко заинтересовао за овакву потврду, требало је да пошаље личне податке и податке о рачуну како би платио трошкове поштарине. Заузврат је стигао лажни бар-код, а када би власник покушао да се жали, страница би била угашена.
Недавно спроведено истраживање показало је да се готово трећина превара у вези с резервацијама у 2020. и 2021. години десила на друштвеним мрежама, а 62 одсто на „Фејсбуку”. Иначе, забележен је огроман број лажних огласа, непостојећих некретнина и смештаја за одмор. Током 2020. године више од половине свих превара приликом резервација путовања односило се на авионске карте. Реч је о тако увежбаном систему да су многи путници схватили да су жртве преваре тек на аеродрому.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.