Чишћење станица пре пуштања саобраћаја на брзој прузи
На станицама на траси брзе пруге која ће сутра бити пуштена у саобраћај, после три године од укидања свих линија између Београда и севера земље, у току су финалне припреме – прање, чишћење и сређивање станичних површина. Како је јуче указао за Танјуг Дарко Главаш, секретар за послове одбране, ванредне ситуације, комуникације и координацију односа са грађанима, у зони пруге грађани би требало да буду опрезни.
– Велики апел свим суграђанима јер су сви железнички токови били у прекиду, а грађани су навикли, иако је то забрањено, да прелазе преко железничке инфраструктуре. Требало би да се користе прелази који су за ту намену, саобраћајна сигнализација и упутства „Железнице Србије” како не би дошло до повређивања на прилазима, прелазима и пролазима – истакао је Главаш.
На железничким станицама од Београда до Новог Сада и у њиховој непосредној околини, нарочито на некима од главних, као што су Нови Београд и Нови Сад, последњих дана и седмица на више тачака интензивирани су радови. На Новом Београду постављају се лифтови, уређује ново степениште, припремају се контејнери за продају карата, сређују површине подно станичног платоа. На новосадској станици претходних недеља обављани су радови у и на станичној згради, сређивани су колосеци и надстрешнице најближи станичној згради, а постављане су и информационе табле. Ова станица, како је још раније истакнуто, фазно ће се сређивати и даље.
Радовима на брзој прузи који су на појединим деоницама почели још 2017. и који је, према првобитним најавама, требало да буду завршени раније, нису подразумевали изградњу станичних зграда на Прокопу и Новом Београду. Ти објекти ће се накнадно градити.
Цена карте на брзој прузи у току промотивног периода, за који се за сада не зна до када ће трајати, биће 300 динара, најавио је министар Томислав Момировић. То је јефтиније и од карте у једном смеру на старој прузи између Београда и Новог Сада, која је коштала нешто мање од 400 динара. Зато је и нереално очекивати да промотивна цена буде дуго на снази. Јер, према најавама из републике и железничких предузећа, сада ће путовање у зависности од врсте воза трајати између 36 минута и сат времена. Пре укидања саобраћаја између два града путовало се између сат и 40 минута, па и више од два сата (због повремених кашњења, укрштања возова и стања пруге на појединим деоницама).
Зато ко жели да железничку „атракцију” испроба за мале паре боље да похита да то што пре уради јер када на снагу ступе редовне цене, јасно је да ће вожња бити знатно скупља него пре укидања возова.
ГРАДСКИ ПРЕВОЗ ДО СТАНИЦА:
- до ЖС „Београд центар” (Прокоп): директно: 34, 36 и 38Л, недалеко од станице: 40 и 41
- до ЖС Нови Београд: 7, 9, 11, 13, 94 и 95
- до ЖС Земун: 45, 612 и 709
- до ЖС Земун-поље: 708 и 709
- до ЖС Батајница: 73 и 703Л1
*кроз ове станице пролазе и композиције „БГ воза”
Подели ову вест




Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.