Уторак, 28.06.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Чишћење станица пре пуштања саобраћаја на брзој прузи

Апел суграђанима да буду опрезни у зони пруге, да поштују правила и користе означене прелазе
Железничка станица Нови Београд (Фото: Беоинфо)

На станицама на траси брзе пруге која ће сутра бити пуштена у саобраћај, после три године од укидања свих линија између Београда и севера земље, у току су финалне припреме – прање, чишћење и сређивање станичних површина. Како је јуче указао за Танјуг Дарко Главаш, секретар за послове одбране, ванредне ситуације, комуникације и координацију односа са грађанима, у зони пруге грађани би требало да буду опрезни.

– Велики апел свим суграђанима јер су сви железнички токови били у прекиду, а грађани су навикли, иако је то забрањено, да прелазе преко железничке инфраструктуре. Требало би да се користе прелази који су за ту намену, саобраћајна сигнализација и упутства „Железнице Србије” како не би дошло до повређивања на прилазима, прелазима и пролазима – истакао је Главаш.

На железничким станицама од Београда до Новог Сада и у њиховој непосредној околини, нарочито на некима од главних, као што су Нови Београд и Нови Сад, последњих дана и седмица на више тачака интензивирани су радови. На Новом Београду постављају се лифтови, уређује ново степениште, припремају се контејнери за продају карата, сређују површине подно станичног платоа. На новосадској станици претходних недеља обављани су радови у и на станичној згради, сређивани су колосеци и надстрешнице најближи станичној згради, а постављане су и информационе табле. Ова станица, како је још раније истакнуто, фазно ће се сређивати и даље.

Радовима на брзој прузи који су на појединим деоницама почели још 2017. и који је, према првобитним најавама, требало да буду завршени раније, нису подразумевали изградњу станичних зграда на Прокопу и Новом Београду. Ти објекти ће се накнадно градити.

Цена карте на брзој прузи у току промотивног периода, за који се за сада не зна до када ће трајати, биће 300 динара, најавио је министар Томислав Момировић. То је јефтиније и од карте у једном смеру на старој прузи између Београда и Новог Сада, која је коштала нешто мање од 400 динара. Зато је и нереално очекивати да промотивна цена буде дуго на снази. Јер, према најавама из републике и железничких предузећа, сада ће путовање у зависности од врсте воза трајати између 36 минута и сат времена. Пре укидања саобраћаја између два града путовало се између сат и 40 минута, па и више од два сата (због повремених кашњења, укрштања возова и стања пруге на појединим деоницама).

Зато ко жели да железничку „атракцију” испроба за мале паре боље да похита да то што пре уради јер када на снагу ступе редовне цене, јасно је да ће вожња бити знатно скупља него пре укидања возова.

ГРАДСКИ ПРЕВОЗ ДО СТАНИЦА:

  • до ЖС „Београд центар” (Прокоп): директно: 34, 36 и 38Л, недалеко од станице: 40 и 41
  • до ЖС Нови Београд: 7, 9, 11, 13, 94 и 95
  • до ЖС Земун: 45, 612 и 709
  • до ЖС Земун-поље: 708 и 709
  • до ЖС Батајница: 73 и 703Л1

*кроз ове станице пролазе и композиције „БГ воза”

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Драгослав
... а где да купимо карте? Узгред, 1987. године возио сам се у Француској, возом брзине 250 км/ h.
Milos
I sta si hteo sa svime time da klazes?? Nesto kao nije u redu? Nije moguce kupiti karte? Ocigledno da ti je to bio najveci uspeh u zivotu sto si se eto bas ti vozio u Francuskoj brzinom od 250. E pa vidis "prijateju" i kod nas se vozi brzim prugama, modernim auto putevima i novim luksuznim vozovima.
Branimir Salevic
Eto, Srbija postala k'o Francuska. Ko se iselio osamdesetih, džaba se mučio.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.