Кренуо редован саобраћај, већ првог дана крцато
Редован путнички саобраћај на прузи за велике брзине од Београда до Новог Сада, који је више од три године био у прекиду због радова, успостављен је коначно јуче. Већ од првих јутарњих полазака, возови на овој релацији су били попуњени, поједини чак и крцати, што се може закључити на основу „извештаја” и слика грађана са терена, а које се из сата у сат деле на друштвеним мрежама и форумима.
У почетном периоду на овој прузи саобраћају најбржи „интерсити” возови (време путовања око 36 минута) и „регио” возови (путовање нешто мање од сат времена), док „регио експрес” возови (који ће путовати око 50 минута) за сада неће ићи, истакли су у „Србијавозу”.
„Интерсити” ће са железничке станице „Београд центар” (Прокоп) поласке имати сваког дана у 5.55, 7.34, 10.05, 14.05, 16.30, 18.03 и 20.05 часова, док ће из Новог Сада за престоницу кретати у 7.04, 8.30, 12.01, 16.04, 17.45, 20.01 и 22.02 часова.
„Регио” композиције ће из Прокопа полазити у шест, седам, 9.03, 11, 13, 15.15, 17.03, 19.10 и 22.20 часова, а из Новог Сада ка Београду у 5.28, 7.46, 9.02, 11.01, 13.00, 15.17, 17.03, 19.16 и 21.01 час.
Иначе, основна разлика између „интерсити” и „регио” возова је у броју успутних станица на којима се заустављају. „Интерсити” до Новог Сада има само једну станицу – Нови Београд, док се „регио” зауставља на свим међуградским станицама на траси. Када буде кренуо да саобраћа, „регио експрес”, трећа врста воза, имаће седам успутних станица. Када ступи на снагу редован режим, станица „Нови Београд”, која сад није у функцији, уз Прокоп ће бити једина станица на територији престонице на којој ће стајати сви возови до и од Новог Сада.
Због радова у зони Железничке станице Нови Београд на њој се возови у наредном периоду неће заустављати, а како се може видети на сајту „Србијавоза”, очекује се да они трају до 27. марта. Разлог што она сада не ради нису можда само радови у њеном подножју него и жеља надлежних да привикну грађане на Прокоп као главну станицу, иако је он недовршен, иако је јавним превозом лоше повезан с центром, знатно лошије од станице на Новом Београду.
Из „Србијавоза” подсећају да ће у току промотивног периода, који ће трајати до 30. априла, и за „интерсити” и за „регио” возове цена возне карте у једном смеру и за први и за други разред бити 300 динара, а деца до шест година за коју се не захтева посебно место за седење превозиће се бесплатно. У промотивном периоду на овој линији неће важити повластице које иначе важе у путничком железничком саобраћају.
– У „интерсити” возу се неће издавати возне карте, већ ће се оне само контролисати. Путницима није дозвољен улазак у овај воз без возне карте. У „регио” возовима возопратно особље ће издавати возне карте по ценама са благајне. Путници који поседују одштампану авионску карту „Ер Србије” на релацији Београд–Њујорк превозиће се бесплатно у „интерсити” возу. Овим путницима на располагању су слободна места у зонама за седење која не подлежу резервисању – појаснили су у „Србијавозу”.

Картомати још не раде
Путници ће редовне возне карте, за све унутрашње релације, моћи да купе путем веб и мобилне апликације „Србијавоза”, која бесплатно може да се преузме преко „гугл плеја” и „ап стора”. Електронском куповином возних карата путници остварују попуст од пет одсто на укупну цену карте.
Карте се као и раније могу купити и на шалтерима, а најављено је да ће убудуће моћи и на картоматима. Али како грађани са терена јављају, картомати још нису у функцији, што и стоји као обавештење на њима.
Све детаљније информације о реду вожње путници могу да нађу на сајту „www.srbvoz.rs”.
Отворен мејл за примедбе
„Инфраструктура железнице Србије” (ИЖС) отворила је сервис на ком грађани могу да пријаве проблеме на брзој прузи Београд – Нови Сад, саопштено је из овог предузећа. Мејл адреса на којој се то може учинити је [email protected] Ту се могу пријавити сви проблеми на које су наишли на брзој прузи, првенствено када је реч о железничкој инфраструктури.
– То подразумева изглед и стање железничких станица, као и новоизграђених железничких објеката у станицама и дуж пруге, као што су потходници, надвожњаци, вијадукти... На овај начин можете поднети пријаву и због понашања железничког особља – поручили су из ИЖС, додајући да ће им добро доћи свака информација са терена и свака сугестија грађана.
Подели ову вест


Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.