Недеља, 03.07.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Продужите животни век, мислите позитивно и брините о себи и другима

(Freepik)

Неке животне навике могу да нам помогну да збир година буде далеко већи. Зато осим о свом здрављу брините и о ближњима, дружите се и не заборавите на животну енергију и радост. 

Очекујте најбоље

Од 100.000 жена у студији Иницијативе за здравље жена, оне које су специјалним упитницима оцењене оптимистичним имале су 14 одсто мање шансе да умру током првих осам година студије него песимисткиње. 

Брига за вољене

Упркос стресу који је укључен, мушкарци и жене који су највише времена посветили бризи о супружнику смањили су сопствени ризик од смрти за 36 одсто у периоду од седам година, открили су истраживачи са Универзитета Мичиген у Ен Арбору. 

Поставите циљеве

Без обзира да ли верујете да имате неку сврху коју треба да испуните на земљи или само планирате путовање- имате предност у односу на људе који немају циљеве. 

Истраживачи са Медицинског центра Универзитета Раш у Чикагу који су интервјуисали више од 1.200 старијих одраслих особа- старији људи са плановима и циљевима упола су имали мање шансе да премину током пет година. 

Изложите се „витамину сунца“

Низак ниво витамина Д је повезан са остеопорозом, дијабетесом, хипертензијом и раком. Према новом истраживању одрасли који не добијају довољно „сунчевог витамина“ имају 26 одсто веће шансе да умру прерано.

ДНК

Здраве навике заправо могу поправити ДНК, кажу истраживачи Дин Орних и добитница Нобелове награде Елизабет Блакбурн.

Њихови испитаници су јели вегетаријанску интегралну храну са десет одсто калорија из масти, шетали су 30 минута шест дана у недељи, користили технике за смањење стреса и ишли у недељну групу за подршку. Осим смањења ЛДЛ холестерола и нивоа стреса, показали су пораст теломеразе за 29 одсто. Овај ензим поправља и продужава теломере, протеинске комплексе на крајевима хромозома који су витални за имунитет и дуговечност. 

Нека срце само пумпа

Оно што можете да учините да бисте остали млади и здрави, то је да редовно и свакодневно ходате. И дружите се. Имајте своју заједницу, блиске пријатеље, групу за подршку или нека путовања.

Смањите унос црвеног меса

Десетогодишња студија открила је да људи који једу црвено месо свадневно имају најмање 30 одсто веће шансе да умру прерано у поређењу са онима који га једу или мање или га избегавају.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.