Свуда смеће, графити и изваљене светиљке
С једне стране Бранковог моста не тако давно реконструисан, а сада редовно одржаван кеј. С друге стране моста још скорије обновљено приобаље, али слика другачија – ђубре, графити, силна оштећења, бахати возачи... Оно што је и даље одржавано јесте Савска променада у „Београду на води”, а друго је Савски кеј од Бранковог моста до Бетон хале. Слика ова два парчета савског приобаља која се ослањају једно на друго – као небо и земља. Од куле „Београд” до моста одржавано шеталиште, читав мобилијар, неговано зеленило и друге биљке, а од моста до Бетон хале све ово знатно другачије.
Мајстори који су у Карађорђеву и на кеј дошли у јесен 2018. и који је сав посао првобитно требало да окончају до краја јануара 2020, на кеју су били и у току 2021. Радило се, радуцкало, више пута прекидало, онда када је деловало да је све готово морао је да се мења декинг (декоративна облога) јачим и издржљивијим...
Декинг више није проблем пошто се овај нови показао као издржљивији и отпорнији. Међутим, све друго на Савском кеју прилично лоше изгледа. Летимичан поглед довољан је да се брзо уочи смеће на сваком кораку, на травњаку и по плочницима. Кеј „украшавају” на више места и графити, одваљене и поломљене светиљке уз бициклистичку стазу, врло прљав плочник… На делу шеталишта недалеко од Бетон хале плочник је шаролик и видљиво накнадно крпљен јер је очигледно да је део гранитних плоча у међувремену мењан. Претходно су настрадале под точковима четвороточкаша и мотора, који и даље пролазе делом кеја који је намењен пешацима и бициклистима. Већина аутомобила и мотора углавном пролази самом бициклистичком стазом, а онда поред Капетаније прелазе и на сам плочник, у шта смо се и ми јуче уверили. Зато је јасно зашто је баш код Бетон хале плочник најоштећенији.
За разбацано ђубре и графите одговорни су несавесни грађани, али и комуналне службе, које очигледно не одржавају свакодневно недавно обновљен кеј, због чега је он запуштен и прљав. Одговорни су и те како и надлежни који не кажњавају бахате возаче који преко плочника и бициклистичке стазе свакодневно прелазе овим делом кеја, али и бахати грађани који ломе светиљке и шарају канте за смеће и плочник.
Слична слика је и на малом платоу код степеница подно Бранковог моста који је једнако неодржаван – са смећем, графитима и оштећењима на декинг подлози за седење.
У најбољем издању је, чини се, коловоз и плочник у самој Карађорђевој. Али, ни он није идеалан. Камена подлога око трамвајских шина на неколико места је улегла, а на све то и даље нису санирани стубићи и гранитне плоче оштећени у саобраћајним незгодама.
Комотан рок, продужеци и оправдања
Обнова Карађорђеве од моста до Париске и Савског кеја започета је у јесен 2018. и првобитно је комплетно требало да буде окончана у јануару 2020. Када је дошао најављени јануар, у трци с временом завршени су тротоари у Карађорђевој, али не и Савски кеј. Надлежни су најавили да ће се кеј радити до септембра те године, трудећи се да увере како је то редован рок, а не вишемесечно пробијање рока, што је и лаицима било очито. У покушају да оправдају себе и извођача, градски оци су почели да уверавају како ни новинари ни грађани нису разумели првобитну грађевинску таблу, на којој је као рок за завршетак апсолутно свих радова стајао јануар 2020. и да је за уређење кеја била потребна друга грађевинска дозвола. Да то објашњење не пије воду, доказали су одговори Дирекције за грађевинско земљиште нашем листу из јесени 2018, када је јасно назначено да је крајњи датум за све радове у Карађорђевој и на кеју јануар 2020. За овај неславни пројекат био је задужен конзорцијум око „Енергопројекта”, истог извођача који је с партнерима обнављао и улице од Рузвелтове до тврђаве. И тај пројекат је пробио све редовне и накнадне рокове, а на крају, квалитет урађеног је, сматрају житељи тог дела града, споран.
Подели ову вест





Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.