Понедељак, 04.07.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Штадлерови возови коштали 61 милион евра

(Принтскрин/Фејсбук )

Штадлерова три воза која је Србија купила прошле године коштала су око 61 милион евра, изјавио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић и додао да су они набављени на јавном тендеру, у складу са Законом о јавним набавкама и да су на тендеру могли да учествују сви заинтересовани.

Момировић је на отварању сајма наутике, лова и риболова одговарајући на новинарско питање „зашто је Србија наручила хитну испоруку ових возова” и констатацију „да поједини стручњаци кажу да смо за исте паре могли да купимо и више од три воза” рекао да је све урађено у складу са законом, али да је време када су они куповани било такво да су произвођачи вагона већ имали уговорене набавке и нису се појавили на тендеру.

Момировић је на отварању сајма наутике, лова и риболова (Фото Танјуг/Милош Миливојевић)

„Уложио сам и лични напор да анимирам произвођаче из Шпаније, Француске, Чешке да пошаљу своју понуду. Нажалост, они су већ имали уговорене набавке и од предвиђених неколико, који су показали жељу да учествују, на крају се појавио само Штадлер”, појаснио је Момировић.

Додао је да нам је овај произвођач испоручио вагоне који су, како је рекао, изузетни у шта могу да се увере грађани који се возе од Београда до Новог Сада.

На питање о набавци нових возова, Момировић је рекао да Србија мора да уложи огромна средства у железничку инфраструктуру и да је завршен велики тендер на коме се купује још 18 ФЛИРТ возова.

„Реч је о ФЛИРТ, а не Штадлер кис возовима и они ће кренути да се испоручују Србији од септембра до марта. То радимо са нашим европским партнерима”, рекао је министар и захвалио на подршци Европској банци за обнову и развој и Европској комисији.

Предузеће Штадлер је 2004. године развило серију возова ФЛИРТ - лаки брзи иновативни регионални воз (ФЛИРТ - Fast Light Innovative Regional Train).

Коментари10
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

miki mali
Zasto se onda zurilo, kada pruga do Subotice neće biti gotova do kraja decenije. Kupili smo na brzinu skupe vozove da voze 80 km. Samo za slikanje. Na stranu, što se 60 miliona neće isplatiti ni za 2000 godina.
Dragan D
Куку ово скупље од мигова и хеликоптера заједно!
Дипломирани политиколог
Заправо неколико пута јефтиније ал нема везе.
Predrag
Kada cemo saznati kolika je potrosnja el.energije brzog voza od BG do NS...recimo u ovom periodu.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Ако су набављени на ЈАВНОМ тендеру ПРОШЛЕ године, како то да цену сазнајемо тек сад? Шта је онда тајно?
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Ако је било јавно, зашто се сад саопштава? Да нам прође време? Нити је тендер био јаван, нити смо знали цену!
sloba car
U sve se mešamo i sve znamo. Kad god se nešto uradi to je sumnjivo. Kad se ništa ne uradi to je nesumnjivo.
Прикажи још одговора
Srboljub Tudej
A šta bi sa ruskim ili kineskim vozovima? Jesu li i skuplji i lošiji od Štadlerovih?
драган лучић
Скупљи и бољи. Кинези се више и не баве овим ''пилићарима'' који се крећу брзинама до 200 км на сат. Њихова мрежа супер брзих пруга је знатно дужа од исте у остатку света.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.