Субота, 28.01.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Градоначелнику Дубровника смета аеродром у Требињу

Што више у Сарајеву саботирају везе Српске и Србије, то ће потреба за њиховим јачањем бити већа. – Пројекат од значаја за целу БиХ, а не само РС
Аеродром би требало да буде лоциран 14 километара од херцеговачког града: Требиње (Фото М. Кременовић)

Од нашег сталног дописника
Бањалука – „Покушајем опструкције изградње аеродрома у Требињу званичници из Сарајева доводе нас до прага неког новог периода, где ћемо и ми морати да размислимо о одлукама које смо доносили у интересу целе земље и вероватно ћемо морати да делујемо на исти начин као и неки министри из Федерације БиХ кад одређени пројекти буду на дневном реду”, рекао је министар саобраћаја и веза Републике Српске Недељко Ђорић након што се министарка иностраних послова БиХ Бисера Турковић (Изетбеговићев СДА), непосредно пред прошлонедељну седницу Савета министара БиХ, предомислила па затражила „дораду” меморандума о сарадњи између Србије и БиХ.

Наиме, министри у Сарајеву требало је минуле седмице да дају зелено светло на нацрт меморандума о разумевању и сарадњи између БиХ и Србије за изградњу требињског аеродрома. Међутим, након седнице, због накнадних резерви Турковићеве, саопштено је да је тек утврђен предлог за вођење преговора ради закључивања меморандума.

Турковићева је одлучила да план треба да се „доради” након што је градоначелник Дубровника Мате Франковић изненада одлучио да затражи да „одмах буде обустављена изградња”, док, како је образложио свој захтев, не буде испитан утицај на околину преко државних граница.

Политиколог Војислав Савић каже за „Политику” да бошњачки политичари у заједничким органима БиХ већ годинама покушавају да монополизују утицај у свим нивоима власти у БиХ, што се видело и на примеру забране уласка интелектуалцима и професорима из Србије „који ничим не угрожавају стабилност БиХ, чак напротив”.

„Недавно им је мета био и велики пројекат ’Бук Бијела’. Мислим да је то дугорочно погрешна стратегија коју Сарајево спроводи, јер што више саботирају везе Српске и Србије, то ће потреба за њиховим јачањем бити већа. То је елементарни закон у друштвеним процесима”, закључио је Савић.

Каже да му је несхватљива „кратковида пакост сарајевских политичара”, који не бирају мете – од интелектуалаца до великих инфрастуктурних пројеката којима би се поспешио развој не само РС, него и БиХ.

„То је деструктивна и хазардерска политика која свој континуитет вуче још откако су првог марта 1992. године изашли на референдум и ништа се не мења до данас”, истакао је Савић.

Председавајући Савета министара БиХ Зоран Тегелтија је помало саркастично захвалио градоначелнику Дубровника на подсећању на потписани Споразум о прекограничној сарадњи између Савета министара и Хрватске, „који је посебно важан за грађане БиХ кад је реч о изградњи одлагалишта радиоактивног отпада на Трговској гори, која нимало не доприноси унапређењу добросуседских односа”.

Еколошко удружење „Грин тим” из Новог Града позива градоначелника Дубровника да стане уз грађане БиХ који се већ дуже од 20 година противе намери да на Трговској гори у Хрватској, на самој граници с БиХ, буде депонован радиоактиван и остали опасан отпад.

Српски члан Председништва БиХ Милорад Додик подсетио је да је на последњој седници Председништва БиХ било речи о више развојних пројеката за ФБиХ него за РС, те да ниједан није оспорио.

Додик је изјавио да ће се српски представници, уколико се на нивоу БиХ спречи изградња аеродрома у Требињу, у складу са тим односити према осталим пројектима.

„Заустављањем изградње уводи се нова пракса у БиХ, што је неприхватљиво и ово ће бити крајња тачка”, навео је Додик. Изградња аеродрома у Требињу, како је рекао, мора бити у складу с еколошким и осталим критеријумима, а саговорници о томе су институције Хрватске, а не град Дубровник. Додао је да раније није било приговора Хрватске у вези с изградњом аеродрома у Требињу, истакавши да из Сарајева за сва питања постављају неке препреке.

„То сада раде и према Србији кад је реч о изградњи гасовода, затим ’Бук Бијеле’ и аеродрома Требиње. Бисера Турковић требало би да заступа интересе у БиХ, а не неког градоначелника у Дубровнику”, каже Додик и напомиње да ће аеродром бити грађен у складу с еколошким критеријумима на бази еколошког пројекта.

Планирано је да се овај херцеговачки аеродром прави на локацији око 14 километара западно од центра Требиња, у близини места Талежа. Реч је о заједничком и једном од стратешких пројеката Србије и РС.

Председник Српског клуба у Представничком дому Парламента БиХ Ненад Стевандић сматра да је хрватско оспоравање градње аеродрома у Требињу засновано на комерцијалним интересима, с обзиром на то да ће тај објекат остваривати добре финансијске приходе и бити далеко боље позициониран у односу на аеродром у Дубровнику.

Коментари25
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Trifun
Izgradnja aerodroma u Trebinju ima opravdanje:1.Ekonomsko:Nalazi se u zaledju dubrovacke i hercegnovske rivijere i moze privuci veliki broj putnika-turista jeftinnim loukost letovima (kao aerodrom Tuzla napr)..2.Politicko:Okolni aerodromi nalazes se u drugim drzavama Tivat u CG,a Cilipi u HRV..3.Nacionalno:Povezuje Srbe iz Hercegovine sa maticom Srbijom.Da bi se stiglo iz Beograda do Trebinja,sada je potrebno 8 sati voznje losim putem,preko Cemerna..Zbog toga i smeta gradonacelniku Dubrovnika.
Novo
Dtrasno,,gradonacelniku Dubrovnika Smeta svaki pravoslavac pa makar on ziveo i na Novom Zelenadu.
djavo
Ajrodrom Tivat i Dubrovnik su izgradjeni iz politickih razloga ,i jedan i drugi imaju kratke piste i los je prilaz i jesnom i drugom.Republicke vlade (SFRJ) gurale su te projekte. Trbinje ima idealne uslove za duzu pistu 3000 metara i povolnje meto uslove i moze da zameni oba ajrodrome .
Knezevic Zoran
A šta se to, što urade i naprave Srbi, dopada Hrvatima, muslimanima ili Albancima? Ako se neko seti nečega neka javi da ne živim u zabludi.
S juga
Ukinuti granicni prijelaz Brgat-Ivanica i voznja s gamoznog aerodroma do.Dubrovnika okolnim cestama jedno tri cetiri sata. Bujrum.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.