Среда, 07.12.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Обука за возаче Б категорије могла би да поскупи - дупло

(Фото Д. Јевремовић)

Обука у ауто-школама за Б категорију могла би ускоро да поскупи са садашњих 60.000 - 70.0000 динара на минимално 140.000 динара, колико показују трошкови пословања, рекли су данас у Привредној комори ауто-школа Србије.

„Започели су разговори представника Агенције за безбедност саобраћаја и Министарства унутрашњих послова о новој минималној цени која би, како сада показује 'математика', за Б категорију требало да кошта минимално 140.000 динара”, рекао је за Бету представник те коморе Младен Рашета.

Он је рекао да је држава последњи пут прописала минималну цену 2012. године, а од тада је бензин скупљи 100 динара, аутомобили за обуку су са 9.000 евра поскупели на 16.000 евра, а плате инструктора су биле 40.000, а сада би минимално требало да буду 100.000 динара.

Додао је да су ауто-школама неопходни добри возачи инструктори и савремени аутомобили ради обуке јер се кандидат не може обучавати на старом возилу, а затим возити технолошки далеко напредније.

Рашета је рекао да држава прописује минималну цену због тога што је неопходна квалитетна обука возача, а да је безбедна вожња од општег интереса за грађане и саобраћај. Максимална цена, како је додао, до сада није прописивана, већ је њу регулисало тржиште.

„Проблем је што постоје ауто-школе које желе брзо да дођу до новца, па запошљавају мање квалитетне инструкторе и користе старију опрему”, казао је Рашета.

Он је рекао да утврђену цену од 140.000 динара треба да одобри МУП и Влада Србије „који су вољни да саслушају предлог ауто-школа”.

Рашета је рекао да су ауто-школе последњих месеци већ кориговале цену, највише за Б категорију, са око 60.000 динара на око 100.000, колико наплаћују у Новом Саду.

Најјефтинија обука је, према његовим речима на југу Србије где је око 60.000, колико је минимална прописана, а како се иде ка северу Србије цена је све већа, мада је у Београду због конкуренције великог броја ауто-школа од 70 до 80.000 динара.

„Грађани за обуку не треба да бирају најјефтинију ауто-школу јер то не значи да ће добити и најквалитетнију обуку и безбедно управљати возилом”, рекао је Рашета.

Коментари8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Борис М. Бања Лука
Вицкасти су ови из школа. Они би да им држава одреди колективну монополску цијену. Господо или боље рећи, другови, тако нешто је у капитализму и демократији строго забрањено. Ако вам се не исплати, кључ у браву, увијек су потребни конобари, заваривачи итд. Цијене се формирају слободно на тржишту, а потражња је нееластична, односно сваки дан је некоме потребна возачка дозвола. Неће нико пропасти сем вас.
Богдан Југовић
Да ли након положеног испита кандидат задржава возило?
Ivan Ivanovic
Cista globa koju placaju gradjani da bi se mogao finansirati partijski aparat.
Milomir
Propisivanje minimalne cene od strane državnog organa u bilo kojoj komercijalnoj delatnosti bi trebalo da bude protivustavno. Ako nije, dodati na spisak sa sledeću promenu Ustava. Skandalozno je šta ovde sve može da prođe.
Киза
Занимљиво! Нико их не тера да држе ауто-школе! Ако им се не исплати нек ставе кључ у браву и запосле се као шофери, ионако је то дефицитарно занимање! Као и у свему (хаотичном приватизацијом свега и свачега), тако и у обуци за возаче држава је направила хаос! Неке области једноставно не могу бити приватна делатност, јер приватнику је увек испред свега профит а не квалитет, а то у већини случајева не иде једно са другим без субвенција! Зато би власт озбиљно морала да се позабави тим. Само кажем..

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.