Четвртак, 30.06.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Пруга Суботица–Сегедин завршена код нас, чека се мађарска страна

Након шест месеци од почетка радова постављене су шине између Суботице и државне границе, преостали завршни радови
(Фото: Никола Тумбас)

Суботица – Пруга која повезује Суботицу и државну границу је завршена, преостало је још мађарска страна да уради свој део посла како би железнички повезала Суботицу и Сегедин.

Шине су постављене дуж читавог дела трасе на српској страни и преостали су још завршни радови на њеној електрификацији, заштити од буке и дотеривања обновљених железничких станица.

Ових дана још се ради на железничкој станици на Палићу, али се очекује да мајстори овде свој посао заврше до првомајских празника.

Железничка станица на Палићу један је од некадашњих бањских објеката изграђених у стилу сецесије, те је под заштитом као споменик културе. Пажљиво је обновљена, добила је нову надстрешницу, а мајстори управо брусе камене плоче са мотивима које из станице воде на перон. Поред станице изграђен је и подземни пролаз који је обложен штампаним бетоном, како не би био клизав, и овај пролаз осим што омогућава излазак на другу страну перона, води даље у палићко насеље. Подземни ходник опремљен је и лифтом.

Дуж пруге у висини ове станице мајстори управо постављају заштитни зид од буке, а на стубовима електричари обављају последње послове на електрификацији пруге. Како се могло чути овде на терену, дуж пруге Суботица државна граница постојаће седам зидова за заштиту од буке: код јавних складишта у Суботици, код Зоолошког врта, поред станице на Палићу, потом на уласку у Хоргош са леве стране, на железничкој станици Хоргош те на излазу из Хоргоша на два места, у зони гробља и на укрштању путева, односно на местима где пруга иде поред стамбеног насеља.

Мајстори кажу да тестирање пруге још није рађено, али се сав транспорт радног материјала одвија већ овом пругом. „РЖД интернешенел”, руски партер конзорцијума ангажованог на градњи, ради горњи строј пруге и управо машином „подбијачицом” набија туцаник дуж шина.

Приметно је да дуж пруге постоје јаркови и додатно ојачања како их киша и мраз не би спирале. То је основ за заштиту трупа сваког објекта, кажу грађевинци ангажовани на пословима на прузи.

Камен темељац за обнову пруге Суботица–Сегедин положили су заједнички Александар Вучић, председник Србије, и Виктор Орбан, премијер Мађарске, 18. октобра 2021. године. Готово тачно шест месеци након тога може се рећи да је пруга, у делу где пролази кроз Србију завршена, иако је крајњи рок новембар ове године. По свему судећи, мађарски део до Сегедина требало би бити завршен до тог рока.

Током прошлог лета, скинуте су старе истрошене шине и прагови пруге која је постојала 150 година и сада су замењени новом, аутоматизованом и електрификованом железничком линијом на којој су ангажовани стручњаци и радници из „РЖД интернешанел” из Русије, и „Карин комерц МД” из Ветерника. Вредност радова је 86,7 милиона евра. Након обнове путнички возови ће саобраћати брзином од 120 километара на час, а у оквиру њене изградње реконструисано је 13 путних прелаза, а осим железничке станице на Палићу, обновљене су и станице у насељима Бачки Виноград, Хајдуково и Хоргош.

Овом пругом веза између Суботице и Сегедина требало би бити сведена на 40 минута путовања. Остало је још нерешено питање граничних прелаза, на којима ће, како се очекује бити обједињена и убрзана процедура.

И мада се у први план увек истиче да ће захваљујући овој прузи веза између два погранична града бити једноставнија и бржа, њен значај је далекосежнији, наиме, она би у области теретног саобраћај требало да буде алтернативни правац за превоз робе док се гради брза пруга Београд–Будимпешта.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

деконстракта
Завршни радови су преостали и у Прокопу, и у Земуну, и у Новом Саду ...
Безз Лена мере
"Пруга која повезује Суботицу и државну границу је завршена, (...) и преостали су још завршни радови на њеној електрификацији, заштити од буке и дотеривања обновљених железничких станица." Да ли ви прочитате оно што напишете, пре него што објавите?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.