Не зна се када ће бити отворен аутопут Подгорица-Колашин
ПОДГОРИЦА – Надлежни у Црној Гори не знају када ће прва деоница аутопута Бар-Бољаре, од Подгорице до Колашина бити отворена за саобраћај, али се надају да би то могло да буде пре летње сезоне. Деоница од Смоковца до Матешева (Подгорица-Колашин) би могла бити пуштена у пробни рад, али само ако су осигурани услови за безбедан саобраћај, саопштено је „Побједи” у Министарству екологије. Представници тог ресора нису одговорили када би се то могло десити, али су рекли да се „позитивни сигнали у том смислу ових дана могу регистровати из више незваничних извора”.
„Према ономе што се да визуелно оценити, грађевински радови су скоро завршени. Брину, међутим, конекције на воду и струју, где се преплићу ингеренције извођача радова и домаћих фирми, за које је надлежан управљач пројектом Монтепут, који истовремено врши и надзор над овим радовима”, речено је у Министарству екологије.
Како се додаје, функционалне пробе, контролно испитивање машинске опреме и инсталација диктираће могућност пуштања у саобраћај.
Генерални директор Директората за државне путеве у Министарству капиталних инвестиција Мирослав Машић казао је да се још не зна када би приоритетна деоница аутопута Бар-Бољаре могла бити отворена за саобраћај.
„Сви радимо на томе да се пусти у саобраћај пре сезоне, а пре тога морамо испунити услове који се тичу безбедног обављања саобраћаја”, рекао је Машић.
Аутопутем се, међутим, последњих месеци пролазило, а након објаве медија, уведено је патролирање дуж аутопута. До сада нико није санкционисан.
Директор „Монтепута” Милан Љиљанић је синоћ рекао да је поред лажних пропусница, било и случајева да су се плаћали радници обезбеђења за проласке, посебно током скијашке сезоне, као и да је незванична цена била пет евра.
Изградња прве деонице аутопута почела је 2015. и првобитни рок за завршетак радова је био 11. мај 2019. године. У мају 2019. рок је померен на 30. септембар 2020, а крајем априла 2021. на новембар прошле године.
Укупна дужина приоритетне деонице аутопута је око 41,5 км, са захтевном инфраструктуром која обухвата 29 мостова, десет надвожњака и 16 двоцевних тунела.
Држава је од кинеске Ексим банке позајмила 944 милиона долара на 20 година, са каматом од два одсто и уз грејс период од шест година за изградњу ове деонице и лани је плаћена прва рата.
Влада је почетком јула прошле године направила хеџинг аранжман са европским и америчким банкама чиме је, како тврде, смањена каматна стопа и остварена уштеда од осам милиона евра годишње.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.