Уторак, 05.07.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Не зна се када ће бити отворен аутопут Подгорица-Колашин

(Pixabay)

ПОДГОРИЦА – Надлежни у Црној Гори не знају када ће прва деоница аутопута Бар-Бољаре, од Подгорице до Колашина бити отворена за саобраћај, али се надају да би то могло да буде пре летње сезоне. Деоница од Смоковца до Матешева (Подгорица-Колашин) би могла бити пуштена у пробни рад, али само ако су осигурани услови за безбедан саобраћај, саопштено је „Побједи” у Министарству екологије. Представници тог ресора нису одговорили када би се то могло десити, али су рекли да се „позитивни сигнали у том смислу ових дана могу регистровати из више незваничних извора”.

„Према ономе што се да визуелно оценити, грађевински радови су скоро завршени. Брину, међутим, конекције на воду и струју, где се преплићу ингеренције извођача радова  и домаћих фирми, за које је надлежан управљач пројектом Монтепут, који истовремено врши и надзор над овим радовима”, речено је у Министарству екологије.

Како се додаје, функционалне пробе, контролно испитивање машинске опреме и инсталација диктираће могућност пуштања у саобраћај.

Генерални директор Директората за државне путеве у Министарству капиталних инвестиција Мирослав Машић казао је  да се још не зна када би приоритетна деоница аутопута Бар-Бољаре могла бити отворена за саобраћај.

„Сви радимо на томе да се пусти у саобраћај пре сезоне, а пре тога морамо испунити услове који се тичу безбедног обављања саобраћаја”, рекао је Машић.

Аутопутем се, међутим, последњих месеци пролазило, а након објаве медија, уведено је патролирање дуж аутопута. До сада нико није санкционисан.

Директор „Монтепута” Милан Љиљанић је синоћ рекао да је поред лажних пропусница, било и случајева да су се плаћали радници обезбеђења за проласке, посебно током скијашке сезоне, као и да је незванична цена била пет евра.

Изградња прве деонице аутопута почела је 2015. и првобитни рок за завршетак радова је био 11. мај 2019. године. У мају 2019. рок је померен на 30. септембар 2020, а крајем априла 2021. на новембар прошле године.

Укупна дужина приоритетне деонице аутопута је око 41,5 км, са захтевном инфраструктуром која обухвата 29 мостова, десет надвожњака и 16 двоцевних тунела.

Држава је од кинеске Ексим банке позајмила 944 милиона долара на 20 година, са каматом од два одсто и уз грејс период од шест година за изградњу ове деонице и лани је плаћена прва рата.

Влада је почетком јула прошле године направила хеџинг аранжман са европским и америчким банкама чиме је, како тврде, смањена каматна стопа и остварена уштеда од осам милиона евра годишње.

 

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.