Уторак, 06.12.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Пронађен фосил који иде у прилог теорији да је астероид збрисао диносаурусе са лица Земље

(Freepik)

Научници су открили добро очувану ногу диносауруса чија прича датира још од дана удара астероида, који је збрисао популацију диносауруса са Земље. Било је то пре 66 милиона година.

У америчкој држави Северна Дакота на налазишту Танис пронађена је фосилизована нога диносаура на којој је очувана чак и кожа. Научници тврде да је диносаурус коме је припадала пронађена нога настрадао на дан удара астероида који је уништио популацију диносауруса пре 66 милиона година, преноси РТС.

Како наводи Би- Би- Си пронађено је веома мало остатака у стенама на основу којих је проучавана ова тема о нестанку диносауруса.Због тога су налази у Танису веома посебни.

Током последе три године тим Би-Би-Си-ја провео је доста времена на локалитету Танис снимајући са документаристом Сир Дејвидом Атенбороом.

Многи откривени примерци ће бити приказани први пут, а међу примерима добро очуваних створења од тренутка када је астероид ударио у Земљу, ту је риба која је удисала крхотине удара, кожа од рогатог трицератопса и ембрион летећег птеросауруса који је још увек у његовом јајету.

Претпоставка је да се главно место удара астероида који је био широк 12 километара налази у Мексичком заливу, место Танис у Северној Дакоти које је удаљено око 3.000 километара од залива. Мистерија је због чега су остаци тако добро очувани.

Верује се да су остаци животиња и биљака у Танису били скупљени у депонију седимента насталу од таласа речне воде у којој су се налазили океански организми помешани са животињама које насељавају копнене средине.

Научници такође верују да су пронашли део самог астероида. То је зато што је јесетра пронађена на локацији Танис удахнула куглице растопљених стена које су емитоване при удару.

Када су научници испитали ове куглице у шкргама јесетри, открили су да су повезане са местом удара у Мексику, а два примера која су била умотана у смолу дрвећа имала су мале инклузије ванземаљског порекла.

"Успели смо да раздвојимо хемију и идентификујемо састав тог материјала. Сви докази, сви хемијски подаци из те студије снажно сугеришу да гледамо у комад астероида који је обрисао диносаурусе са наше планете", рекао је професор Универзитета у Манчестеру Фил Менинг.

Вођа истраживања професор Роберт Деплама са Универзитета у Манчестеру, истакао је да постоји толико детаља који нам говоре шта се догађало из тренутка у тренутак, као када гледамо филм.

Професор Пол Барет са Природно-историјског музеја у Лондону је за Би- Би- Си рекао да се ради о Теселосаурусу.

То је врста диносауруса која је изгледала као велики гуштер. По свему судећи ова нога је од диносаура откинута јако брзо и не виде се докази неке болести ноге.

islam hajrudin
Veoma vazno saznanje koje ce imati dalekosezne posledice po celi svet,ne samo naucne krugove. Konacno ce se potvrditi da nista ne moze da generise nista ,bas kao sto je i Darvin tvrdio.