Среда, 29.06.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Трговачке робне марке обарају рекорде на свим тржиштима

Британски „Вич” истраживао зашто се све мање купују брендирани производи, али и у којим категоријама робе трговци не могу да приђу великим компанијама
(EPA-EFE/A.Rain)

Популарност приватне робне марке на полицама годинама расте широм Европе, а криза у Украјини и пад куповне моћи додатно су утицали на повећање куповине ових производа. И пре пандемије тржишни удео трговачких брендова је достизао рекорде у девет европских земаља – Немачкој, Италији, Холандији, Белгији, Пољској, Аустрији,Шведској, Норвешкој и Данској.

Први пут 2017. удео ових производа у укупној трговини износио је 30 и више процената у 17 од 20 земаља ЕУ. Анкета међу потрошачима о лојалности појединим произвођачима показала је да 57 одсто грађана наводи да у време кризе чешће купује њихове производе, а то потврђује и званична европска статистика.

Овакав тренд бележе и трговински ланци у Европи због чега се ових дана све више говори о томе да су приватне робне марке у појединим робним групама, надмашиле премијум производе.

Британски „Вич”, непрофитни потрошачки магазин чак је саопштио да је с обзиром на раст цена хране, куповина јефтинијих производа под трговачком робном марком начин да се драстично смање рачуни.

- Прелазак на ове производе може се сматрати кључним за уштеде током кризе, а наши тестови су показали да постоји много намирница под трговачком марком која је одлична замена за оригиналне производе, а и цена им је изузетно ниска, наводи „Вич”. Они додају да одустајање од робних марки може донети огромне уштеде, јер су поједини производи приватне робне марке чак и три пута јефтинији од оригиналних.

Чак су објавили листу тестираних и упоређиваних артикала. Тестирање се односило на велике трговинске ланце, али су из ове организације напоменули да се јефтиније замене могу наћи и у мањим продавницама чије се пословање заснива управо на продаји јефтинијих замена производима.

На листи тестираних производа су се осим, пахуљица, сокова, чоколадних кремова, нашли и конзервирани производи на којима су уштеде чак биле и највеће. Међутим током тестирања било је артикала попут кафе и топле чоколаде који су добили високу оцену и јефтинији конкуренти им нису могли прићи. Како је раније објавио портал „Лидер”, на годишњем нивоу приватне робне марке у Европи, према подацима портала „Статиста”, до септембра 2020. порасле су 5,7 одсто, а највише је повећана продаја робе из сегмента хране и пића – у просеку 6,1 проценат. Предвиђања су да ће се њихов успон наставити и у наредним годинама и да све више угрожавају мултинационалне компаније. Разлог за ширење линија ових производа су свакако ниже цене и до 30 процената у односу на познате брендове.Такве уштеде сумогуће јер мали, а све чешће и велики произвођачи, производе за трговинске ланце под именом трговачке робне марке. Малопродајна цена је нижа јер наручиоци брину о транспорту, пласману и маркетингу...

У компанији „Делез Србија” кажу да производи приватне робне марке чине више од 30 одсто укупног асортимана, а њихова заступљеност на полицама расте у континуитету.

Према истраживању „Политикиног” „Потрошача” проценат је удвостручен, тачније 2012. године код овог трговца износио је 15,5 одсто.

– „Премиа” бренд постоји дуже од 10 година. Категорије које највише бирају потрошачи су основнеживотненамирнице,млечнипроизводи, прерађевине, замрзнуто поврће и папирна галантерија.

Од прошле године купци у„Делез”продавницама могу да уштеде новац и обаве повољнију куповину управо пратећи „плаве цене” које се дугорочно налазе на више од 800 производа приватне робне марке, кажу у овој компанији.

У „Лидлу” наводе да већину асортимана ове компаније чине њихови брендови. – Однос цене и квалитета је оно што је одувек издвајало нашу понуду на тржишту и чиме се водимо. Обезбеђујемо робу прилагођену специфичним потребама исхране. Осим тога, потрошачима нудимо производе из сегмента козметике, домаћинства, малих кућних апарата, алата и текстила, кажу у овој компанији.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

dusan1
I u ekonomiji je matematika važna . Primera radi ako je neka taksa ili obaveza fiksna ona utiče MANJE na cenu finalnog proizvoda ukoliko se proizvodi i prodaje VIŠE ! Kao kad mi na pijaci naplate kvitu onda može krompir da bude skuplji ali ako se više proda i ne mora da znači !
Bojan
Delez je podigao cene i za privatnu robnu marku. Dimljeni losos je bio 370 za redovne brendove, a robnu marku 340, a sada su podigli na 500, a robnu marku na 460. Toliko o uštedi u Maksiju

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.