Среда, 29.06.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Отварају се све пошиљке које подлежу царинској контроли

Са растом интернет трговине све више примедаба на рокове испоруке и садржај пакета који се испоручују грађанима у Србији
(Фото EPA-EFE/F.Vogel)

Интернет трговина је у последње две године доживела огроман раст, али је упоредо с тиме забележен и све већи број примедаба грађана на рокове испоруке или садржај пакета који стижу на њихове адресе. Има и оних који тврде да се у пошиљкама не налази роба коју су наручили или да сумњају да је неко присвојио део садржаја. Овакве жалбе стижу и Управу царина, у којој кажу да обично на такве примедбе одговарају да „пакете отварају поштански, а не службеници царине, и то у просторијама које су 24 сата покривене видео-надзором”.

– Процедура је таква да поштански службеник царинику подноси на увид садржај пакета, ради узимања свих података потребних за царињење робе, након чега се садржај најчешће враћа у исту амбалажу, осим у случајевима када је неопходна нова. Све се ово чини тако да не дође до видне повреде омота или садржине пошиљке – кажу у Управи царина. Они објашњавају да у случају да пошиљка подлеже наплати царинских дажбина, на њу се ставља налепница „оцарињено”, а уколико не подлеже, етикета на којој је наведено да је „ослобођено плаћања царине”.

Контроли, односно отварању пакета може присуствовати и прималац пошиљке или особа коју је за то овластио. Цариник проверава садржај и упоређује га с пратећом документацијом. Отварају се сви пакети који садрже робу која подлеже царинској контроли или наплати дажбина.

– За садржај пакета и његову испоруку одговоран је поштански оператор. Зато свако ко има било какву замерку на изглед или садржај пакета рекламацију би требало да упути Јавном предузећу „ПТТ Србија”, уколико је пошиљка стигла редовном поштом или на адресу курирске службе преко које им је пошиљка достављена – наводе у УЦ.

Грађани се често жале и на то да им је вредност пошиљке лоше процењена, и на то имају право уколико сматрају да су оштећени, али у управном поступку морају изнети све чињенице и околности и поднети исправе и друге доказе значајне за доказивање такве тврдње. И у овом случају је предвиђена јасна процедура, која подразумева да се жалба или захтев за повраћај више наплаћених царинских дажбина (уколико сте платили и преузели пошиљку) подноси у најближој пошти, уз сву документацију (фактуру, извод из банке, свифт...), а рок за подношење приговора је пет дана. Иначе, на сајту Управе царина детаљно је наведено и ко је и у којим случајевима ослобођен плаћања увозних дажбина на пошиљку. Ови трошкови подразумевају плаћање царине и ПДВ-а, који се наплаћује и на пошиљке мале вредности (мање од 50 евра), ако су наручене преко интернета од правног лица.

– Уколико је преко интернета наручено нешто што кошта мање од 50 евра, без обзира на малу вредност робе. наручилац ће платити ПДВ од 20 одсто од укупне вредности. На пример, ако је на поштанско-царинској декларацији наведено да је ПДВ 200 динара то значи да је обрачунат порез од 20 одсто на пошиљку чија је вредност хиљаду динара, док царина у овом случају неће бити наплаћена. Ослобађање од плаћања пореза је прописано само за пошиљке мале вредности које домаћи и страни држављани бесплатно примају од физичког лица из иностранства, и то под условом да те пошиљке нису комерцијалне природе и да њихова вредност не прелази износ од 70 евра.

Праћење пакета преко сајта „Поште Србије”

Уобичајена ознака за поштанске пошиљке које пристижу преко обичне поште је број који се састоји из две словне ознаке, девет бројева и две словне ознаке на крају. Праћење се обавља преко сајта ЈП „Пошта Србије”. Поједини (страни) поштански оператори нуде услугу слања нерегистрованих писмоносних пошиљака или пакета који немају регистроване бројеве пријема или им се додељују извесни пријемни бројеви, на основу којих се ове пошиљке могу пратити само на територији матичне земље. То су пријемни бројеви пошиљака који не одговарају универзалној апликацији, те из тог разлога није могуће испратити њихово кретање у нашој земљи.

– Ако не можете да пронађете своју пошиљку у систему за праћење, то може да значи и да је она још увек у транзиту, као и да јој је додељен нови број за праћење или да систем не подржава карактере (слова и бројеве) који су додељени. Уколико је пошиљка наручена брзом поштом, онда она пристиже преко неког од одабраних курирских оператера, а ознаке тих пошиљака су другачије, па, на пример, пошиљке које стижу преко ДХЛ-а имају ознаку од 10 или 11 бројева без слова – наводе на сајту Управе царине.

 

Коментари8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

dejan
Poštari kradu robu.Nemoguće je da ako poručim preko prijatelja roba stiže bez problema ( čovek ima poštenog poštara) , a na moju adresu nikad ne stiže. Ne možeš nikog ni da optužiš jer kod nas se paketi ne prate pa ne možeš ni da dokažeš ništa. Možeš samo da se uzdaš u poštenje poštara , a srbin i poštenje
bambi
Evo ja sam bas ovih dana podigao paket koji su mi kinezi poslali. Jedna mala masina. Poslali su mi i fotografiju svih delova iz kutije. Tacno se vidi da mi je na carini ukraden jedan deo. Toliko o carini, o carinicima, postanskim sluzbenicima. I posle nemojte da kukamo, nece nas Evropa, neca nas svet? Svi su nam krivi. Ovo je sramota za drzavu.
Nasa posla
Daj nasem covjeku uniformu i neku ovlast i misli da je mali Bog. Tako je od saltera u ustanovama pa do konduktera u autobusu. Samo kod nas citas da carinici skidaju satove sa ruku ili "nadju" nekakav neprijavljen lancic zanemarive vrijednosti. Posiljke iz inostransva prica za sebe da mi je rizik poslati i nekakav rodjendanki pokloncic.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Под изговором штрајка у Пошти, а затим и почетка пандемије, пре две године, дошло је до невиђеног гомилања пошиљки у главном дистрибутивном центру у Земуну. Пошиљке (првенствено наручене преко Али Експреса) су се загубиле, крадене, оштећене, што је резултирало да Али Експрес уредно врати новац купцу, али да ненормално повећа поштарину, тако да је поштарина и по неколико пута већа него цена робе. У таквом истом, ризичном лонцу, поред Србије су и БиХ, Македонија и Црна Гора.
Бата
Као и увек систем глуми савесност (овде бих најрадије употребио једну вулгарну метафору) на обичном народу који наручи понеку ситницу, а "увоз банана" иде без проблема.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.