Среда, 29.06.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Клавир и балет на концерту Владимира Милошевића

Најчувеније балетске партитуре Петра Иљича Чајковског, Игора Стравинског и Мориса Равела слушаћемо на Коларцу, у извођењу истакнутог домаћег пијанисте
Пијаниста Владимир Милошевић (Фото: лична архива)

Балет као инспирација обележиће концерт Владимира Милошевића, пијанисте, сутра од 20.00 часова у Великој дворани Коларчеве задужбине у Београду. Програмом који носи назив „Клавир и балет” уметник открива нови израз, изводећи на клавиру транскрипције најчувенијих балетских партитура Петра Иљича Чајковског, Игора Стравинског и Мориса Равела.

– У време пандемије, када сам имао пуно времена за размишљање, пожелео сам да себи поставим значајан уметнички изазов и креирам програм који би мени и публици пружио велико задовољство. Чињеница да се балетска музика ретко може чути на концертном подијуму, деловала је као добар избор. Тако сам дошао на идеју да изведем дела која су оригинално конципирана за балет, а касније транскрибована за клавир и музику која је оригинално писана за клавир, а касније оркестрирана и прерађена у балетску музику. Ту су балети „Крцко Орашчић” Чајковског и „Жар птица” Стравинског, којима је кроз спектакуларне клавирске транскрипције удахнут нов живот захваљујући пијанистима Михаилу Плетњову и Гвиду Агостију. Имајући у виду да су и Чајковски и Стравински били под значајним утицајем француске културе, било је потпуно логично да се њиховом друштву придружи и Равел. Свита „Купренов гроб”, оригинална клавирска композиција коју је и сам Равел оркестрирао, још за његовог живота доживела је неколико балетских продукција. На крају програма ће се наћи и Равелов „Валцер” који је својеврсни куриозитет. Ово је можда и највећи од свих изазова овог програма због своје изузетне сложености – каже Милошевић, најистакнутији пијаниста своје генерације, који и у свету гради занимљиву каријеру.

Милошевић је дипломирао и магистрирао у класи проф. Невене Поповић, а усавршавао се у Италији и Француској. Гостовао је на фестивалима широм света. На универзитету Еморy у Атланти, САД, одржао је мастерклас и реситал, као и у Кини на Конзерваторијуму за музику у граду Хангџоу. Наступао је у Ричмонду и у Кенеди центру у Вашингтону, САД. Као камерни музичар сарађивао је са еминентним солистима, као што су Стефан Миленковић, Драган Ђорђевић, Роман Симовић, Дмитри Прокофјев, Јанош Балинт, Дејан Гаврић, на фестивалима у Русији, Словенији, Италији, Белгији, Србији. Добитник је више награда на престижним конкурсима у Пољској, САД, Аустралији, Италији, Француској. Професор је на ФМУ у Београду.

На питање колико су поред домаћих педагога на њега утицала усавршавања у Италији и Француској уметник одговара:

– Заправо већ сам у Београду, у класи Невене Поповић, имао сусрет са италијанском пијанистичком школом Винћенца Виталеа, код ког је она студирала у Риму. У Италији и Француској сам учио код Лазара Бермана и Мишела Далбертоа, који су значајни представници руске и француске пијанистичке школе. Интересантно је да је Мишел Далберто студирао на париском конзерваторијуму, у класи великог Владе Перлемутера који је био ученик и близак пријатељ  Мориса Равела. Можда ће баш овај програм, који садржи дела руских и француских композитора, садржати и одговор на питање како су педагози из тих истих средина допринели изградњи моје уметничке личности.

Конкурс у Вићенци довео је Владимира Милошевића до Карнеги хола. Колико је још било сличних ситуација, упитали смо га.

– Тренуци одлуке како и где се усавршавати су били пре конкурса у Вићенци и концерта у Карнеги холу. Било је то после великог Шопеновог конкурса у Варшави 2000. године. То је било једно велико искуство у мом животу које ми је омогућило да схватим којим путем даље кренути.

О наступима у свету и будућим плановима наш саговорник за крај наглашава:

– Поред САД, Кине и Јужноафричке Републике наступао сам и у Аустралији, Јужној Америци и широм Европе. Поред солистичких и концерата са оркестрима, велики део мог репертоара је посвећен и делима камерне музике. Сарадња са другим музичарима је увек инспиративна. Бавити се овим послом је привилегија. Колико год био неизвестан, напоран и можда не тако довољно цењен као што бисмо сви ми желели, право је богатство путовати, упознавати људе на разним континентима, учити њихове језике, обичаје, културу, а пре свега кроз музику размењивати енергију и делити са другима оно што носимо у себи. Искуства из свих ових средина су непороцењива и остају део нашег бића до последњег тренутка. После наступа на Коларцу, крајем месеца очекује ме и концерт у Паризу са истим програмом, као и гостовања на фестивалима у региону.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.