Уторак, 17.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Наставак градње БАС-а у Блоку 42 условљен новим кредитом

Реч је о шест милиона евра који би требало да буду одобрени средином месеца и који неће бити довољни за завршетак комплекса
Није се много одмакло од почетка радова (Фотографије А. Васиљевић)

За наставак изградње главне аутобуске станице у Блоку 42 средина маја је кључна јер тада би БАС-у требало да буде одобрен кредит од шест милиона евра неопходан да градилиште поново заживи. Али тај износ неће бити довољан за завршетак целокупног пројекта јер, како незванично сазнајемо у граду, недостаје још око три до три и по милиона евра. До сада је, наводе у Старом двору, у комплекс између насеља Белвил и „бувљака” уложен око 21 милион евра. Јавност, после силног кашњења и пробијања рокова, још не зна када ће БАС из Савског амфитеатра бити потпуно пресељен у Нови Београд како би ослободио парцеле за несметано ширење „Београда на води”.

– До краја године комплекс сигурно неће бити завршен, али са кредитом од шест милиона евра већ за који месец могло би да почне пресељење дела БАС-а у Блок 42 – кажу у граду уз подсећање да је све што је град према уговору о јавно-приватном партнерству са БАС-ом требало да уради то и учинио. Дао је земљиште, изградио приступне саобраћајнице и анекс, објекат који је према пројекту замишљен као топла веза будуће аутобуске и железничке станице у Новом Београду и који је виђен као привремена станична зграда док она централна не буде подигнута.

Оно што се намеће као питање јесте како ће бити обезбеђено тих три до три и по милиона евра и да ли ће БАС и за та средства тражити и моћи да добије још један кредит. Односно када ће бити окончана градња станице за коју је камен темељац постављен у изборној кампањи 2018. године, а радови се захуктали 2019. Исту дилему има и Слободан Коврлија, председник Независног синдиката БАС а. д.

– Од повереника за доступност информација зато покушавамо да добијемо уговоре које би иначе требало да добијемо од наше фирме. Према новој грађевинској дозволи, износ градње станице биће готово двоструко већи од првобитно планирана 24 милиона евра. По последњим информацијама, коштаће скоро пет милијарди динара. Ем то, ем нас је корона покосила јер, сећате се, једно време је и у потпуности био обустављен саобраћај. Питање је како ће све то издржати предузеће – каже Коврлија.

Према последњим најавама градских званичника, део БАС-а требало је да буде пресељен најкасније до фебруара ове године, што се није десило. За разлику од прошле године када је на градилишту врвело од радника и машина, већ неколико месеци оно делује сабласно. О томе, новим роковима и проблемима у Блоку 42 директор БАС-а Анђелко Мучибабић јуче није био расположен да говори.

Али јесте Слободан Коврлија, који додуше каже да о наредним корацима запослени у том предузећу знају исто толико колико и грађани. Он једино може да потврди да предузеће уредно плаћа кредит банци узет за изградњу нове станице и да је као и радницима БАС-а и граду, који, како каже, има 30 одсто акција предузећа, у интересу да се нова станица комплетно што пре заврши.

– Од нашег менаџмента немамо никакве информације, наш директор игнорише наше захтеве, позиве и дописе синдиката. Проблем је што и са представницима града нисмо били у прилици да разговарамо до сада. Када је првобитно требало да имамо састанак, он је померен, а онда смо поново позвани на састанак два дана уочи избора, када више није било сврхе јер се није знало, као што се и даље не зна, ко ће бити градоначелник – указује Коврлија.

Шта се дешава на градилишту станице?

– То можемо да сазнамо само када, као и остали грађани, прођемо тим делом града. Последњих неколико пута када сам пролазио било је тек неколико радника – каже он и додаје да Независни синдикат БАС а. д. неће дозволити селидбу на нову станицу док год не буде комплетно завршен нови комплекс, укључујући и станичну зграду.

– Ко год је видео онај анекс у Блоку 42 зна да је то недовољно простора за све раднике, пре свега за билетаре, јер је тамо само осам места за њих, док је у постојећој згради 30 шалтера. Притом, ти нови „шалтери” нису ни адекватно обезбеђени. Зато нећемо дозволити пресељење пре завршетка станичне зграде јер је она најбитнији објекат на новој станици, јер ће ту бити све наше службе, међу којима и она најбитнија – продаја карата – наглашава Коврлија.

Измена ПДР-а, па потраживања старих власника

Мотиву мексичке теленовеле са безбројним заплетима у причи о новом БАС-у нису кумовали само недостатак новца, неусклађени рокови и најаве из града и БАС-а, већ и друге околности. Таман када се чинило да се убрзавају радови у Блоку 42, 2020. успорила их је измена Плана детаљне регулације за ово подручје. Овај документ морао је да буде мењан јер према првобитном плану била је предвиђена станична зграда знатно мање квадратуре него што су потребе БАС-а. На све то недавно и нови непредвиђени проблем за наставак радова – потраживања наследника старих власника земљишта, односно поступак реституције који је пројекат закочио на готово годину дана, кажу у граду, и без којег није могла да се добије грађевинска дозвола. Наследници су обештећени.

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Kuki
Premeštanje autobuske stanice preko Save je najveći promašaj.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Колико ли би коштао аеродром?
Radovan III
21 mil evra do sad uloženo u novu stanicu a ni zgradu nisu makli od temelja!!!!
djavo
A kad je rok za zavrsetak?
Petar pan
U našoj zemlji pojedinci gledaju kako prvo svoj džep da napune, a javni interes se stavlja na poslednje mesto. Zato i tako sporo sve NAPREDUJE, zato se i probijaju rokovi, i vremenski i finansijski.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.