Петак, 01.07.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Грицкалице не смањују стрес, само додају килограме и успоравају метаболизам

(Freepik)

Шака бадема, кришка сира или тек по нека грицкалица, можда и мало више шећера – све чешће и све више људи широм света овако решава своје емотивне проблеме и стресне ситуације. Тај осећај када се под језиком топи омиљена намирница је толико јак да се често користи као утеха у тешким моментима. Уместо хране као утехе, стручњаци саветују да бирате шетњу, разговор или неку другу активност како не бисте осим стреса запали и у борбу са вишком килограма.

Гејл Салц, психијатар из Њујорка, наводи да у почетку повећани стрес убија апетит, али врло често када стрес потраје дуже надбубрежне жлезде почињу да испуштају кортизол што даље повећава енергетске захтеве организма.

Др Салц истиче да кортизол мотивише да тражимо храну која је масна, пуна шећера што објашњава зашто смо срећни барем на кратко када једемо нездраву храну. Занимљиво је ипак да чак и ако једете релативно здраву храну када сте под стресом, бројне студије откривају да кортизол успорава метаболизам и лакше се гојимо и теже мршавимо.

Осим тога, студија из 2014. године показала је, пише портал Ридерг дајџест, да стрес може да повећа ниво инсулина што доприноси таложењу масти. Такође, истраживање објављено каже да је хронични стрес повезан с низом цревних поремећаја, од упалне до синдрома иритабилног црева и негативних промена у цревној флори.

Зато стручњаци наводе да је веома важно ову навику променити, избацити. За почетак саветују да се суочите и прихватите проблеме, емоције колико год да су лоше. Не устручавајте да се обратите психологу који може да помогне, а не заборавите и неке ситне ритале. Рецимо, јога, медитирање, шетња, вежбе могу да помогну да избегнете да једете када имате проблем.

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Бата
Ах што "волим" ове савете "Немој да се нервираш, немој да бринеш, контролиши стрес". Па да то може тако по вољи да се "искључи на дугме" нико нигде се не би нервирао, плашио, патио.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.