Повереник: Полиција и банке најзатворенијe за грађане
Повереник за информације од јавног значаја Милан Мариновић каже да су за грађане Србије најзатвореније за приступ информацијама полиција и банке.
Он је за РТС рекао да, ако гледамо министарства, грађани највише захтева подносе Министарству унутрашњих послова и Министарству финансија.
„У великом проценту они и поступају по захтевима, али опет, један немали број захтева остане неудовољен и онда постоји потреба да се изјави жалба поверенику”, објашњава Мариновић.
С друге стране, каже, прошле године најпријемчивији су били и највише су поступали по захтевима грађана Министарство државне управе и локалне самоуправе и Министарство културе и информисања.
„Традиција показује да сваке године та два министарства спадају у круг оних органа власти који удовољавају захтевима грађана”, навео је Мариновић, преноси Танјуг.
Он истиче да је Институција повереника добила нови механизам за помоћ грађанима - може да кажњава све оне које не дају информацију, а требало би да је дају.
До сада је то могла да ради само управна инспекција која то често није чинила, па су уместо њих то радили грађани са својим адвокатима, објашњава Мариновић.
„Сада је повереник добио овлашћење да он подноси захтев и ја вам гарантујем да ћете већ у извештају повереника за ову годину видети колико је то променило слику и колико је повереник поднео захтева”, истиче повереник.
Такође, наглашава, први пут ће руководиоци органа власти моћи да буду кажњени због непоступања и игнорисања тражилаца информација, што је теоретски могло и раније али је била доста компликована процедура.
Сада ће, истиче Мариновић, повереник издавати прекршајни налог новчано на износ од 30.000 динара.
Што се тиче предложене кривичне одговорности, повереник сматра да то у овом тренутку није реално.
„Видећемо шта ће учинити Измене закона, повећане казне, шта ће учинити овај механизам који је дат поверенику - да са једне стране изриче казну за ћутање и да подноси захтев за покретање прекршајног поступка за све остале прекршаје и ја мислим да ће све то дати резултате и да неће бити потребе за кривичну одговорност”, оцењује Мариновић.
Он додаје да 16. маја почиње кампању „Нека остане лично”, којом се млади у Србији упозоравају на опасности које вребају са друштвених мрежа.
„Идеја је да наши лични подаци остану заштићени, да сви они подаци који нису неопходни за остварење неког циља остану заштићени, да се поштује приватност”, поручује Повереник за информације од јавног значаја.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.