Четвртак, 19.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Престаје производња „фијата 500 Л” у Крагујевцу

(Фото А. Васиљевић)

Производња „фијата 500 Л” престаје у Крагујевцу, а запосленима је понуђено да пређу у једну од четири фабрике у иностранству или да узму отпремнине и напусте предузеће. Како „Политика” сазнаје мали је одзив радника за одлазак на рад у иностранство. Иначе ова шумадијска фабрика запошљава 2.100 радника.

Саша Ђорђевић, председник синдиката „Фијата”, каже да се она лепа информација коју су добили пре десетак дана о покретању новог модела електричног аутомобила топи као пахуља снега.

– Послодавац нас је јуче информисао о престанку производње у Крагујевцу и сви радници су позвани да се изјасне. Нуди се рад у иностранству у непрекидном периоду од две године у Словачкој, Пољској, Италији и Немачкој. Ово јуче је било само информисање, а од следеће недеље почиње изјашњавање запослених –каже Ђорђевић.

Друга опција је изјашњавање о добровољном одласку из фирме уз законску отпремнину.

– Сви хоће да раде. Ово је фабрика са доста младих људи. Нико се не жали на понуду у овом моменту, ми као синдикат тражимо од послодавца да понуде буду у складу са законом и са колективним уговором. Послодавац ће морати да обезбеди гаранцију запосленима да ће по доласку из иностранства имати радно место у нашој фабрици која треба да почне да производи електричне аутомобиле у трећем кварталу 2024. – наводи Ђорђевић.

Према документу са којим су јуче упознати радници, за рад у Словачкој и Пољској понуђена је минимална основна нето месечна зарада у износу од 800, односно 850 евра, а понуђен је и нето бонус пре поласка од 6.000 евра. По повратку, радници ће примити нето бонус по 11.000 евра, укупно за две године.

За раднике који ће отићи на рад у Немачку минимална основна нето месечна зарада је 1.900 евра, а за оне који оду у Италију 1.400 евра, при чему је нето бонус пре поласка 1.000 евра. Нето бонус по повратку из Немачке је 2.000 евра, а из Италије 1.500 евра.

Коментари34
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

dusan1
Neka ide FIAT . Radnike vratiti osnovnoj delatnosti Zastave , proizvodnja oružja a ako FiAT ostavi mašine proizvoditi neko višenamensko vozilo tipa BUHANKA , TAM-ić ,Campagnola...
Ко жив ко мртав
Ко још верује да ће и од тог посла за две године бити ишта… за две године ко жив, ко мртав
Леонов
Производите оружје.Дронове нпр.
Darko
Rezultati kolonijalnog modela privrede u Srbiji.
Vojislav
Geoks, Fijat, ko je sledeći?
Lane
Neka idu. Otvoriti Novu Zastavu i napraviti automobil za nase trziste do 12.000 EUR

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.