Четвртак, 19.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Протест радника Фијата у Крагујевцу због понуђених услова за одлазак из предузећа

Запослени незадовољни „нејасном и уцењивачком понудом Стелантиса за отпуштање, упућивање радника на рад у иностранство и замрзавање фабрике на две године”
Данашњи протест у Крагујевцу (Фото Танјуг)

КРАГУЈЕВАЦ – Радници Фијата у Крагујевцу протестују испред фабричке капије незадовољни због најаве руководства да ће обуставити производњу фијата 500Л, као и понуђених услова за одлазак из предузећа.

У исто време њихови синдикални представници из Самосталног синдиката и Независности, као и руководство фабрике, на састанку су у Министарству привреде у Београду, пренео је Танјуг.

Радници су се најпре окупили испред фабрике, а потом блокирали оближњу раскрсницу тражећи да држава реши статус фабрике и запослених до почетка производње новог електричног модела Фијата, који ће се у Крагујевцу са Стелантисом производити од 2024. године.

Радници протестују, како кажу синдикати који су организовали овај протест, због „нејасне и уцењивачке понуде Стелантиса за отпуштање, упућивање радника на рад у иностранство и замрзавање фабрике на две године”.

Самостални синдикат металаца Србије, како је наведено у данашњем саопштењу, инсистира да сви представници локалних власти, министарства и владе стану у заштиту српских радника, позивајући се на то да је држава власник 33 одсто крагујевачке фабрике.

Радници кажу да су јуче неформално позивани на разговоре са руководством, где су им нуђени нефер услови.

Запосленима је, према незваничним информацијама, понуђено да пређу у једну од четири фабрике у иностранству или да узму отпремнине и напусте предузеће.

Крагујевачки фијат запошљава око 2.100 радника.

Коментари11
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Hajduk Veljko
I, sta cemo sad?
Lazar
Proizvodnja automobila je svuda u krizi, u Evropi se zatvaraju pogoni. Ne vidim zasto bi gradjani Srbije placali radnike koji rade 15 % vremena.
Slobodan
Kako stvari stoje deo radnika odlazi u inostranstvo za veće plate, a veći deo ostaje da čeka bez posla dve godine. A posle dve godine niko ne garantuje da će početi proizvodnja tog električnog modela sem da je postignuta saglasnost da oni to žele ! Sada štrajk koristi samo Steleantisu koji može da traži i veća ulaganje države. A država da je mudra dovela bi Kineze sa nekim eletkroautom koje može da kupi svaki šumadinac a ne proizvodnja skupe Fiat Pande tako bi se Steleantis smirio !
zoran
Treba Ana Brnabić da poseti radnike i ponudi rešenje...ili neki drugi funkcioner vlasti, a ne da gostuju na HiT Tvit.
Ivan
Moze jednom menjanje vlasti da krene iz Kragujevca. Prosli put je bio Lazarevac i Kolubara, mada se i tamo sada nesto desava-zasluzna je naravno Zorana Mihailovic.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.