Субота, 25.06.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Стара прича – за возило с климом путницима потребна срећа

Последњих дана у јавном превозу грађани осећају да су у погон пуштени расхладни уређаји, али као и ранијих година, иако би требало, они не раде свуда – негде су неисправни, негде их уопште нема
​(Фото: А. Ваиљевић)

У добром делу возила јавног градског превоза минулих дана суграђани су могли да запазе детаљ који је другачији у односу на претходне седмице – клима-уређаји напокон су, после више апела путника, почели да раде, да расхлађују. Вожње су коначно пријатније, чак и када су гужве, и све би било готово савршено, када је реч о температурним условима у возилима, да клима и ради у свима њима. Али, као и претходних година, и са првим јачим топлотним таласом у 2022. понавља се стара прича – клима у делу градског превоза ради, али у једном делу, који није занемарив, не ради. И опет само од среће путника и од линија које користе, зависи и да ли ће ући у пријатно расхлађено возило или у ужарену конзерву на точковима.

Шта кажу прва овогодишња искуства грађана?

„У 27Е као у замрзивачу.” „У 27 као у добра стара времена клима радуцка, прозори затворени да нас случајно промаја не убије.” „У приватном 74, ем нема гужве, ем пријатно расхлађено, па милина као да ниси у реалности, додуше само кад крене са почетне станице. Али зато у 79 ем мали аутобус, ем тесан и смрди, ем врућина.” „На линији 26 данима веома пријатно, лепо расхлађена возила, због чега и нема потребе за отварањем прозора”. „Расхлађени су и млађи аутобуси на лини 95.” „У аутобусима 511 природно расхлађивање, што значи да су прозори отворени, осим изнад путника који се боје промаје. Иначе код појединих седишта греје – одоздо.” „У 37 ради клима, али су и прозори отворени.”

Ово је само део утисака путника у јавном превозу који јасно показује шароликост ситуације на терену. Ње не би смело да буде, нарочито због тога што се последњих година надлежни за превоз убише од трчања по терену како би исконтролисали исправност клима и покажњавали превознике код којих не раде.

Свакако да је питање која је уопште сврха тих контрола, ако видимо да још једну годину у низу на терену има доста јавних возила у којима нема клима или оне постоје, али су неисправне па морају да се отварају прозори да би ушао колико-толико свеж ваздух.

Парадокс је што годинама постоје двоструки аршини када је реч приватним превозницима и ГСП-у „Београд”. Приватници по уговору са градом имају обавезу да су им аутобуси опремљени климама и да оне, наравно, буду исправне и да раде, док се ГСП-у годинама гледа кроз прсте па код њих добар део возила ове уређаје нема јер су стара и немају техничке услове за климу или имају неисправне климе.

Да би се ово променило, решење је нађено у набавци нових возила за потребе највећег градског превозника. Проблем је што ће протећи још доста времена док сва возила без климе буду замењена климатизованим. Једна од највећих препрека на том путу су врло стари трамваји који немају климу, а чији наследници на шинама се још не назиру.

Када је реч о самом укључивању клима у возилима која их имају, правила предвиђају да возила морају бити расхлађена када је та температура изнад 25 степени.

Према неписаном правилу, сигнал да се укључе клима-уређаји у возилима даје Секретаријат за јавни превоз, а према пракси из претходних година редовно коришћење климе обавезно је када су температуре изнад 25 степени већ од јутарњих сати па до касних послеподневних. Пошто су више температуре у току већег дела дана могле већ да се осете, климе су зато коначно пуштене у погон.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.