Четвртак, 30.06.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Без клима-уређаја 264 возила јавног превоза

Oд укупног броја возила која учествују у јавном престоничком саобраћају 11,4 одсто нема систем хлађења, тврде у Секретаријату за јавни превоз
У трамвајском возном парку многа возила су стара и по неколико деценија, а чак 135 трамваја нема климе (Фото: Н. Марјановић)

Ако свакодневно на путу од куће до посла константно улазите у јавна градска возила која су нерасхлађена, односно која уопште немају клима-уређаје, онда сте малерозни Београђанин. Јер, ако је веровати подацима Секретаријата за јавни превоз, од 2.307 возила, регистрованих у систему, која обављају јавни превоз путника на територији града, уграђене клима-уређаје нема 264 возила, односно 11,4 одсто од укупног броја. Уколико бисмо се даље играли игре погађања и поставили питање којих градских возила је највише међу овима без климе, просечном Београђанину вероватно не би требало пуно времена да се сети где климу најређе осети. Наравно, у трамвајима. А ко од превозника једини има „луксуз” да у саобраћај пушта возила без клима, ни то није тешко да се погоди – ГСП „Београд”.

– Реч је о старијим возилима код којих не постоји техничка могућност уградње клима-уређаја. Набавком нових возила смањује се сваке године број оних која немају клима-уређај. Набавком аутобуса на гас, трамваја и тролејбуса са аутономијом, сва возила у систему јавног превоза путника на територији града Београда биће са клима-уређајима – каже секретаријат, али не прецизира и до када ће се то догодити. Јасно је, не скоро, јер куповина нових јавних возила је прилично скупа играчка за коју градски буџет веома пажљиво мора да се планира. А ако се зна да на обнову нарочито чека трамвајски возни парк где су многа возила стара и по неколико деценија, а чак 135 трамваја нема климе, очито је да ће се неклиматизованим возилима Београђани возити и у наредним годинама.

Када је реч о 2022. и возилима у којима климе раде, Секретаријат за јавни превоз је, као и сваке претходне године, и почетком овог месеца превознике дописом подсетио на обавезу да клима-уређаји у возилима морају бити исправни и укључени при спољашњој температури ваздуха изнад 25 степени, наводе за наш лист у овом градском министарству.

– Такође, сваког дана запослени Одељења за мониторинг и управљање (који ради 24 сата дневно седам дана у недељи) шаљу поруке сваком возилу које тог тренутка обавља јавни превоз путника кроз систем за праћење возила када спољашња температура ваздуха износи 25 степени (поруку добијају на возачки компјутер који се налази у сваком возилу). На тај начин додатно подсећамо возаче да укључе клима-уређај у возилу – појашњавају у Секретаријату за јавни превоз и подсећају да је и Одлуком о јавном превозу путника на територији града предвиђено да возила у обављању линијског превоза морају бити проветрена, односно када је спољна температура изнад 25 степени морају бити расхлађена.

– Иста одлука предвиђа да је превозник дужан да обезбеди исправност и функционалност клима-уређаја, који мора бити укључен када су испуњени наведени услови. Чланом 52. одлуке предвиђена је новчана казна од 150.000 динара за превозника ако линијски превоз обавља возилима која не испуњавају ове услове. За прекршај ће се казнити и одговорно лице новчаном казном од 20.000 динара – указују у секретаријату.

Важећим уговором између града и превозника предвиђене су уговорне казне у износу од 20.000 динара за различите записнички утврђене неправилности у извршавању уговорених обавеза (клима-уређај, уређаји за грејање, уређаји за бројање путника, видео-надзор, дисплеј, oштећена седишта, рукохвати, под и остала техничка оштећења у возилу, боја возила, обележавање возила – идентификациони број, неношење униформе, лоша хигијена возила…).

– Секретаријат за јавни превоз ће као и до сада контролисати да ли су испуњене уговорене обавезе – поручују из секретаријата.

Али, опет питање које упорно, с разлогом, постављају грађани – чему инсистирање на кажњавању осталих превозника, ако се ГСП-у и даље гледа кроз прсте за то што нема климе?

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Земунац
Када по врућини уђете у климатизовано возило, а за вама уђе неко ко се одмах хвата за прозор и отвара га, иако на њему јасно пише: ''Не отварати када клима ради!'', питате се да ли су климе стварно некима потребне?
Mustafa Aga
Sramota...Po velikim vruchinama voziti se u vozila koja nemaju er kondishn...!!!
Biće tu, dok kažeš metro (i ostale bajke)
Sad će zamenik to da reši preko Tik Toka? Ili su pustili GSP niz vodu.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.