Без клима-уређаја 264 возила јавног превоза
Ако свакодневно на путу од куће до посла константно улазите у јавна градска возила која су нерасхлађена, односно која уопште немају клима-уређаје, онда сте малерозни Београђанин. Јер, ако је веровати подацима Секретаријата за јавни превоз, од 2.307 возила, регистрованих у систему, која обављају јавни превоз путника на територији града, уграђене клима-уређаје нема 264 возила, односно 11,4 одсто од укупног броја. Уколико бисмо се даље играли игре погађања и поставили питање којих градских возила је највише међу овима без климе, просечном Београђанину вероватно не би требало пуно времена да се сети где климу најређе осети. Наравно, у трамвајима. А ко од превозника једини има „луксуз” да у саобраћај пушта возила без клима, ни то није тешко да се погоди – ГСП „Београд”.
– Реч је о старијим возилима код којих не постоји техничка могућност уградње клима-уређаја. Набавком нових возила смањује се сваке године број оних која немају клима-уређај. Набавком аутобуса на гас, трамваја и тролејбуса са аутономијом, сва возила у систему јавног превоза путника на територији града Београда биће са клима-уређајима – каже секретаријат, али не прецизира и до када ће се то догодити. Јасно је, не скоро, јер куповина нових јавних возила је прилично скупа играчка за коју градски буџет веома пажљиво мора да се планира. А ако се зна да на обнову нарочито чека трамвајски возни парк где су многа возила стара и по неколико деценија, а чак 135 трамваја нема климе, очито је да ће се неклиматизованим возилима Београђани возити и у наредним годинама.
Када је реч о 2022. и возилима у којима климе раде, Секретаријат за јавни превоз је, као и сваке претходне године, и почетком овог месеца превознике дописом подсетио на обавезу да клима-уређаји у возилима морају бити исправни и укључени при спољашњој температури ваздуха изнад 25 степени, наводе за наш лист у овом градском министарству.
– Такође, сваког дана запослени Одељења за мониторинг и управљање (који ради 24 сата дневно седам дана у недељи) шаљу поруке сваком возилу које тог тренутка обавља јавни превоз путника кроз систем за праћење возила када спољашња температура ваздуха износи 25 степени (поруку добијају на возачки компјутер који се налази у сваком возилу). На тај начин додатно подсећамо возаче да укључе клима-уређај у возилу – појашњавају у Секретаријату за јавни превоз и подсећају да је и Одлуком о јавном превозу путника на територији града предвиђено да возила у обављању линијског превоза морају бити проветрена, односно када је спољна температура изнад 25 степени морају бити расхлађена.
– Иста одлука предвиђа да је превозник дужан да обезбеди исправност и функционалност клима-уређаја, који мора бити укључен када су испуњени наведени услови. Чланом 52. одлуке предвиђена је новчана казна од 150.000 динара за превозника ако линијски превоз обавља возилима која не испуњавају ове услове. За прекршај ће се казнити и одговорно лице новчаном казном од 20.000 динара – указују у секретаријату.
Важећим уговором између града и превозника предвиђене су уговорне казне у износу од 20.000 динара за различите записнички утврђене неправилности у извршавању уговорених обавеза (клима-уређај, уређаји за грејање, уређаји за бројање путника, видео-надзор, дисплеј, oштећена седишта, рукохвати, под и остала техничка оштећења у возилу, боја возила, обележавање возила – идентификациони број, неношење униформе, лоша хигијена возила…).
– Секретаријат за јавни превоз ће као и до сада контролисати да ли су испуњене уговорене обавезе – поручују из секретаријата.
Али, опет питање које упорно, с разлогом, постављају грађани – чему инсистирање на кажњавању осталих превозника, ако се ГСП-у и даље гледа кроз прсте за то што нема климе?
Подели ову вест




Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.