Среда, 29.06.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Колико сна је потребно да бисте задржали идеалну килажу?

(Freepik)

Није тајна да сан игра огромну улогу у нашем здрављу, али када је у питању одржавање здраве тежине, колико нам је сна заправо потребно? У новој студији која је тренутно представљена на Европском конгресу о гојазности, истраживачи су објаснили како ствари функционишу када је ова тема у питању.

За ову студију, нешто мање од 200 одраслих особа са гојазношћу добило је упутства да се придржавају строге дијете осам недеља. Учесници су изгубили у просеку 12 одсто своје телесне тежине.

Тим истраживача је желео да зна како ће различити фактори утицати на одржавање тог губитка тежине током године, а истовремено су узели у обзир навике спавања учесника и квалитет сна.

На основу налаза ове студије, чини се да довољно квалитетног сна може бити од велике помоћи када је у питању одржавање губитка тежине - а осим тога, вежбање такође побољшава сан, пишу страни медији.

Не само да су се трајање сна и квалитет сна повећали код свих учесника након њиховог почетног осмонедељног плана исхране, већ су појединци који су вежбали током студије били у стању да одрже тај побољшани сан - док они који нису вежбали нису.

Поред тога, они који спавају мање од шест сати ноћу, у просеку, и они који су имали лош квалитет сна, приметили су повећање индекса телесне масе током године.

„Било је изненађујуће видети како је губитак тежине код одраслих побољшао трајање и квалитет сна за тако кратко време. Било је интригантно и што одрасли који не спавају довољно или имају лош квалитет сна након губитка тежине изгледају мање успешни у одржавању килаже од оних који нису имали проблема са спавањем”, рекао је коаутор студије Адриан Бох.

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Pers
Možeš da spavaš koliko hoćeš, ali ako ne probušiš kašiku i ne vežbaš okretanje glave od tanjira nema ništa od gubitka kilaže.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.