Уторак, 09.08.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
ИНТЕРВЈУ: Милана Мајкић, руководилац електронске трговине у компанији „Делез” Србија

MAXI оnline – Велики развој online трговине у Србији

У последње две године електронска трговина у Србији бележи експанзију, о e-commerce пословању се свакодневно говори као о сегменту који је ушао на велика врата као готово обавезни део функционисања свих оних који су почели са дигиталном трансформацијом и који су схватили колико је дигитализација неопходна за развој бизниса.  О томе шта је online трговина до сада донела, колики потенцијал за будућност има и како на њен развој утиче и највећи трговински ланац у Србији прича Милана Мајкић, руководилац електронске трговине у компанији „Делез” Србија.

Које су то предности e-commercе пословања? Колики је потенцијал за раст овог сегмента, а колики су изазови из угла највећег малопродајног ланца?

Услед глобалних промена и развоја тржишта трговине, e-commerce је забележио раст у последњих неколико година, а број дневних трансакција порастао неколико пута. Све је већи број корисника интернета, а према подацима Народне банке Србије, број реализованих трансакција путем интернета, плаћених картицама, први пут је прешао 30 милиона, што је преко 1,6 милиона трансакција више него прошле године. За више од 10 одсто је порастао број грађана који су макар једном или два пута обавили оnline куповину у прва три месеца ове године у односу на исти период прошле. Ови подаци говоре да је оnline куповина показала огроман потенцијал и допринела сасвим новом доживљају набавке, посебно када говоримо о могућности куповине хране, која је од купца сада удаљена на „само један клик”. Као и сваки тип пословања, и е-трговина носи предности, али и изазове. Они су најчешће повезани са брзином одговора бизниса на промене навика купаца којима сведочимо, као и невероватне потребе за агилоношћу и паметног прилагођавања на нове околности. Као највећи трговински ланац у Србији, још 2008. године препознали смо потребу друштва за овим начином куповине и почели са нашим концептом Maxi оnline. Од тада смо развијали платформу, напредовали, унапређивали технологију, улагали у процесе и људе и зато данас, 14 година касније, можемо да будемо задовољни што смо лидери у малопродаји и што сваком новом перформансом коју уведемо повећавамо број оnline купаца који нам се враћају.

Дигитална трансформација је донела промене, а купци изнова очекују унапређења. На који начин ви посматрате овај процес и на који начин се као компанија прилагођавате новим околностима?

У пословању нам је циљ да одговорним приступом и континуираним улагањем развијамо нове могућности, успешно пратимо и примењујемо трендове, али и постављамо стандарде. Улажемо у дигитализацију и технологије и трудимо се да различитим иновативним решењима градимо будућност малопродајног сектора, а omni-chanell приступ је одавно постао наша свакодневица у бизнису. Модерна куповина мора пратити темпо савременог купца, његовог брзог живота, али и одржати ниво када говоримо о квалитету услуге и понуде који задовољавају сваки тип домаћинства. Према нашим истраживањима, разноврсни су профили купаца, од физичких лица, где углавном превладавају жене, па до правних лица из различитих сфера пословања. Пажљиво ослушкујемо тржиште и на све већи број поруџбина, које континуирано бележимо из месеца у месец, одговорићемо отварањем великог MAXI оnline постројења у наредних годину дана. Верујем да ће овакав подухват подићи онлајн куповину на још виши ниво, проширењем могућности које ће бити доступне потрошачима.

Колико је значајан развој оnline куповине код нас?

Подаци говоре да на територији Србије тренутно има око четири милиона потрошача који су куповали путем интернета. То потврђује чињеницу да овај сегмент има заиста велики потенцијал за развој, поготово јер стручњаци наводе да је однос online и традиционалне куповине пола-пола, а да се до 2024. године очекује раст online купаца већи од 20 одсто. Како овај вид куповине носи велики значај, важно је освестити да, док је у e-commerce пословању квалитет услуге све бољи, и поверење купаца јача и расте. Зато постоји још доста простора за даљи развој, поготово у области оnline набавке намирница.

Шта доноси online куповина и шта је за вас добар резултат?

Maxi online креиран је са идејом да омогући што практичнију куповину потрошачима, који у њој могу уживати из комфора свог дома. Богата понуда и ефикасна услуга која успешно функционише препознате су и од стране e-commerce Асоцијације Србије, која је управо Maxi online продавницу наградила признањем „Food & Beverage Online Store of the Year” у оквиру Hot Spot eCommerce Awards 2021. године. Истакли смо се међу компанијама које успешно тргују храном и пићем преко интернета и циљ нам је да тај успех и квалитет одржимо. Највећа награда и признање увек нам долазе од стране купаца, а добри резултати које бележимо и све већи број дневних поруџбина су доказ да радимо праву ствар и да су купци Maxi online и те како задовољни услугом и спремни да се врате куповини „на клик”.

Унели смо новине у свакодневни живот наших потрошача, који тренутно на територијама Београда и Новог Сада могу користити нашу online продавницу, а настојимо да такве могућности проширимо на нивоу целе земље.

Промотивни текст

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.