Среда, 05.10.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Наши професори доприносе квалитетној онлајн настави

Еразмус пројекат „Подстицајна настава за учење и успех студената у оналајн окружењу” са колегама из Пољске и Словеније координира проф. др Анђелија Маленовић, продекан за наставу Фармацеутског факултета
Студентима фармације није било тешко да уче на даљину (фото студенти Фармацеутског факултета)

Како је пандемија ковида 19 покуцала на врата универзитета у Србији на Фармацеутском факултету у Београду епрувету и мензуру заменили су „е-епруветом” и „е-мензуром”, а лабораторијску вежбу видео-снимком. Реалност је замењена виртуелном стварношћу у којој се свако сналазио најбоље што је умео. Од наставника и студената, очекивало се да се брзо и што боље прилагоде новом окружењу за учење. Имена платформи „Webex„, „Zoom”, „Google Meet”, „Microsoft Teams”, „Moodle” преко ноћи су постали не само уобичајени термини за све њих, већ и једина опција за одржавање наставе, у недостатку забрављених амфитеатара и лабораторија. Овако је изгледао ургентни прелазак на онлајн наставу у ванредним околностима, а сада после више од две године техничке препреке су савладане и постале су рутина. Али остаје питање да ли су наставници довољно упознати са свим могућностима које учење у дигиталном окружењу нуди. Многи од њих су забринути и за квалитет извођења наставе у онлајн окружењу и стално се преиспитују да ли је он задовољавајући, као и како то уопште да процене.

Баш на ова и слична питања одговоре ће пружити Еразмус плус пројекат „Подстицајна настава за учење и успех студената у оналајн окружењу” (СтудЕС), чији је координатор проф. др Анђелија Маленовић, продекан за наставу Фармацеутског факултета, Универзитета у Београду. Реализација је у току, а пројекат финансира Европска комисија. Главни носилац је Универзитет у Београду, у сарадњи са партнерским институцијама – Центром за е-Лрнинг (електронско учење) на Универзитету науке и технологије у Пољској и Универзитетом у Марибору у Словенији.

Маленовићева сматра да настава на факултетима више никада неће бити иста као пре пандемије и да ће добра онлајн искуства и убудуће бити сачувана. Тим који ради на пројекту верује да су активно учење и успех студената у онлајн окружењу могући, али да зато треба оснажити наставнике кроз додатно стицање дигиталних знања и вештина. Шта им недостаје и шта је неопходно учинити да се унапреди онлајн настава показаће овим пројектом, на коме су активно ангажовани и стручњаци са Педагогије и Андрагогије Филозофског факултета у Београду. Проф. Маленовић појашњава да се пројекат састоји од три радна пакета која би прво требало да буду понуђена наставницима са универзитета учесника у Кракову, Марибору и Београду.

– У изради тих пакета учествују сарадници са сва три универзитета, али први воде колеге из Пољске. Они су направили развојни план на основу анкете коју је попунило више од 500 наставника са сва три универзитета. У њој се видело каква је тренутна ситуација, шта професори знају и шта сматрају да им недостаје при реализацији наставе у онлајн окружењу. Ово је као нека смерница за припрему програма обуке наставника који је, у ствари, други радни пакет, а водимо га ми са Универзитета у Београду. Та обука ће да развије стручност универзитетских наставника за спровођење онлајн наставе, уз фокусирање на активно учествовање студената у њој и њихов успех у студирању. Приводимо крају припрему програма, упис заинтересованих наставника биће у јуну, а почетком наредног семестра кренуће онлајн обуке професора на сва три универзитета – најављује координаторка и додаје да би по завршетку пројекта ово требало да буде доступно и осталим професорима у Србији и окружењу.

У оквиру трећег пакета биће развијени стандарди квалитета наставе „на даљину” и смернице за ефикасно подучавање и учење у дигиталном окружењу, а за њега је одговоран Универзитет у Марибору. Смернице ће бити прилагођене потребама три универзитета који учествују у пројекту СтудЕС, али такве да их и други универзитети у Европи касније могу користити.

– Сви стандарди квалитета наставе код нас су фокусирани на учење у лицем у лице са студентима. Не постоје стандарди квалитета које је Национално акредитационо тело (НАТ) прописало за онлајн наставу у Србији, јер и није било интересовања за њу пре пандемије. Наш пројекат предвиђа велики завршни скуп у фебруару идуће године у Београду и планирамо да позовемо представнике Министарства просвете и НАТ-а, да им покажемо шта смо урадили и дамо им иницијалну идеју да размишљају о увођењу стандарда квалитета онлајн наставе у високом школству – најављује Анђелија Маленовић.

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

dr
diplomirani prodavci lekova

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.