Петак, 19.08.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

„Ер Србија” поштује договоре с туристичким агенцијама

Због чега агенције касне са обавештавањем путника, да ли је то због мањка запослених, неажурности или из неких других разлога – „Ер Србија” у то нема увид, наводе из ове компаније
(Фото А. Васиљевић)

Чињеница је да је током протеклог викенда саобраћај „Ер Србије” на нашем матичном аеродрому у Београду био отежан, те је дошло до одређеног броја кашњења и отказивања. Компанија се тим поводом обратила јавности, навела појединачне и опште разлоге за нередовности у саобраћају, извинила се путницима и најавила мере које ће предузети да би се ситуација побољшала. Путници су збринути на првим наредним летовима на којима је било слободних места, било да је реч о летовима „Ер Србије” или других авио-компанија, наводи се у реаговању из ове компаније на текст „Кашњење или отказивање лета мора да се најави путницима”. Они тврде да нема свакодневних кашњења, али и да је нетачно да „Ер Србија” не поштује договоре и да нема комуникације, као и да не обавештава туристичке агенције о изменама.

– Наши запослени су у сталном контакту са агенцијама, радним данима и викендом, и обавештавају их о свим изменама – наводе из „Ер Србије”.

На тврдње појединих туристичких агенција да ова компанија не доставља информације о доплатама за гориво у законском року, они кажу да је компанија са агенцијама и чланицама Јуте договорила да се до 10. дана у месецу достављају информације о ревидирању цена услед промена на тржишту авио-горива за наредни месец, да би агенције могле да испоштују законски рок од 20 дана, колико је неопходно да се путници раније обавесте о евентуалним променама.

– То је резултат договора агенција које су закупци чартер-летова и „Ер Србије” и придржавамо се тог договора у потпуности. Због чега агенције касне са обавештавањем путника, да ли је то због мањка запослених, неажурности или из неких других разлога – „Ер Србија” у то нема увид – кажу у овој компанији.

Поједине туристичке агенције су поставиле питање како то да на редовним линијама нема доплата за гориво, а на чартерима има, а из „Ер Србије” одговарају:

– На редовним летовима компанија продаје авио-карте, док на закупљеним чартер-летовима (практично приватним летовима) туристичке агенције продају туристичке аранжмане у оквиру којих је авио-превоз само један интегрални део предметног аранжмана. На редовним летовима цене се мењају у зависности од тражње, али постоји трошак који се наплаћује на име горива. Истовремено, поређење редовних и чартер-летова није могуће из више разлога. На редовним летовима на профитабилност лета не утиче само цена авио-карте већ и однос броја продатих места у бизнис класи и економској класи, приход од превоза робе (карго), приход од продаје додатних услуга, приход од продаје свих земаљских услуга у вези с конкретним летом итд., објашњавају. Они додају да када је реч о чартер-летовима, ти летови су закупљени у капацитету од 144 места и калкулацију цене авио-превоза по путнику ради свака агенција за себе и свака агенција ради процену цене на основу очекиване попуњености. Цене чартер-летова се могу променити једино услед већих поремећаја у ценама авио-горива, и то је дефинисано уговором закљученим између туристичких агенција и „Ер Србије” на транспарентан начин, из простог разлога што се основне цене дефинишу месецима унапред, те није могуће предвидети утицај цене горива. Када је реч о авио-гориву, у претходним годинама се дешавало и да „Ер Србија” враћа део новца агенцијама услед пада цене авио-горива, што је такође јасно и транспарентно дефинисано уговорима о чартеру.

Иначе, из нашег националног авио-превозника тврде да су сви путници са отказаних летова у редовном саобраћају збринути, поштујући дефинисана права путника и „Ер Србија” у том делу апсолутно преузима све своје обавезе.

– Када је реч о отказивању чартер-летова, „Ер Србија” дуги низ година није отказала ниједан чартер-лет закупљен од стране туристичких агенција – наводе из ове компаније. Они кажу да је безбедност путника и особља авиона увек на првом месту и ако је потребно да се полазак авиона који има технички проблем помери за, на пример, један сат да би авион био проверен за пловидбу, тако нешто ће и бити урађено, и ту нема изузетака. – Као одговорна компанија, не можемо да прихватимо да авион који нема испуњене све услове буде пуштен у саобраћај, макар то захтевало и одређено кашњење у поласку. Подсетићемо да је прошле године реализовано преко 1.100 чартер-летова и да је преко 96 одсто реализовано на време, што је озбиљан резултат у авио-саобраћају, узимајући у обзир бројна ограничења у вези с пандемијом – истичу из „Ер Србије”.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Gale
Политика неће да објави ни један коментар који говори о стању у нашој авио компанији.
sloba
Samo kada oni nista nisu krivi. Svalite sve na turisticke agencije.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.