Четири године од затварања Главне железничке станице, Прокоп и даље недовршен
Поласком међународног воза број 340 за Будимпешту преко Старе Пазове, Инђије, Новог Сада, Врбаса и Суботице у 21.40 часова пре тачно четири године стављена је тачка на рад старе Главне железничке станице после 134 године њеног рада. Последњи путнички воз са Главне 30. јуна 2018. испраћен је због развоја савременог Београдског железничког чвора, али пре свега због градње стамбених квадрата ка Сави. Овај потез надлежних, иако је годинама најављиван, међу бројним грађанима, пре свега путницима на железници, као и међу железничарима изазвао је негодовање и тугу. Главна није била само једна у низу станица, већ железничко чвориште на коме је 1884. почела историја српских железница.
Уочи затварања љубитељи железница одржали су и протест против катанчења најчувеније железничке станице у земљи, али ништа то није вредело. Неколико сати касније са ње је машиновођа Зоран Ђурђевић повезао последњи воз.
Сутрадан сав путнички саобраћај преузела је недовршена нова главна железничка „Београд центар” (Прокоп). Без станичне зграде, без дела приступних веза, без квалитетне везе јавног превоза са остатком града, без још многих неопходних садржаја… Недовршени Прокоп чије званично име и данас многи путници доживљавају као иронију преузео је све са Главне осим барских возова јер за утовар праћених аутомобила технички није предвиђен нити опремљен. Зато је до прошле јесени ту улогу имала историјски важна станица Топчидер са чувеном дворском чекаоницом која је свој радни век окончала после минуле летње сезоне.
Утовар аутомобила од овог лета преузела је реконструисана станица Земун, док је Прокоп мање-више тамо где је био и пре четири године. У међувремену је добио лифтове за лакше кретање путника с пртљагом и приводе се крају и радови на плочи. Ускоро би, напокон, требало да крене и сређивање недостајућа прва два колосека на овој станици, а онда, према последњим најавама, убрзо и почетак градње дуго чекане станичне зграде. Партнер државе у градњи садржаја на плочи Прокопа је компанија „Рејлвеј сити Београд”. Реч је о фирми чији је један од власника бизнисмен Бранислав Грујић. У оквиру тог партнерства, које се нашло под лупом „Транспарентности Србија”, приватник има обавезу да на плочи „Београд центра” најпре изгради станични објекат.
Да би за путнике ова станица заиста постала потпуно функционална, мора да добије и приступне везе из правца нишког ауто-пута, бољу везу јавним превозом са другим деловима престонице и паркинге. Али, и поред свега тога, јасно је да Прокоп неће имати ону саобраћајну важност као некадашња Главна јер је на таквом месту које многим путницима не одговара. На све то, нови БАС гради се уз железничку станицу Нови Београд па ће то у будућности бити главна преседачка тачка за путнике који долазе аутобусима и возовима. Неспорно је да ће у једном моменту Прокоп постати једна од важнијих железничких станица у граду, али свакако не главна као што је то била стара Главна. На то упућује и недавно пуштање у саобраћај и брзе пруге до и од Новог Сада јер многи путници до и од Српске Атине возове чекају и из њих излазе на Новом Београду.
Подели ову вест




Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.