Уторак, 09.08.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
ХАОС НА АЕРОДРОМИМА

Немачка увози „гастарбајтере”, Ирска распоређује војску

Недостатак радника у авио-индустрији који су отпуштени због пандемије короне довео је на почетку летње сезоне до масовног отказивања летова широм Европе
Путници у дугом реду чекају на писти на чекирање карата: аеродром „Шипол” у Амстердаму (Бета-АП - П.Д.)

Немачка увози „гастарбајтере”, а Ирска ангажује војску у покушају да изађу из хаоса који је завладао последњих недеља на аеродромима због недостатка радника у авио-индустрији, што је довело до масовног отказивања летова широм Европе и САД.

Велика Британија није у могућности да запосли стране раднике и грађани су већ упозорени да се овог лета спреме на велике поремећаје у ваздушном саобраћају. Поготово што део запослених у „Бритиш ервејзу” најављује штрајк. Челници нискотарифног авио-превозника „Рајанера” за новонасталу ситуацију криве брегзит и пребацују одговорност на Џонсонову владу, за коју кажу да није способна да управља продавницом слаткиша, а камоли земљом.

Ситуација није боља ни у САД, где се авио-компаније сусрећу с мањком летачког особља и авио-механичара, који су у односу на прошлу годину смањени за четири одсто. А Амерички завод за статистику процењује да ће у САД бити потребно сваке године 14.000 нових цивилних пилота.

Да би уочи Дана независности, 4. јула, избегли ситуацију као за Дан сећања, када је у Америци било отказано више од 2.800 летова, поједине авио-фирме нуде пилотима у јулу и троструко већу плату да би превезли све заинтересоване путнике.

Слике изморених путника који спавају по аеродромским зградама због пропуштених или отказаних летова, непрегледни редови за укрцавање у авион, брда кофера... слике су које стижу на почетку лета из великог броја ваздушних лука широм света. То је последица масовног отпуштања запослених у авио-индустрији, којем су ваздухопловне компаније прибегле током пандемије вируса корона како би избегле банкрот.

У претходне две године авио-индустрија доживела је колапс јер се број летова у свету смањио за скоро 80 одсто. Отпуштање је довело до тога да сада осим пилота, стјуардеса, контрола лета, недостају и људи који раде на шалтерима, убацују пртљаг у авионе, скенирају ручни пртљаг.

Иако је ове године вишеструко повећан захтев путника за превозом авионима, ковид 19 и даље узима свој данак. Због великог броја заражених, „Луфтханза” је отказала је 3.000 летова у шпицу сезоне годишњих одмора. А авио-компанија „Изиџет” само с берлинског аеродрома је отказала хиљаду летова.

Да би некако ублажила проблем, Шолцова влада ће као привремену меру допустити запошљавање странаца како би се спасила туристичка сезона, пише „Билд ам зонтаг”.

Министарства унутрашњих послова, рада и саобраћаја започеће заједничку кампању довођења страних радника који би привремено радили у немачким ваздушним лукама. Према подацима Немачког економског института, на аеродромима у Немачкој недостаје више од 7.000 радника разних профила. Циљ кампање је да се из Турске у Немачку доведе око две хиљаде квалификованих радника који ће бити запослени на неколико месеци. Министар рада Хубертус Хејл је рекао да ће послодавци морати да овим „гастарбајтерима” дају зараде у складу с колективним уговорима и да им пруже пристојан смештај за ограничено време.

„Желимо да спречимо било какав облик социјалног дампинга и искоришћавања”, изјавио је Хејл.

Велики број радника недостаје за контролу пртљага и путника, па се поставља питање да ли проблем уопште може да се реши планираним довођењем радне снаге из иностранства. Министарка унутрашњих послова Ненси Фезер не жели да то препусти неквалификованим радницима из иностранства, што је потврдио и њен портпарол Максимилијан Кал.

На другом крају ЕУ, ирска влада је пристала да се војска обучи и стави у приправност како би се спречили поремећаји на аеродрому у Даблину. Ирски министар одбране Сајмон Ковени каже да улога одбрамбених снага обично није да помаже у функционисању комерцијалног аеродрома, али да је пристао на захтев, тумачећи то „као краткорочну акцију у ванредним ситуацијама”, преноси Би-Би-Си.

Гужве на аеродрому у Даблину кренуле су већ у мају, због чега је 1.400 људи пропустило летове. Премијер Мајкл Мартин је тада ситуацију назвао „неприхватљивом”, али је првобитно одбацио идеју да припадници војске ускоче и надоместе упражњена радна места на аеродрому.

Ирско удружење војних старешина (РАКО) саопштило је да је забринуто оваквом одлуком владе: „Ово је још један пример да се одбрамбене снаге користе као хитно покриће како би се ’покриле’ спорне руководеће одлуке у другом државним органима.”

Поводом најављеног штрајка 700 радника „Бритиш ервејза” на аеродрому Хитроу, из Даунинг стрита 10 поручују да ће влада размотрити ванредне мере како би се избегло да дође до обуставе рада.

Шеф „Рајанера” Мајкл О’Лири каже да је садашњи хаос на британским аеродромима, који је довео до кашњења и отказивања летова, повезан с брегзитом. „Многи од ових проблема би били врло брзо решени ако бисмо могли да доведемо европске раднике”, каже О’Лири за „Инденпендент”.

Британски министар за транспорт Грант Шапс негира да је брегзит крив за новонастале проблеме с путовањима, оптужујући авио-компаније да су одговорне за проблем јер од почетка пандемије масовно „препродају” летове.

 

Поправљени технички проблеми у немачкој контроли лета

Берлин – Немачка контрола лета поправила је јуче техничке проблеме који су довели до поремећаја саобраћаја у европском ваздушном простору, саопштила је компанија за контролу летења ДФС.

„Настављамо рад са 100 одсто ваздушног саобраћаја”, рекла је портпаролка ДФС-а, чији контролори прате полетање и слетање авиона на 15 међународних аеродрома у Немачкој.

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Gospodja Mirjana
Kako to mislite "Поправљени технички проблеми". Šta to znači? Kakav je to jezik? Problemi se "rešavaju" a kvarovi "otklanjaju".

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.