Уторак, 09.08.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Велики ризици за мотоциклисте

(Фото М. Спасојевић)

Одсуство пажње у вожњи као и агресија у саобраћају стварају посебно велике ризике за мотоциклисте, рекао је данас за Танјуг председник Асоцијације за безбедност мотоциклиста Владимир Јевтић.

Он је указао да поред алкохола и брзине, што су, како је навео, свесни узроци, одсуство пажње возача носи велики ризик.

„Да ли због коришћења мобилног телефона, размишљања о пословним односима, или јер је превруће ... деси се да возач аутомобила прође неки део пута кога се касније не сећа. Тај су пут прешли у условима рефлексне реакције, а то је јако опасно, јер најчешће не примете пешака или мотоциклисту”, рекао је он.

Додао је да је та ситуација опасна јер од момента када се возач пробуди из тог стања има мало простора и времена за реакцију.

„Све више је заступљен ризик агресије у саобраћају. Гужве су, сви су раздражљиви, а ако дође до конфликта и свађе на следећем километру имате петнаест пута већи ризик да учествујете у саобраћајној незгоди. Важно је смирити тензију”, рекао је он.

Каже да је класичан узрок страдања мотоциклиста не давање мигавца.

„У Београду возачи као да се такмиче ко ће мање да да мигавац, па мотоцикли не знају у ком правцу желите. Јако је важно да се гледа у огледала, посебно у зони раскрснице”, рекао је он.

Јевтић је подсетио и да се поједини возачи мотоцикала насилнички понашају кад брзо возе између аутомобила у покрету.

„Ту не могу да очекују да ће неко да их види. То је екстремно ризично. А лети је ризик и некоришћење заштитне опреме. Без опреме, огромна вероватноћа је да се повреди приликом пада са мотоцикла, а у пола падова у питању су тешке телесне повреде”, рекао је он.

Иако се у току лета радо прелази на скутере до 50 кубика јер су ефикасни за гужве, Јевтић упозорава и на ризике.

„Возачи не уоче возача скутера, па у више од половине незгода возачи скутера нису криви. Возачи скутера најмање користе заштитну опрему. У чеоном судару са аутомобилом 32 пута је већа шанса да погине возач скутера”, рекао је он.

Препоручио је да се и код вожње скутера понаша као да се вози мотоцикл.

Јевтић наводи да је од почетка године погинуло 18 мотоциклиста, а међу њима су и возачи квадова.

„Ако квад посматрате туристички, огроман је ризик од повреда, јер немате рефлексне реакције за управљање тим возилом. Квад се изразито лако преврће а када падне на возача, врло често могу бити смртне последице. Посебно избегавајте да возите децу на квадовима”, поручио је он.

 

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Sali
wto se migavca tiče potpuno se slazem i podrzavam. A motoristi su napast na putevima. Za njih saobraćajna pravila ne postoje. Svaka čast izuzecima!
Motorrad
Zbog žena i taksista sam ugradio sound bomb sirenu na motoru, od 120 dB. Ponašaju se kao da te nema na putu, svi racunaju da mogu da ulete na kvarno ispred motora, ne shvatajući da tako ugrožavaju drugu osobu. Nagla kocenja na motoru su fatalna. U špicu sezone definitivno treba izbegavati vožnju motora.
Бранислав Станојловић
Ја сам прекинуо са моторциклима у двадесетој години пошто сам направио ласту у Савској. Зато ми је сада скоро 79.
Хронос
Не давање жмигавца уопште је за мене исто што и давање жмигавца у самом тренутку кад возило мења траку и такво понашање треба третирати исто као и не давање жмигавца.
Zoran
Dzaba tebi sto greska drugog, ako si na motoru, ti ispastas.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.