Уторак, 04.10.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Захтев Ер Србији да смањи број путника из Амстердама

(Д. Јевремовић)

Ер Србија добила је једнострани захтев од аеродрома Схипол у Амстердаму да од седмог јула до краја месеца смањи број седишта у понуди на летовима из Амстердама ка Београду.

Аеродром Схипол тај захтев правда чињеницом да због недостатка радне снаге, превасходно на безбедносној контроли, не може да организује процес рада који би омогућио опслугу авиона на време при постојећем обиму саобраћаја, саопштили су из Ер Србије.

Домаћа компанија ће упутити допис аеродрому Схипол са молбом да се захтев поново размотри и да се од њега одустане, а тренутно се испитују правне могућности да се захтева надокнада штете која би Ер Србији била причињена том једностраном одлуком.

Ер Србија у овом тренутку лети девет пута недељно до Амстердама и српској националној авио-компанији, као и свим другим авио-компанијама које саобраћају са овог аеродрома, достављене су квоте којима се регулише максимални број расположивих седишта на одлазним летовима из Амстердама, преноси Танјуг.

С друге стране, на долазним летовима ка Амстердаму, таква ограничења не постоје.

Из Ер Србије сматрају да се, наметањем поменуте врсте ограничења и лимитирањем броја путника по лету наноси велика финансијска и репутациона штета нашој авио компанији.

Национална компанија пре свега трпи због бројних путника са купљеним картама којима ће укрцавање бити ускраћено у случају попуњености авиона преко дозвољеног капацитета у складу са додељеном квотом за конкретне дане, иако ће на тим летовима остати слободна места.

Такође, Ер Србији се на овај начин урушава репутација у широј јавности.

Ер Србија сматра да такав потез није заснован на односу међусобног поштовања и уважавања, имајући у виду да српска национална компанија на тој рути непрекидно лети дуже од 50 година и да је била једини превозник који је током дужег периода за време пандемије корона вируса одржавао саобраћај између Београда и Амстердама.

Поред тога, када је реч о другој авио-компанији, која је недавно, после тридесетогодишње паузе, успоставила летове и која у овом тренутку такође лети између Београда и Амстердама и то два пута дневно, она ће бити у предности, имајући у виду да је њој Схипол матични аеродром и да су јој стога на располагању различите могућности да прилагоди смањење броја седишта својим потребама.

"Сматрамо да се тиме озбиљно нарушавају начела конкурентности две авио-компанија које лете на тој рути", поручују из Ер Србије.

Наводи се да је српска национална авио-компанија, као и све друге компаније, била је у обавези да планира и обави све летове ка амстердамском аеродрому према историјским слотовима, без могућности смањења обима саобраћаја, а сходно политици задржавања историјских слотова усвојеној од стране надлежних институција ЕУ.

Парадоксално, донета је нова уредба којом се од авио-компанија сада тражи да смањују капацитет и отказују летове, који су у међувремену распродати услед повећане тражње за путовањима током лета.

Коментари7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Горан NS
Реципроцитет. Око за око, зуб за зуб.
Shipovaligavi
Ако им фали радна снага на безбедносној контроли, зашто не размисле о томе да мало поједноставе безбедносне процедуре? Ионако је постојећи безбедносни режим у путничком авио саобраћају уведен да би сам себе одржавао, издржавао и малтретирао обичан свет без преке потребе, реалне фајде од свега тога нема. Даћу вам само један пример. Воду не смете да унесете у гејт у ручном пртљагу, у рукама или у џепу, али зато можете да је купите у гејту и унесете у авион. Чију безбедност тиме штите?
Bojsa
Ovo je sve tacno i slaze se sa odlukom holandskih vlasti da se broj letova ba Schipholu trajno smanji za 20-30%, sve iz zelenih razloga. Slicno se desava i na ostalim aerodromima…Preko ovoga, veliki kratkorocni problem je nedostatak obucenog personala, pa se dnevno ogranicava broj letova, a sada bukvalno i broj sedista po letilici!
Stanko miljkovic
da li je moguce da odrasla osoba veruje da je razlog nedostatak osoblja?
Саша
Холандију у све већем броју воде људи без мозга што је у ствари врло занимљиво. Наиме, не само да су људе отпустили за време короне него се и даље придржавају 100% контроле уместо насумичне контроле како би аеродром могао да ради.
dusan1
Može li umesto za Amsterdam da se uvede neki let za Bolonju,Forli, Ankonu ,Peskaru.Bari ili Napulj pogotovu u vreme odmora ?
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Може, ако имате тамо нека посла.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.