Поправка ескалатора привремено затворила станицу „Вуков споменик”
Железничка станица „Вуков споменик” јуче ујутру привремено је затворена за пријем и отпрему путника из техничких разлога, саопштили су из „Инфраструктуре железнице Србије”. Станица је затворена због обавезних радова и одржавања покретних степеница у овом објекту, који повезују пероне са станичном галеријом.
– Одлука о затварању била је неопходна, а донета је превентивно да би се очувала безбедност путника и корисника овог објекта – навели су у овом железничком предузећу.
Ова измена за путнике није погодила и одвијање самог саобраћаја кроз станицу јер су путничке гарнитуре „БГ воза”, као и возови на релацији између Београда и Вршца наставили да редовно саобраћају кроз „Вуков споменик”, али без заустављања у њој.
Ова станица у центру града сутра пуни 27 година јер баш 7. јула 1995. у време санкција под којима је била СР Југославија пуштена је у рад као понос српских железница и један од најмодернијих објеката новог, и данас недовршеног, Београдског железничког чвора. Рађена је по француским прописима и по узору на велелепне подземне станице у свету. Из дубина земље ницала је у годинама када је наша земља грцала у немаштини. Али, за њену градњу новац се није жалио.
Градња ове станице према главном пројекту Саобраћајног института ЦИП започета је у мају 1989. За градњу железничког објекта у недрима централног дела града, чија се перонска платформа налази на 40 метара испод површине земље, био је задужен „Енергопројект”. Пројектантска решења, како се наводи на сајту ЦИП-а, рађена су на бази најсавременијих светских искустава у изградњи подземних железничких станица и метроа. За опремање су коришћене најсавременија електро и машинска опрема и инсталације домаћих и страних произвођача. Једна од атракција коју је станица добила у току изградње јесте коси тунел од 60 метара са покретним степеницама набављеним из Русије, којима се до перонског дела стиже за минут и по.
Ипак, како је пре неколико годинама навео у писму нашем листу архитекта који је био специјалиста за контролу рокова и квалитета, у градњи ове станице било је и пропуста. Због журбе да се до краја јануара 1994. заврши једна од фаза радова, урађена је лоша изолација станице од атмосферских вода, односно постављена је недовољно квалитетна фолија. Са његовом фирмом, како је указао, уговор је раскинут једнострано, лоша изолација је затрпана и асфалтиран је коловоз.
Станица која је смештена између стајалишта „Карађорђев парк” и „Панчевачки мост” пројектована је за 15.000 путника на сат, а данас опслужује композиције „БГ воза” и међуградске возове ка Банату.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.