Петак, 12.08.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Поправка ескалатора привремено затворила станицу „Вуков споменик”

Одлука је била неопходна и донета је превентивно да би се очувала безбедност путника и корисника овог објекта
(Фото Н. Марјановић)

Железничка станица „Вуков споменик” јуче ујутру привремено је затворена за пријем и отпрему путника из техничких разлога, саопштили су из „Инфраструктуре железнице Србије”. Станица је затворена због обавезних радова и одржавања покретних степеница у овом објекту, који повезују пероне са станичном галеријом.

– Одлука о затварању била је неопходна, а донета је превентивно да би се очувала безбедност путника и корисника овог објекта – навели су у овом железничком предузећу.

Ова измена за путнике није погодила и одвијање самог саобраћаја кроз станицу јер су путничке гарнитуре „БГ воза”, као и возови на релацији између Београда и Вршца наставили да редовно саобраћају кроз „Вуков споменик”, али без заустављања у њој.

Ова станица у центру града сутра пуни 27 година јер баш 7. јула 1995. у време санкција под којима је била СР Југославија пуштена је у рад као понос српских железница и један од најмодернијих објеката новог, и данас недовршеног, Београдског железничког чвора. Рађена је по француским прописима и по узору на велелепне подземне станице у свету. Из дубина земље ницала је у годинама када је наша земља грцала у немаштини. Али, за њену градњу новац се није жалио.

Градња ове станице према главном пројекту Саобраћајног института ЦИП започета је у мају 1989. За градњу железничког објекта у недрима централног дела града, чија се перонска платформа налази на 40 метара испод површине земље, био је задужен „Енергопројект”. Пројектантска решења, како се наводи на сајту ЦИП-а, рађена су на бази најсавременијих светских искустава у изградњи подземних железничких станица и метроа. За опремање су коришћене најсавременија електро и машинска опрема и инсталације домаћих и страних произвођача. Једна од атракција коју је станица добила у току изградње јесте коси тунел од 60 метара са покретним степеницама набављеним из Русије, којима се до перонског дела стиже за минут и по.

Ипак, како је пре неколико годинама навео у писму нашем листу архитекта који је био специјалиста за контролу рокова и квалитета, у градњи ове станице било је и пропуста. Због журбе да се до краја јануара 1994. заврши једна од фаза радова, урађена је лоша изолација станице од атмосферских вода, односно постављена је недовољно квалитетна фолија. Са његовом фирмом, како је указао, уговор је раскинут једнострано, лоша изолација је затрпана и асфалтиран је коловоз.

Станица која је смештена између стајалишта „Карађорђев парк” и „Панчевачки мост” пројектована је за 15.000 путника на сат, а данас опслужује композиције „БГ воза” и међуградске возове ка Банату.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.