Петак, 12.08.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

„Србија воз”: прегревање отпорника довело до квара локомотиве

Вучна возила на барској прузи нису имала техничких проблема раније и није се могао наслутити квар. – Синдикалци уверавају да се кваре због старости и лошег одржавања
(Фото Анђелко Васиљевић)

Коцкице на тему овонедељног инцидента на барској прузи када су путници доживели својеврсну агонију због квара две локомотиве, полако се слажу. Док се чека да ресорни министар изађе са именима одговорних за овај саобраћајни пропуст, „Србија воз” и синдикалци износе своје чињенице и ставове.

Како за наш лист наводе у „Србија возу”, у станици Ваљево у 22.07 часова 3. јула, услед високих температура дошло је до прегревања отпорника што је довело до дефекта локомотиве.

– Помоћна локомотива упућена је из Ужица, тако да је воз у Ваљеву имао закашњење од 123 минута. У Бродареву у 7.20 часова због велике врућине дошло је до прегревања пригушнице и дефекта замењене локомотиве. Воз је кренуо из станице Бродарево када је из Ужица стигла додатна локомотива и наставио путовање ка Црној Гори са закашњењем од 285 минута – указују из „Србија воза”.

У овом предузећу наглашавају да ове локомотиве нису имале техничких проблема раније и није се могао наслутити квар. Наводе и да се сва вучна возила „Србија воза” редовно одржавају у складу са упутством за њихово одржавање.

– Ради спречавања сличних ситуација у будућности и пружања квалитетне услуге путничког превоза, возови на линији Београд–Бар саобраћаће са две локомотиве. На овај начин ће бити могућа њихова замена у случају квара за врло кратко време – уверавају из „Србија воза”.

Да ову линију морају да опслужују две локомотиве сматра и Зоран Вучковић из Синдиката железничког саобраћаја Србије „Независност”. Он напомиње да је то неопходно, јер ако једна „цркне” друга треба одмах да настави, а не да путници разапињу сунцобране поред пруге да би заштитили децу и породице.

– Осим тога, увек једна локомотива мора да буде у Ужицу у резерви –указује Вукчевић.

Наглашава да треба да се постави питање зашто је „Србија воз” дао две локомотиве 461, такозване „румунке” у закуп приватним оператерима, иако је тај тип вучних возила годинама опслуживао барску пругу.

– Онда се деси да се локомотиве 441 покваре. Оне уосталом не би ни требало да вуку барске возове – наводи Вукчевић. Подсећа да ово није први овакав ексцес на барској прузи јер су и прошле године путници доживели слична искуства.

– Проблем је у дотрајалим возним средствима и у лошем одржавању локомотива. Јер, ако се средства добро одржавају она могу да функционишу како треба – објашњава Вукчевић.

Драган Ранђеловић, из Синдиката железничара Србије, оцењује да у тражењу одговорних за тренутне проблеме на барској прузи и у српским железницама треба почети од ресорног министарства.

– У министарству сносе највећу одговорност, па тек онда они испод њих. Све је застарело, нема довољно новца за одржавање. Проблем је што су пре неколико година разбили железницу на неколико предузећа, изгубили смо радионице… – каже Ранђеловић.

Као пример шта то у пракси значи наводи што је раније, када откаже нека локомотива у путничком саобраћају, друга могла да се скине са теретног воза и да се преусмери на путнички који је приоритет. Данас то није могуће, јер су разноразни оператери власници локомотива и нема разумевања за овакве проблеме.

– Али, оно што је кључно за барску пругу је да на њој, због конфигурације, треба да иду јаче локомотиве серије 461 („румунке”). Локомотиве које се сад користе („швеђанке”) су слабије снаге – наглашава Ранђеловић.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Železnicar
Železničku liniju Beograd-Bar treba pod Hitno privatizovati, uvesti privatnog operatera, i tada neće, sigurno, biti ovakvih situacija !
Prolaznik
A kako je onda dosao u Bar sa 615 minuta kasnijenja?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.