Среда, 28.09.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Трговци очекују велики прелазак на биљне производе

Већ сада значајан број потрошача исхрану базира претежно на биљним протеинима, а индустрија у корак прати те трендове
(EPA-EFE/JIM LO SCALZO)

Око 30 одсто Европљана себе назива флекситаријанцима и у исхрани значајно користи замене за месо и млечне производе или друге вегетаријанске производе.

Реч је о исхрани која се претежно базира на уносу биљака, уз повремено конзумирање мале количине меса. Да ће таква навика имати све више следбеника, прогнозирао је још пре пет година амерички ланац продавница здраве хране „Whole foods”.

Тако је белгијска Компанија „Делез” недавно објавила да жели да удвостручи свој асортиман биљних производа до 2025. и да игра „пионирску улогу” у томе да оваква храна буде што доступнија потрошачима. Како се наводи, њихов тренутни асортиман на биљној бази укључује око три хиљаде врста поврћа, воћа, орашастих плодова, плодова, семена, махунарки и око 400 замена за месо и млечне производе.

– Очекујемо огроман прелазак на биљну храну. „Делез” стога већ жели да покрене револуцију у главама својих купаца. Наравно, наши купци могу сами да одлуче шта ће купити, али желимо да их подстакнемо да бирају одрживе производе на бази биљака. Повећањем асортимана и производима који су уочљивији у продавницама, желимо да корак до тог асортимана учинимо приступачнијим – рекао је Роел Декелвер, директор комуникација у „Делезу”, пише „Ес магазин”, а преноси Инстор.

Иначе, наводи се да белгијска влада жели да потрошачи добију 60 одсто својих потреба за протеинима из производа од поврћа до 2030. због чега трговцима проширење ове линије производа постаје приоритет. Још пре две године Француска је објавила да ће уложити сто милиона евра за развој производње биљних протеина.

У протеине обично убрајамо месо, рибу, јаја, сир, али нутриционисти саветују да би они биљног порекла ( пасуљ, сочиво, соја, грашак…) требало да чине око 50 процената укупног дневног уноса.

Веганско тржиште је и иначе једно од најбрже растућих. Последњу деценију велике прехрамбене компаније прате ове трендове и жеље потрошача, те мењају своје понуде, избацујући и више веганских производа. Тако је у Великој Британији број нових намирница које су погодне овој врсти исхране порастао за 16 одсто у 2019, у односу на свега осам у 2018. Слично је и у Америци где је покретач те линије „Волмарт” у чијим продавницама је продаја ове хране порасла за 20 процената.

Како је својевремено објавио „Агроклуб”, у Немачкој, великом произвођачу свињетине, у ком се прави чак 1.500 врста кобасица, забележен је пад потрошње меса јер се све више људи окреће здравом начину живота и мисле на добробит животиња. Продаја прерађеног меса је у сталном паду, док куповина алтернативних производа расте. У 2019. таква потрошња порасла је за 12 одсто и износила 234 милиона долара.

У Аустралији 2,5 милиона људи радије бира замене за месо, а понуда ових производа утростручена у последњих десет година. Чак и Бразилу трећина становништва се већ декларише као вегетаријанци.

Холандска компанија за истраживање тржишта „Инова маркет инсајт” утврдила је да је између 2013. и 2017. године потражња за производима биљног порекла у свету порасла за 62 одсто.

Коментари9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

sloba
To se kaze bice nestasica-namerno izazvana-mesa.
Budimir
Da da , narucio sam prase ( od 120 kg) , naravno biti ce i kupus salate i domace sljivovice ( billnog porekla) !
dusan1
Paradajz koji košta više od piletine je dokaz da nije u pitanju štednja niti briga za prirodu nego pomodarstvo !
FORum LIvii
Продаја прерађеног меса је у сталном паду, U padu je kupovina i potrosnja tzv. ,, crvenog,, mesa a u porastu je potrosnja zivinskog mesa. Prema predvidjanju OUN , potrosnja zivinskog mesa ce povecava iz godine u godinu i do 2050. godine povecace se za 50% .
Jelena
Sve vise smo svesni znacaja i opste koristi pravoslavnog posta, sto znaci da je sve vise ljudi tokom nekoliko meseci godisnje "vegan" sa ponekom ribom. Mislim da ovu tendenciju treba podrzati jer bi znatno smanjila kardiovaskularne tegobe naseg naroda.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.