Среда, 28.09.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

У ЕУ више од милион електричних возила

Класичних половних путничких аутомобила све мање на тржишту, а цене само у прошлој години повећане за 25 процената
(EPA-EFE/FILIP SINGER)

Број путничких аутомобила на електрични погон у државама чланицама Европске уније премашио је милион у 2020.

Према подацима Завода за статистику ЕУ (Евростат), ово је 20 пута више од броја забележеног 2013. године и три пута више у односу на 2018. годину.

Највеће стопе повећања електричних аутомобила биле су између 2019. и 2020. године (83 одсто) и између 2018. и 2019. године (64 одсто). У 2020. години њихов удео у укупном броју путничких аутомобила порастао је са 0,02 одсто на 0,4 одсто.

„Возни парк путничких аутомобила у готово свим државама чланицама ЕУ порастао је у последњих пет година, достигавши укупно 250 милиона аутомобила у 2020. години”, наводе из Евростата, а преноси Б92. Како се наводи, када је реч о Србији, где се три године у континуитету субвенционише куповина аутомобила на електрични погон, регистровано је више од 400 електричних аутомобила и око 5.000 хибрида, што није много, али је показатељ да долази до промена.

Луксембург већ 30 година држи рекорд међу државама чланицама ЕУ у категорији моторизације. У овој земљи стопа моторизације, тј. броја аутомобила на хиљаду становника у 2020. години износила је 682 путничка аутомобила. Потом следе Италија (670), Пољска (664) и Финска (652).

Ниску стопу имају Румуни (379 аутомобила на хиљаду становника), упркос порасту броја регистрованих аутомобила у периоду 2015–2020 (41 одсто), Мађарска (403) и Бугарска (414).

Успорена производња нових аутомобила тренутно диже цене половних аутомобила на тржишту. Тако је у мају ове године објављено да су половњаци достигли рекордне цене и да се понуда смањује брже од тражње. Само прошле године поскупели су за готово 25 одсто, објавио је ХАК. Познаваоци тржишта указују да се тржиште половних возила полако, али сигурно празни.

Познато је да ЕУ жели да забрани нове бензинске и дизел аутомобиле најкасније до 2035, од када би требало да се дозволи продаја само електричних аутомобила.

Да ли ће успети у овом плану још је неизвесно јер су европски медији објавили да само мањина купаца уопште жели електрични аутомобил, док произвођачи у исто време нуде све мање мотора с унутрашњим сагоревањем или их уопште више не нуде. Највећи месечни раст цена класичних путничких возила био је од јануара 2022. до фебруара 2022. (плус 3,2 одсто), након чега следи промена од новембра 2021. до децембра 2021. (плус 2,9 одсто).

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Šta EU može da učini od tebe?
Čekamo da Nemci i Francuzi raspale svoje peći u termoelektranama da bi pokrili manjak električne energije. Naravno, platiće emisiju CO2. I dobiće struju da bi korisnici električnih automobila mogli da se voze sve uz priču da je to veoma ekološka stvar. Čekamo i iskustva zamene baterija i cenu istih koja će, po nekim iskustvima do sada, biti viša od iznosa cene njihovog auta.
Masa i energija
Bez gasa nema struje, a bez stuje ovi automobili postaju nekretnine.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.