Недеља, 02.10.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
ПОТРОШАЧ

Авиo-карте ће поскупети за 20 одсто до крајa године

Отказивање летова могло би да постанe уобичајено, али потражња путника се неће смањити, показује најновија анализа
(Фото EPA-EFE/Telenews)

Путници су ове године суочени не само с високим ценама авионских карата већ и са бројним отказивањем летова, што би, показује међународна анализа, могло да постане нормално стање у авио-саобраћају. Да су оваква предвиђања већ реалност, показује прошлонедељна одлука „Луфтханзе” да откаже још 2.000 додатних летова из Минхена и Франкфурта овог лета, наводећи као разлог недостатак особља на аеродромима, али и пандемију ковида.

„’Луфтханза’ је увела бројне мере и ангажује додатно особље где год је то могуће, како би осигурала највећу могућу безбедност на лету и стога нуди својим путницима најбољу сигурност”, речено је из „Луфтханзе” за Ројтерс.

Немачка авио-компанија објашњава да штрајкови због безбедности летења, метеоролошки услови и посебно „повећана стопа заразе вирусом корона” сада додатно оптерећују систем, чиме се потврђује ранији извештај дневног листа „Билд”, додаје Ројтерс. Европске авио-компаније, у поређењу с међународном конкуренцијом, имају велике трошкове за особље и мање подстицаја да запосле додатне раднике, те се компаније, и поред већих прихода, трећу годину заредом морају суочити са губицима, наводи се у анализи „Алијанс трејда” и осигуравајућег друштва „Аредија”, а преноси Танјуг.

До краја године ће авио-карте поскупети за једну петину у односу на прошлу годину, а врхунац поскупљења очекује се тек у првом кварталу идуће године. Међутим, потражња за картама остаће висока, али ће путници штедети на смештају и дужини боравка, како би могли себи да приуште скупе трошкове путовања. Анализом се дошло до закључка да ће прелазак на транспорт без штетних гасова бити још већи изазов од пандемијске кризе, те финансијски експерти у европском саобраћају виде предност железнице. Еколошки захтеви ЕУ угрожавају добити авио-компанија, наводи се у анализи. Захтев да до 2053. удео обновљивог горива буде 20 одсто повећаће цену горива за авионе за 30 одсто, а циљ да удео обновљивог горива буде 38 одсто до 2045. повећаће трошкове за 57 одсто. Иначе, трошкови горива односе од 25 до 30 одсто прихода авио-компанија.

Према подацима Евроконтрола, упоредо са опоравком авио-саобраћаја враћају се и кашњења, међутим, она су сада изазвана и додатним проблемима с којима се суочава овај сектор. У првом кварталу ове године просечно кашњење поласка по лету порасло је за 1,2 минута и сада износи 9,6 минута по лету. Број летова је удвостручен у односу на исти период прошле године, али је и даље за 28 одсто мање него 2019. године. Анализе показују да су узроци кашњења и отказивања летова различити, од разлога које имају авио-превозници, временских прилика, ограничења због ковида, али се све више говори и о недостатку радне снаге. Недавно је објављен податак да је у Европској унији током претходне две године без посла у авио-саобраћају остало око 190.000 људи, а њихов повратак иде тешко. С друге стране, ни авио-компаније нису очекивале да ће бити оволико интересовање путника и да неће успети да одговоре на све захтеве. „Дојче веле” је недавно објавио да се чак и у Немачкој, која се озбиљно припрема за економску кризу, грађани не одричу прилике да путују на одмор широм Европе. Авионом, наравно, па се чак говори да се најпре продају најскупља места, што раније није био случај.

Бриселски аеродром рекордер у кашњењу

Првих дана јула на бриселском аеродрому „Завентем” каснило је чак 72 одсто летова, што белгијски национални аеродром ставља на прво место листе одлагања летова на европским аеродромима, пренео је Танјуг.

Према подацима Званичног водича за авијацију, иза бриселског аеродрома, по броју кашњења налазе се аеродроми у Франкфурту (68 одсто), аеродром у Ајндховену (67 одсто), аеродром „Лутон” у Лондону (66 одсто), аеродроми у Будимпешти и Лисабону (65 одсто), „Шарл де Гол” у Паризу (62 одсто) и „Шипхол” у Амстердаму (61 одсто). Истовремено, навише отказаних летова бележи аеродром у Франкфурту (7,8 одсто), „Шипхол” (5,2 одсто) и лисабонски аеродром (4,2 одсто), док је са бриселског аеродрома почетком јула отказано 2,5 одсто летова.

Раније ове године Европско трговинско удружење за аеродроме најавило је да ће већи број људи који одлазе на одмор након ублажавања ограничења због ковида 19 и недостатак особља изазвати поремећаје и кашњења на две трећине аеродрома широм Европе.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.