Недеља, 25.09.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
УОЧИ ДОЛАСКА ИНОСТРАНИХ ШОФЕРА

У току избор возача, за воланом аутобуса на јесен

Реч је о људима са искуством који су се истим послом бавили и у својим земљама. – Они, према нашим сазнањима, као и домаћи возачи имају све неопходне дозволе и прошли су све обуке за бављење овим послом
(Фото А. Васиљевић)

Ступањем зимског реда вожње у престоничком јавном превозу, што се сваке године дешава 1. септембра, за волане градских аутобуса требало би да седну први инострани возачи које ће ангажовати Конзорцијум приватних превозника. Како сазнајемо, стручњаци приватних превозника, односно возачи инструктори, у иностранству су и увелико обављају селекцију страних шофера. Реч је о, како нам је незванично речено, возачима са искуством за управљање аутобусима, шоферима који су се тим послом бавили и у својим земљама. Они, према нашим сазнањима, као и домаћи возачи имају све неопходне дозволе и прошли су све обуке за бављење овим послом, па се пре њиховог званичног доласка за волане градских аутобуса не очекује да буде административних и правних препрека за ангажовање.

Превозници, недавно су истакли, очекују помоћ државе у „убрзавању процеса интеграције страних возача”. Како су раније појаснили приватници, на овај маневар су се одлучили да би се попунила упражњена места и да би превоз наставио да функционише несметано.

Скори долазак страних возача у јавни градски превоз није превелико изненађење ако се зна да годинама и приватни превозници и ГСП „Београд” имају проблем са одливом домаћих, искусних возача због бољих услова, а пре свега знатно боље зараде у иностранству. Поједини се у стране земље селе заједно са породицама јер им нови послодавци, како нам је речено, излазе у сусрет чак и за породично пресељење. Истовремено, и поред одређених помака последњих година када је реч о условима рада и зарадама у београдском јавном превозу, то није ни близу ономе што шоферима нуде странци. Зато је постала јавна тајна да су поласци на многим линијама нередовни због мањка возача, а и све чешће се за воланом виђају старији возачи. Многим путницима то не улива поверење, али како уверавају превозници, и ти возачи су здрави и у потпуности способни да возе.

Док се чека да се види хоће ли се наћи неко дуготрајно решење за дестимулацију одласка возача, чињенице говоре да ГСП „Београд” тренутно има 2.806 шофера што је, како су пре два дана рекли у том предузећу, за око 200 мање од потребног броја. У највећем градском превознику подсетили су да непрестано имају отворен конкурс за пријем нових возача. Како је за Танјуг навео Милан Пумпаловић, шеф Кадровске службе у ГСП-у, број возача у том предузећу у последње две и по године варира између 2.750 и 2.850, а од тренутних 2.806 на неодређено време запослено је око 2.500 возача.

– Према Закону о раду, дозвољено је да запослене држимо у радном односу на одређено време до 24 месеца, а након тога сви возачи буду примљени на неодређено време, наравно ако остварују радне резултате које ми, као послодавац, захтевамо. Просечна старост возача у ГСП-у је око 47 година, а ове године за посао возача конкурисало је око 360 кандидата – казао је Пумпаловић и додао да ГСП нуди и стручно усавршавање и доквалификацију возача који поседују возачку дозволу Ц категорије за стицање возачке дозволе Д категорије.

– Са тиме смо почели од септембра 2018. и до сада је по том основу примљено 377 возача. У ГСП-у смо још од 2018. почели да се бавимо проблемом недостатка возача, а колективни уговор донет те године даје боље услове рада запосленима у ГСП-у. Њиме су, између осталог, уведени и бонуси од 30 одсто на зараду возачима. Већина возача је задовољна, али увек има оних незадовољних, па ГСП гледа да са сваким наредним колективним уговором пружи што боље услове рада како би возачи били задовољнији и са већим еланом радили – навео је Пумпаловић.

Да се труде да задрже сваког домаћег возача, тврде и у Конзорцијуму приватних превозника, али одлазак дела њих је неминовност у тренутним околностима, кажу приватници. Како за наш лист наводи Драго Тошић из Конзорцијума, и те како имамо квалитетне и квалификоване домаће возаче, али проблем је што приватни превозници више немају могућности, пре свега финансијске, да задрже све те шофере.

– Уговор који имамо са градом, односно уговорена цена, не дозвољава нам, не даје нам више простора да даље повећавамо плате возачима. За досадашња повећања, како бисмо возаче задржали, морали смо да се задужујемо, али више ни то не можемо јер нам уговорена цена са градом више не оставља простора за тако нешто – наглашава Тошић.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mile
Blago nama još samo lekare da uvezu...
Nikola
Znači država je spremna da uveze ljude iz Indije, samo da našim državljanima ne poveća plate i tako ih motiviše da se bave ovom pozivom. Pa ako jedan monopolista u Beogradu ne može da obezbedi 1000 evra plus plate za vozače o čemu mi pričamo. Nepravna država uzima danak. Koliko god vi dotirali propalo preduzeće koje je partijski plen zapamtite, kad sipaš u bušnu šerpu sve će izaći van bez obzira koliko sipaš.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.