Среда, 05.10.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
ПОТРОШАЧ

Криза слабо погађа произвођаче газираних пића

„Пепсико” је недавно прогнозирао више овогодишње приходе јер су потрошачи чешће куповали њихове грицкалице и напитке
(Фото EPA-EFE/F. Arizzabalaga)

Произвођачи упаковане хране и газираних пића незнатно осећају пораст инфлације јер је потражња међу потрошачима и даље велика, будући да они сада због мањих буџета предност дају исхрани код куће, а не у ресторанима.

Ово је случај посебно у Америци, па је компанија „Пепсико” недавно прогнозирала веће приходе за ову годину пошто су потрошачи, и поред кризе, чешће куповали газирана пића и грицкалице. Вредност акција те компаније, како је саопштено, порасла је за око један одсто.

Међутим, почињу да се појављују знаци да је достигнута горња граница повећања цена јер неке продавнице прехрамбених производа сада одбијају нове ценовнике које достављају прехрамбене компаније, пише специјализовани европски портал „Смагазинс”, који обрађује теме о снабдевању и раду прехрамбених компанија и трговинских ланаца.

Портал подсећа да су раније ове године брендови „Пепсикових” грицкалица накратко нестали с полица канадске бакалнице „Лоблав” након што су се те две компаније сукобиле поводом повећања цена. Подсетимо, недавно се слично догодило и у Великој Британији, када се највећи трговац „Теско” успротивио одлуци „Хајнца” да још једном подигне цене производа, па су с рафова привремено повучени неки од најтраженијих производа, попут популарног кечапа и конзервираног пасуља. Међутим, наводи се да је то мало утицало на укупан нето приход „Пепсика”, који је порастао за 5,2 одсто на 20,2 милијарде евра у другом кварталу завршеном 11. јуна, надмашивши процене аналитичара који су очекивали 19,5 милијарди евра. И поред растућих трошкова, посебно транспорта, овај гигант у сектору пића такође је задржао своју прогнозу раста зараде током целе године од осам одсто.

С друге стране, на самом почетку пандемије амерички прехрамбени див „Кока-кола” саопштио је да му је продаја пала и да ће имати слабије резултате у другом тромесечју 2020, највише због сектора малопродаје. Већ у јулу прошле године та компанија забележила је велики раст прихода и добити, захваљујући опоравку потражње и паралелном ублажавању мера за сузбијање пандемије, као и вакцинацији грађана. Како је пренео „Инстор”, у Северној Америци, њеном највећем тржишту, приходи у другом тромесечју 2021. порасли су за 28 одсто, на шта је највећи утицај имало отварање биоскопа, ресторана и стадиона. Поновно отварање привреде у Европи, Азији и Латинској Америци такође је подупрло скок укупног прихода компаније у истом периоду за 41,1 одсто, на 10,1 милијарди долара.

Како штеде Британци

Око 51 одсто купаца у Британији планира да смањи куповине како би се изборили с кризом, показала је нова студија „Грант Торнтон” и „Ритејл економикс”.

За већину потрошача смањење потрошње на храну подразумеваће прелазак на јефтиније производе приватне робне марке (52 одсто) и чешће коришћење картица лојалности и ваучера (40 одсто). Потрошачи такође кажу да ће смањити издвајање новца за одећу и обућу – око 47 процената домаћинстава планира да смањи куповину гардеробе, укључујући 58 процената младих од 18 до 24 године. Око трећине њих ће умањити и трошкове за одмор.

Све у свему, девет од десет потрошача у Уједињеном Краљевству планира да смањи потрошњу како би срезали растуће трошкове, било тако што ће ређе куповати или се потпуно лишити куповине одређених производа. Стручњаци напомињу да ће, ако се узме у обзир опрезност потрошача, највише бити погођени трговци на мало и брендови који не буду успели да задовоље потребе својих купаца.

 

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Šta EU može da uradi od tebe?
Da li bi usledila propast civilizacije ako nestanu proizvođači " osvežavajućih" napitaka? Više su ljudi oni pobili na posredan način, nego u Drugom ratu.
dusan1
Možda i bi usledila propast ! Kako objasniti da cena gaziranog pića može biti manja od cene flaširane obične vode ? Naravno i cena mleka je manja od cene obične flaširane vode ali tu ima objašnjenja oko PDV i pemija i dotacija za mleko ! A interesuje me dali više truju pića bez šećera (sa veštačkim zaslađivačima) ili 'originali' sa običnim šećerom ?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.