Уторак, 09.08.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
ЛЕТЊИ ПРОБЛЕМИ У ЈАВНОМ ПРЕВОЗУ

Када из климе цури вода, обавезно обавестити возача

До овог проблема долази уколико напрсну црева која су део климе у возилу и која су спојена са „дувалицама” кроз које излази хладан ваздух. – Шофер то не може да примети из кабине па је зато неопходно да му путници сигнализирају
А ако су прозори отворени док ради клима, а возило није довољно расхлађено инспекција због тога може да казни и шофера и његовог послодавца (Фото: А. Васиљевић)

Аутобус 26. Поподневни шпиц, лепо расхлађено возило, без претеране гужве. Довољно и „стајаћих” и „седећих” места за путнике, али у средишњем делу, где је и највише простора за стајање, ипак без путника. Свако ко уђе, кад види ту слику, прво се залети баш ка том делу, али убрзо схвата зашто ту нема других људи. Разлог – из бочног кровног дела аутобуса на неколико места прилично цури вода, слива се на под стварајући барице. Путници се склањају у страну и ка вратима да их клима не би окупала.

Овaкву сцену путници су доживели ове недеље у аутобусу који се кретао од Дорћола ка насељу Браће Јерковић. Чим смо градским превозницима описали искуство путника „двадесетшестице”, одмах им је било јасно у чему је у ствари проблем. Како појашњавају, услед вибрација у току вожње, нарочито на линијама на којима се аутобуси крећу брдовитијим деловима, дешава се да се поремете и напрсну црева која су део система за расхлађивање и која су спојена са „дувалицама” кроз које излази хладан ваздух. Када та црева напрсну, вода која се кондензује креће да цури, што се по свему судећи десило и у „двадесетшестици”. Како наводе превозници, када се тако нешто догоди у возилу, било би добро да путници то одмах пријаве возачу јер шофер из своје кабине, додају, не може да уочи проблем уколико га путници не обавесте.

Превозници појашњавају да се иначе у току лета већина кварова на возилима, као што су ватра у моторном делу или прокувавање мотора, дешава због прегревања и оптерећења „организма” аутобуса. Окидач за тако нешто, како кажу, могу бити ситуације када је возило крцато путницима, а укључена је клима, отворени су прозори и аутобус је притом на узбрдици. Колико год да је возило ново и да се редовно проверава и контролише, указују превозници, овакав сценарио може довести до отказивања и заустављања возила насред трасе.

„Организам” аутобуса, подсећају, оптерећенији је када раде климе, а нарочито када путници на све то отворе прозоре. У тим случајевима систем за расхлађивање се додатно оптерећује да би се одржала програмирана температура. Јер, када се отвори истовремено више прозора док ради клима, систем за расхлађивање и компресор добијају сигнал да нешто није како треба. Због тога „улажу додатни напор” да се одржи програмирана температура за расхлађивање. Овакав маневар путника може да доведе до прегревања мотора, ватре у моторном делу и до квара возила.

Поједини превозници су, зато, решили да блокирају прозоре да не могу да се отварају, али и даље има оних који то нису учинили. А ако су прозори отворени док ради клима, а возило није довољно расхлађено, подсећају превозници, инспекција због тога може да казни и шофера и његовог послодавца. Инспекцију не интересује то што је клима укључена и што су путници отворили прозоре док она ради, већ искључиво то што возило није ваљано расхлађено.

Ово је, ипак, у неку руку бесмислено ако се зна да добар део возила јавног градског превоза, пре свега оних из возног парка ГСП-а, уопште нема климе.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

bambi
Ne kaze se curi vec istice. Neverovatno je koliko se ulicarski recnik odomacio u nas!
Јован К.
>'Када из климе цури вода, обавезно обавестити возача' ## Из климе не цури вода. Зна се шта је клима, а шта климатизер (уређај за климатизацију).

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.