Субота, 01.10.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Део опозиције, удружења: Одлука РЕМ тежак ударац за демократију

Део опзиционих странака осудио је данас одлуку РЕМ-а да поново додели фреквецније ТВ Хепи, Пинк, Прва и Б92, које су годинама, како оцењују свакодневно кршиле медијске законе, новинарске и етичке кодексе а ниједну телевизијама, које објективно информишу грађане и оцењују то као тежак ударац за демократију.

Критикама се придружила и Асоцијација медија која између осталог наводи да ниједна од ових телевизија није поштовала ни елаборат на основу којег је раније добила дозволу, као и Биро за друштвена истраживања БИРОДи који оцењује да је овом одлуком РЕМ наградио телевизије које су део индустрије популизма.

Покрет за преокрет оцењује да је РЕМ показао да не ради по закону већ по вољи владајуће странке и најавио да ће у Скупштини Србије тражити да се те одлуке пониште, а да чланови РЕМ-а буду смењени, док ће ПСГ, како најављују, након промене власти у Србији покренути поступак против чланова РЕМ-а.

И Демократска странка захтева поништавање, како је у саопштењу навела потпредседница ДС и будућа народна посланица Татјана Манојловића „незаконите одлуке РЕМ-а” о додели националних фреквенција.

„Од расписивања конкурса упозоравали смо на то да не постоји разлог да и пета фреквенција не буде уврштена, као и на то да немамо поверења у чланове РЕМ-а који и до сада нису адекватно реаговали по питању штетног деловања ТВ емитера. Данашња одлука је само потврда да се Регулатор не придржава ни свог правилника о минималним условима за доделу националне фреквенције, тако да пренебрегавање професионалних стандарда и медијских закона тек не изненађује,” изјавила је Татјана Манојловић.

Представник Не давимо Београд Радомир Лазовић каже да је одлука тежак ударац за демократију.

„Сматрам да куће које су добиле фреквенције то не заслужују”, рекао је он и нагласио да ће се на тај начин наставити контрола медија.

ШП је такође осудио одлуку РЕМ-а да ниједну фреквенцију не додели, како оцењују, од професионалих телевизија попут Нове С и Н1.

Кажу да грађани имају право да буду објективно информисани, а да ће данашњом одлуком РЕМ-а бити поново ускраћени јер су фреквенције добиле телевизије које су директно доприносиле искривљеном извештавању, поларизацији у друштву и дизању тензија...

ПСГ сматра да је одлука РЕМ-а скандалозна и да је недопустиво да телевизије које су како наводе „више стотина пута” прекршиле и Закон о јавно информисању и медијима, Закон о електронским медијима и Закон о оглашавању, .... добију могућност да наставе такав рад.

Оваквом одлуком Савета РЕМ-а Србија наставља да назадује на путу ка ЕУ, на којем су кључна поглавља везана за слободу медија и владавину права.

Наводе да се у свим извештајима релевантних европских и светских институција и организација, ситуација у медијима у Србији означава као незадовољавајућа, а медији са националном фреквенцијом као они преко којих владајућа странка спроводи пропаганду.

На одлуку РЕМ-а реаговала је и Коалиција за слободу медија која скреће пажњу на то да извештаји РЕМ-а из године у годину показују да ниједна од четири телевизије које су добиле националну фрекфенцију није испуњавала услове на основу спроведеног јавног конкурса да у свом програму мора имати информативни, научно-образовни, културно-уметнички, документарни и дечји програм, као и програм за малолетнике.

Такође, додају из Коалиције ниједна од ових телевизија није поштовала елаборат на основу којег је раније добила дозволу, а нису узети у обзир ни критеријуми за одлучивање прописани Првилником, према којима је РЕМ морао, између осталог, да процени „да ли подносилац пријаве поштује прописе и професионалне и етичке медијске стандарде” и „у којој мери је подносилац пријаве поштовао програмски елаборат на основу кога му је издата дозвола”, преноси Танјуг

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

aladin
Dobra odluka REM-a, a ovi koji "objektivno" izveštavaju neka sačekaju, neka se još malo usavrše, uvek može bolje.
Jovan
To je apsolutno tacno.
Lula
Moze im se
Miodrag
I sta cemo sad
Боривоје Банковић
Тако је. Све те такозване телевизије не заслужују националну фреквенцију. Али хајде да се присетимо за време чије власти су првобитно добиле и како је мењан закон да би страни медијски тајкун могао да поседује две телевизије са националном фреквенцијом. Па ко је међу њима без греха, нека први баци камен.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.