Среда, 17.08.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Црно-бело „Старо село” Петра Оторанова

Фото-репортер „Политике” сматрао је да је црно-бело сама суштина фотографије
Музеј „Старо село”, фотографија Петра Оторанова

Сирогојно. – Три деценије постојања обележио је Музеј „Старо село” у Сирогојну и тим поводом отворена је изложба „Тридесет година касније – фотограф Петар Оторанов (1927‒1997)”, аутора Јелене Тоскић из Драгана Цицварића. У славу и сећање на Перу Оторанова, врсног фоторепортера „Политике” који је својим незаборавним фотографијама био и својеврсни хроничар Сирогојна, плетиља, првих изложби и презентација Музеја на отвореном „Старо село”.

– Приказали смо део његове веома значајне заоставштине, јединствену лепоту црно-белих фотографија по којима је био познат. На увид посетиоцима, љубитељима фотографије и млађој популацији која одраста у друкчијем колористичком, дигиталном свету. Овде су документарни фотоси који сведоче о стварању „Старог села”, уметнички из ликовне збирке музеја, призори људи и предела из приватних фондова – каже за „Политику” Јелена Тоскић, музејски саветник у „Старом селу”, и додаје:

Петар Оторанов (Фотодокументација „Политике”)

– Када 30 година касније гледамо фотодокументацију музеја, лако и брзо одвајамо групе црно-белих фотографија на којима је аутор са наглашеном једноставношћу успео да украде најлепше моменте датог времена. Да, то је Пера фотографисао, наш Пера. „Изволте, лепе моје!”, изговарано је његовим војвођанским гласом и темпераментом, свакако различито за овдашње Златиборце, али радо прихваћено.

Отварајући изложбу, уметнички фотограф Радован Баја Вујовић, пријатељ и колега Оторанова, сећао се да је при сваком сусрету с Пером у неизбежној шетњи по „Старом селу” видео заљубљеника у фотографију, чије га је широко знање о њој и уметности увек изнова фасцинирало. – Бавио се аналогном фотографијом где је морао владати свим елементима, јер накнадних интервенција није било. Сматрао је да је црно-бело сама суштина фотографије.

Фотографија Петра Оторанова (Фотодокументација „Политике”)

Имао је савршено знање фотографског заната који му је користио у надоградњи његових уметничких фотографија. Доласком у Сирогојно, са којим је везу градио годинама и где се осећао као свој на своме, направио је безвременске фотографије музеја на отвореном, плетиља, природе, људи нашег краја. Осећала се блискост између њега и снимљених мотива – рекао је Вујовић подсетивши да су, поред Сирогојна, незаборавне и Перине фотографије Дубровника, Плитвица, Ластова, изградње Храма Светог Саве, Гардоша, Опленца, Тршића, Новог Пазара и других вароши и предела.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.