Понедељак, 08.08.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Треба боље повезати Ваљево и Лозницу

(Фото Д. Јевремовић)

У рубрици Међу нама недавно је један читалац апеловао да се што пре изгради пруга Ваљево–Лозница због допремања угља из босанских рудника за ТЕ „Никола Тесла” у Обреновцу. Било би то добро и због путничког саобраћаја, који сад између између Лознице и Ваљева, током дана практично не постоји. Тачније, постоји једна линија од Лознице до Врњачке Бање, која повезује два града, и то је све.

Аутобус полази из Лознице у осам часова ујутру и враћа се у Лозницу увече, око 21 сат. Ако неко из Ваљева или Осечине мора да оде у Лозницу да обави неки посао у суду или катастру, а нема аутомобил, лоше ће да прође. У Лозницу може да дође око 21 сат и да негде преноћи. Сутрадан ће обавити посао, али неће моћи да се врати јер је тај један једини аутобус већ отишао. Лутаће цео дан Лозницом, опет ће морати да негде потражи преноћиште и тек наредног дана, у осам ујутру, кренуће натраг.

Тешко да у Србији постоји сличан недостатак саобраћаја између два града величине Лознице и Ваљева. Питам се шта ће се десити ако и та једна линија, од Лознице до Врњачке Бање, буде укинута, јер је држи приватни превозник. Превоза путника више неће бити. Тако није било ни између два рата.

Док од Лознице за Београд преко Шапца иде бар десет аутобуса дневно, преко Ваљева не иде ниједан. До 30. априла ове године између Лознице и Ваљева саобраћао је минибус „Ласте”, а онда је укинут јер је правио губитке. Какве ли је то „страшне” губитке могао да прави минибус са двадесетак седишта? Путника је било, једино је цена карте била ниска кад се има у виду стално поскупљење горива. А могло се и то ускладити. Људима је важнији превоз од цене карте.

Једна дизел-локомотива, која вуче путнички воз од Руме до Малог Зворника, само током једне вожње потроши више горива него минибус за бар месец дана. У возу је мање путника него у минибусу. Али железница је државна и држава покрива губитке, а аутобуски превоз је препустила приватницима да раде како хоће, да возе или не возе, чак и на линијама где нема алтернативе.

Поново питам: Шта ће се десити ако се и ова једина линија укине? Шта каже закон о превозу путника? Зар тамо где нема воза не мора бити ни аутобуског превоза?

Слободан Журкић,
Лозница

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Dule Astro
Lajkovac - Valjevo auto-put se još nije izgradio, a rok je 3 godine (uskoro ističe). Rok još nie probijen, ali 3 godine za 20km auto-puta kroz više manje ravan predeo!?
Smederevatz
Поздрави из Смедерева - овде већ деценијама не постоји редован аутобуски саобраћај до Пожаревца. Постоји воз, али он је јако непредвидљив, подложан кваровима и кашњењима и са лошим терминима за поласке за запослене и ђаке. Што је још горе - не постоји ни директни пут између два велика суседна града (већ мора да се излази на тзв. Магистралу). Надајмо се да ће у будућности неко имати воље и пара да повеже два суштински братска града.
Dah
Pa izgradili ste prugu Valjevo- Loznica, pa ne mora narod da brine.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.