Понедељак, 08.08.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Настављају се муке с паркирањем у Далматинској улици

Проверава се непрописно паркирање, али шта кад паркинг-места нема довољно (Фото: Н. Марјановић)

Пре више од годину дана већ сам, на истом овом месту, писао о томе како су, приликом реконструкције Улице војводе Бране, као и Далматинске улице – у делу између Лазе Докића и Рузвелтове, укинута постојећа паркинг-места на левој страни Војводе Бране и Далматинске, а паркирање дозвољено само с десне стране улице. Моје писмо објављено у рубрици Међу нама, као и истовремено директно обраћање Секретаријату за саобраћај, „Паркинг сервису” и „Путевима Београд” (требало ми је једно 2-3 итерације у преписци да уопште сазнам ко је ту за шта био надлежан), није произвело никакав ефекат.

У међувремену, на сву ту ситуацију, током ове године у Далматинској улици испред једне од зграда постављени су стубићи за паркирање, чиме је број расположивих места смањен за још 5–6. У суседној улици Димитрија Туцовића отворено је градилиште, где је извођач такође „окупирао” још 5–6 места. Два ресторана који се налазе у Далматинској улици на овом потезу, успешно раде, а то значи повећан број гостију, који воле да овамо дођу, замислите – колима. Укратко, паркирање, нарочито после 15–16 часова, постаје немогућа мисија, тј. преостаје вам отприлике 30 до 60 минута кружења по крају, или чекања „у заседи”. И притом увек имате осећај да сте изабрали погрешан метод за „хватање” паркинг-места. У неким периодима немогуће је и неправилно оставити ауто, на местима забрањеним за паркирање. Једина „помоћ” градских служби станарима овог краја своди се на слање паука и „ока соколовог” ради додатног загорчавања (возачког) живота.

Не знам шта бих предложио у вези с решавањем овог проблема, а то у крајњој линији и није мој посао. Желим да констатујем да је „Паркинг сервис”, иако је формално задржао релативно исту цену паркирања за трећу зону већ дужи низ година, суштински подигао цену за барем 50 до 100 одсто јер по истој цени продаје све мањи број расположивих места за паркирање. Узгред, тражио сам од ове фирме да ми достави број расположивих места за паркирање и број продатих годишњих паркинг-карата у свакој од зона (уз кретање таквог односа по годинама), али – наравно – никад то нисам добио, чак ни уз позивање на Закон о слободном приступу информацијама од јавног значаја. Дакле, куповина паркинг-карте за ову (3.4) зону омогућава вам да понекад успете да паркирате ауто за мање од пола сата и на удаљености мањој од 500 до 1.000 метара од вашег стана, и да, због немогућности паркирања, нарочито у поподневним и вечерњим часовима, свој аутомобил практично и не користите.

Да ипак будем конструктиван, Секретаријат за саобраћај, „Паркинг сервис” и „Путеви Београд” (нека се међусобно договоре ко је за шта надлежан), требало би да врате укинута паркинг-места и са леве стране поменутих улица. Ако их не врате, онда би требало да се паркинг-места поставе/обележе укосо, а не паралелно с тротоаром, да би се обезбедило барем 20–30 одсто више места за паркирање. Док је отворено градилиште у Димитрија Туцовића, требало би да „надокнаде” та укинута места тако што ће омогућити паркирање и с леве стране дела улице Димитрија Туцовића који се спушта од Рузвелтове, исто као што је урађено са супротне стране Рузвелтове. Станарима зоне 3.4, барем из оних улица које гравитирају ка Рузвелтовој и Димитрија Туцовића, требало би хитно да омогуће паркирање и у суседним зонама (3.5, 3.8 и 3.9), јер се често дешава да у зони 3.4 не можете да се паркирате сат времена, а у зонама које се налазе на десетак метара од вас гледате празна места. Све је то трећа зона и тиме би се некако уравнотежила неравномерна оптерећеност појединих улица што се тиче паркирања. У најгорем случају (јер је паркирање већ прескупо у односу на услугу коју имате за те паре; тј. услуге практично и нема), „Паркинг сервис” би уз тих 5.400 динара које већ плаћамо за (своју) трећу зону, могао да понуди коришћење и суседне зоне (истог ранга, по избору) уз неку евентуалну доплату од, рецимо, 500 динара годишње, али не више од тога.

Све то наведено, када би се реализовало, представљало би апсолутни минимум „труда” надлежних, који би довео барем до какве-такве могућности да возачи користе своје аутомобиле у овом делу Београда. Да ли ће нова градска власт да нешто уради у том смислу, видећемо. Надам се да су шансе за то веће од шанси да се увече регуларно паркирате у овом крају.

Слободан Огризовић,
Београд

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mille
Da li ste dobili kaznu da se niste izjasnili ko je vozio auto od komunalne ? 25.000 dinara
Bojan
Bliske su mi opisane muke. Saobraćaj, a pre njega novogradnja se u Beogradu regulišu bez ikakvog planiranja parking mesta. Sve što se vozi mora negde i da se parkira, zar ne? Zebem šta će se desiti kada se od Kneza Miloša napravi ono što ta rezidencijalna ulica treba da bude -- bulevar, što podrazumeva da tu neće biti parking-mesta. Da li iko razmišlja gde će se parkirati ne desetine nego stotine vozila koja su tu parkirana? Nadajmo se da razmišlja, ali iskustvo Dalmatinske zabrinjava.
cvet
što ne prijavite postavljanje stubića komunalnoj inspekciji? ljudi rade svoj posao. dok god vi gledate kriminal i ćutite neće se ništa promeniti.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.