Петак, 30.09.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Нови живот првог остружничког моста од новембра

Обнова саобраћајнице над Савом која је саобраћајног „брата близанца” добила пре две године, а која је са њим део Обилазнице око Београда, биће завршена у току јесени уколико временски и сви остали услови буду испуњени
(Фото „Путеви Србије”)

Реконструкција старијег остружничког моста на деоници Б Обилазнице око Београда који је саобраћајног „брата близанца” добио пре две године требало би да буде завршена у новембру уколико временски и сви остали услови буду испуњени, истичу у „Путевима Србије” за наш лист. Рехабилитација узводне конструкције моста преко Саве код Остружнице (друго име за први остружнички мост) почелa je у септембру прошле године. Како појашњавају у „Путевима Србије”, радови се изводе на бетонској приступној конструкцији на левој обали (сурчинска страна), на приступној саобраћајници на десној обали (остружничка страна), као и на челичној конструкцији моста преко Саве. Завршава се или је завршена санација бетонских приступних саобраћајница и челичне конструкције. Окончана је, прецизирају у „Путевима”, санација ивичних носача и ортоплоче челичне конструкције, као и свих дијагностикованих оштећења челичне конструкције, а завршава се санација коловозних плоча, бетонских приступних саобраћајница, као и осталих примарних и секундарних конструктивних елемената.

– Остало је да се после завршених примарних радова постави хидроизолација, асфалтни застор, заштитне ограде, систем одводњавања и саобраћајна сигнализација. Паралелно са извођењем свега тога одвија се и опремање моста (санација, репарација или постављање нових лежишта) – указују у „Путевима Србије” додајући да су обновом моста обухваћени сви потребни радови како би ова саобраћајница над Савом задовољила критеријуме сигурности, функционалности, стабилности и носивости. Реч је о санацији свих конструктивних елемената (лежишних греда, главних носача, коловозне плоче, ивичних носача и др.), хидроизолације и система одводњавања (сливнички систем), асфалтног застора, хоризонталне и вертикалне саобраћајне сигнализације. Санирају се и сигурносна и еластично-одбојна ограда, опрема моста (дилатације и лежишта)…

Реконструкцију првобитног остружничког моста изводи компанија „Штрабаг” са групом подизвођача, а вредност радова, који се финансирају из буџета Републике Србије, износи 649.744.188 динара без ПДВ-а.

– Познато је у јавности да је мост једним својим делом био срушен у НАТО агресији 1999. после чега је био обновљен. Дуги низ година коришћен је у режиму за који није био предвиђен (двосмерни саобраћај. То, као и његово рушење и санирање изазвало је допунска оштећења која нису могла да се предвиде што је довело до скупа непредвиђених радова који су морали да се изведу. То је проузроковало додатне обиме радова и делимично померање рокова за извођење уговорених радова – појашњавају у „Путевима Србије”.

Због обимних радова на овом мосту, односно на такозваној узводној конструкцији, саобраћај је у потпуности обустављен. Зато се тренутно у овом делу Обилазнице око Београда саобраћај одвија у двосмерном режиму на низводној конструкцији, односно преко другог, пре две године у саобраћај пуштеног моста преко Саве код Остружнице.

„Близанац” у саобраћај пуштен у јуну 2020.

Градња другог остружничког моста, својеврсног „близанца” првом, започета је крајем 2016. и првобитно је требало да буде окончана за 26 месеци, односно у току 2018. Он је у саобраћај пуштен ипак тек крајем пролећа 2020. Рокове је померила накнадна промена технологије градње и монтаже, а та одлука донета је када је утврђено да постоји могућност да се наиђе на неексплодиране мине у околини моста. У међувремену, рокове су накнадно помериле и непланиране хаварије. То се догодило у току градње новог моста када је речни шлеп, који се окретао у зони радова, оштетио челични сегмент тежак 550 тона уочи његове уградње у мост.

Због тога је овај сегмент морао да се поправља на реци, али онда и после саме уградње. На све то, пред крај изградње новог моста, за коју је био задужен „Штрабаг” са подизвођачима, избила је корона.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

ivan djukic
novi zivot novog mosta.
dusan1
Od kada sam prvi put prolazio tim putem i mostom bilo mi je nejasno zašto nisu dva metra širi i bolje iscrtani tako da ima 4 trake .

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.