Четвртак, 29.09.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Бициклистичка стаза у Страхињића Бана, дрвеће у Краљевића Марка

То је предвиђено урбанистичким пројектима за реконструкцију две улице, а јавна презентација тих докумената биће од 15. до 23. августа
Аутомобили ће бити протерани из Улице Краљевића Марка између Гаврила Принципа и Југ Богданове (Фото: А. Васиљевић)

Тротоари ширине од два метра и бициклистичка стаза биће највећи бенефити преуређења Улице Страхињића Бана између Пјарона де Мондезира и Риге од Фере на Дорћолу. Улицу Краљевића Марка између Гаврила Принципа и Југ Богданове коначно ће оплеменити дрвеће, а после обнове пешаци ће у њој суверено завладати. Ове појединости предвиђене су урбанистичким пројектима (УП) за реконструкцију те две саобраћајнице, а јавна презентација тих докумената биће  од 15. до 23. августа у сутерену зграде Градске управе у Улици 27. марта 43–45. Оба УП-а израдило је предузеће „Славија Прокинг”, а њихов наручилац односно инвеститор је Секретаријат за инвестиције.

Урбанистички пројекти основ су за израду техничке документације за обнову тих улица која се годинама најављује, али не започиње, сада је сасвим и јасно зашто. Недостајала су планска документа за те захвате који нису крупни, али су важни, а очигледно је и да нису били међу приоритетним градским пројектима. Како сада ствари стоје, обнова би могла да почне до краја ове године.

Дужина Страхињића Бана која треба да се сређује је 140 метара. Површина саобраћајнице, односно парцеле јесте 2.744 квадратна метра. Од тога су пешачке површине 1.083 квадратна метра, за колски саобраћај су 564 квадрата, а бициклистичка стаза заузима 301 квадрат. У том делу једносмерне колске саобраћајнице обострано између стабала дрвећа биће 56 паркинг-места, од чега су три за особе са инвалидитетом. Саобраћајна трака за кретање моторних возила ширине је 3,5 метара, ширина бициклистичке траке биће 2,3 метра, а тротоара најмање два метра, наведено је у УП-у. На раскрсници са Пјарона де Мондезира планирана је велика пешачка површина од опеке са клупама.

Аутомобили ће бити протерани из Улице Краљевића Марка између Гаврила Принципа и Југ Богданове. Краљевића Марка биће пешачка веза Карађорђеве улице са Зеленим венцем, односно савске обале и центра града. Обнавља се у дужини од 81 метра, а степенице до Улице Југ Богдана имају осам метара. Површина саобраћајнице, односно парцеле јесте 761 квадратни метар, од чега је за пешаке 476, а за контролисани колски саобраћај намењено је 285 квадрата. Паркинг-места нису предвиђена будући да ће улица бити за пешаке.
– У Улици Краљевића Марка нема зеленила, осим једног стабла код степеница ка Улици Југ Богдана, тако да би садња високих лишћара допринела повећању зеленог фонда града и свакако побољшала микроклиматске услове у улици, стварањем хладовине и снижавањем температуре у току летњих месеци. У постојећој регулацији предвиђена је садња осам стабала високих лишћара на северној страни, односно страни са јужном оријентацијом, где би се поставиле и клупе за одмор пешака – пише у УП-у за реконструкцију дела Улице Краљевића Марка.
 

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

savet
U Kraljevića Marka jedino da se napravi staza za sankanje, toliko je strma.
Нетко бјеше...
За бициклистичку стазу у наведеном делу улице у потпуности бих се сложио, само кад би барем 2/3 бициклиста који ће је користити умело да изговори "Улица Пјарона де Мондезира", као и да тачно одговори на питање шта значи црвено светло на семафору. А што се тиче у пројектана и инвеститора наведених у тексту, њима бих такође скинуо капу за планирани урбанистички "бенефит", само кад би умели да исправно, у оригиналу цитирају први стих народне песме "Бановић Страхиња".

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.