Субота, 01.10.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Погинуло је 36 возача мотора од почетка године

Већина возача има обавезну кацигу, али би требало да користе и другу заштитну опрему. – Повреде које настају приликом пада и удара о врео асфалт су изузетно тешке
(фото: Раде Крстинић)

Од почетка године до сада на српским путевима погинуло је 36 возача мотоцикала и мопеда, а близу 800 возача и путника је повређено. Од тог броја око трећине погинулих и повређених је из Београда. Према статистичким подацима, највише возача мотоцикала и мопеда страда на почетку и крају сезоне и у јулу и августу. Неуобичајено је то што је све више погинулих и повређених старије од 40 година.

– У односу на ранији период, када је гинуло и више од 100 возача годишње, ситуација је боља. Нарочито ако се у обзир узме 2009. када је страдао 121 возач мотоцикла. Али, ако се пореди с прошлом годином, онда је стање на друмовима лошије. До краја јула ове године на српским путевима погинула су 23 возача мотоцикла и седам возача мопеда, а прошле у истом периоду 21 возач мотоцикла и пет возача мопеда – наводи др Владимир Јевтић, председник Асоцијације за безбедност мотоциклиста.

Већина возача у последње време носи кацигу, али осталу заштитну опрему велики број њих и даље не користи.

– Често се дешава да људи возе у тричетврт панталоницама, мајицама, али и папучама. У случају несреће, ако возач има кацигу, свакако ће бити заштићенији, али се зна да у таквим ситуацијама посебно страдају ноге, колена, руке, шаке… Можете мислити какве повреде настају приликом пада и клизања по врелом асфалту ако је возач у панталоницама и мајици. Због тога је заштитна опрема јако важна. Неки кажу да је скупа, али у односу на то да чува живот и спречава повређивање – није. Сада се заштитна опрема може наћи и за 300, 400 евра. Има, наравно, и оне скупље, али и ова од 300 евра „ради посао”. Уосталом, колико кошта мотоцикл – опрема није скупа. Наравно, држава може изаћи у сусрет и скинути доста високу царину с ове опреме, што би додатно подстакло возаче да је набаве – каже Јевтић.

Многи возачи се жале, истиче, да им је у опреми вруће и да је зато не користе.

– То, наравно, није никав изговор. Јесте да по закону возачи од заштитне опреме морају да имају само кацигу, али и у пракси виде и сами да им то није довољно – додаје он.

Најчешћи узрок страдања мотоциклиста је брзина. Али, у последње време појављују се и неки други разлози.

– Возачи мотоцикала возе потпуно ослобођени мисли и чињенице да су саобраћају. И када се догоди нека непредвиђена ситуација, не знају шта их је снашло, па не могу одмах ни да реагују како треба. Све чешће се јавља и агресија. Има је у вожњи, али и у понашању мотоциклиста. Уместо да се концентришу на пут и друге учеснике у саобраћају, они се свађају с њима. Управо због тога се деси и до 15 одсто више незгода – објашњава Јевтић.

Многи сматрају да је старосна граница разлог повећаном броју несрећа.

– Имамо младе возаче који се понашају одговорно, али има старијих који се у вожњи заиста понашају бахато. Све се више дешава да старији од 40 година страдају или бивају повређени у незгодама са мотоциклима. Они обично купе мотоцикл јер мисле да су у тренду, да је то фенси, а онда бахато понашање пренесу на вожњу, на улицу. На повећан број саобраћајки с мотоциклистима утиче и то што знање које стекну на обуци у ауто-школама није довољно. Сматрам да су им потребни додатни часови. А постоје места где заиста могу добро да употпуне своје искуство када је реч о вожњи мотоцикла – истиче Јевтић.

У Србији, према грубим проценама, има око 85.000 возача мотоцикала и мопеда.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

dusan1
Ja skoro 30 godina 'ne silazim' sa motocikla . Dnevno minimum 40 Km kuća-posao u Italiji . Razlika u odnosu na Srbiju i BG je u onome što se u Srbiji naziva 'agresivna vožnja' . Niti su vozači automobila i autobusa 'navikli' na motocikle niti piloti dvotočkaša imaju osećaj da ih 'onaj drugi' ne vidi. Da neoprezno otvori vrata na autu i natera moto-biciklistu na udes , dva puta mi se desilo u Srbiji a jednom u Italiji i to je vozač bio Bugarin ! Italijan je i sam biciklista pa zna i vodi računa .
Milan Ffm
Ja spadam u motorcikliste preko 50 god. starosti. I vozim motor isključivo u kožnom kombinezonu. Ali pri brzini preko 100 a često i preko 200km/h je iluzorno očekivati nekanvu zaštitu od 2-3 mm goveđe kože. Najveća opasnost na putu su upravo vertikalni nosači zaštitne ograde, stabla drveća, nosači saobraćajnih znakova, bandere i tome slično. Putevi su svuda na svetu na žalost projektovani za automobile a ne za motorcikle. Idealno bi bilo da se motor vozi samo na stazi za motorcikle.
Baba
Kako voze, malo je.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.