Уторак, 27.09.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Тешки дани за немачку ауто индустрију

У овој години, због разних проблема, произведено је око 700 хиљада аутомобила мање него што је било планирано
Фабрика аутомобила "Порше" (ЕПА ЕФЕ - Р.В.)

За аутомобилску индустрију Немачке, која запошљава више од 800 хиљада људи, долазе лоши дани. У овој години, због разних проблема, произведено је око 700 хиљада аутомобила мање него што је било планирано. То је сигуран знак да се немачка ауто индустрија неће брзо опоравити од шока који је задесио током пандемије коронавируса.

Раст цена енергије, кашњење испорука делова, поремећени ланци снабдевања, несташица микрочипове, пад продаје аутомобила.., само су неки од проблема који погађају ауто индустрију у целом свету.

Немачка је четврта земља у свету по производњи аутомобила који су главни извозни производ немачке привреде. Од 15 до 20 одсто немачког извоза чини аутомобилска индустрија.

У 2020. години произведено 3.5 милиона аутомобила, а 2021. години јоша мање, само 3.1 милион. То је далеко испод некадашњих бројки, које су износиле скоро шест милиона возила годишње.

Ове године се очекивао опоравак, али по свему судећи, до њега неће доћи.

Проблеми су почели и пре пандемије коронавируса, а разлог пада производње у 2019. години била је слаба потражња за возилима на светском тржишту. Још тада је опао извоз за 13 одсто али је број регистрација нових аутомобила у Њемачкој порастао пет 5 процената, преноси немачки медији.

У првој години пандемије произведено је три и по милиона возила што је најмања производња још од уједињења две Немачке, 1990. године. Фабрички погони су недељама били потпуно угашени, остатак године су радили са умањеним капацитетом.

Аутомобилска индустрија била је једна од најпогођенијих привредних грана за време пандемије.

Док је 2020. године године падале продаја и производња аутомобила, расла је производња и потражња за рачунарима и лаптоповима јер су људи углавном време проводили код куће.

То је довело до тога да су се произвођачи чипова преоријентисали да задовоље тај  сегмента тржишта, смањујући производњу чипова за аутомобилску индустрију.

Данашњи аутомобили користе доста електронике, па захтевају и пуно чипова.

Радикалне промене потражње и производње довеле су до нестабилности у добављачким ланцима, чиме су створена „уска грла" и несташица чипова, због чега су фабрика аутомобила морале да смање или чак зауставе погоне.

Ауто индустрију сада погађају и други проблеми, пре свега високе цене енергената и смањена потражња за новим аутомобилима.

 

Коментари13
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Борис М. Бања Лука
Све разлоге наводе, али биједне плате већине грађана, никада. Јадни власници ауто концерна.
Beogradjanin-Istrijan-Schwabenländle
Будите без бриге, аутоиндустрија ради, људи купују кола, велика и мала, наравно нешто мање него пре две године, али код нових три милиона регистрованих аутомобила индустрија ће то преживети. И нису скупљи ни 50 ни 100%, и не производе никакве тенкове него још увек најтражениjа кола, како у Европи тако и у Србији, AUDI, BMW, FORD, MERCEDES / Maybach, OPEL, PORSCHE ( из рекорда у рекорд ), Volkswagen. И ћерке, SEAT и нарочито SKODA се одлично продају.
nikola andric
Teski dani za Nemacku''= teski dani za Zajednicu. Beze krave muzare nece komisija moci da izigrava Bozic Batu sa milijardama poreskih obaveznika. Veca mogucnost je deoba na SEVER- i JUG nego prosirivanje na zapadni Balkan.
vojo
to je cena koju moraju da plate da oslabe rusiju zarad amera
boza
Bila je hiperprodukcija na tudjim resursima i energiji. Vreme je da se svedu na realnu meru.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.