Среда, 05.10.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Поремећај пажње могући узрок јучерашње несреће у Бугарској

(фото Танјуг/В. Спорчић)

Јучерашњој несрећи у Бугарској, када се преврнуо аутобус из Србије, вероватно је допринео људски фактор односно поремећај пажње возача, изјавио је за Танјуг мастер инжењер саобраћаја и председник Удружења за безбедности саобраћаја „Сигурне стазе” из Бора Игор Велић.

Додао је да се према светским истраживањима, поремећај пажње препознаје као узрок у 25 одсто саобраћајних незгода и да је веома често изазван употребом мобилног телефона.

„Возач је из најбоље намере хтео да помогне оцу и детету коме је позлило али је довољно да се он склонио на једну секунду. Ако је ишао рецимо 80 километара на сат за једну секунду прелази 22 метра и ствара се могућност да возач изгуби контролу над возилом”, објаснио је Велић.

Додао је да је према изјави Станимира Станева из Министарства унутрашњих послова Бугарске и коловоз био клизав па је тиме и ризик да дође до излетања и губљења контроле над возилом био знатно већи.

Велић је истакао и да би било добро проверити да ли су сва седишта аутобуса који се преврнуо имала појасеве, што је, како је навео обавеза последњих година.

„Не знам да ли је тај аутобус имао појасеве, али да су људи у њему били везани у моменту несреће, вероватно би мањи број људи био повређен и био би мањи степен повреда. Чињеница је да је појас спасио много више људских живота него било која инжењерска мера”, нагласио је Велић.

Навео је и да би људи када крећу на дужи пут требало да буду опремљени храном и водом, а нарочито ако путују са децом, јер возач не може зауставити возило када год неко од путника затражи, нарочито не на ауто-путу.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

pitanje
Gde je tu suvozač? Velike ture, posebno dece, ne sme da vozi jedan šofer.
Milen
Kakav poremećaj pažnje kada je vozač tokom vožnje podešavao pomoćno sedište? Nije mogao da stane ili zamoli nekog drugog, a vozi decu?! Šteta što će na robiju u Bugarskoj.
Паркирај се па намештај седиште
Не мора да има сигурносне појасеве аутобус који није стриктно намењен за превоз деце (нпр. на школској екскурзији). Али зато, по закону, не може један возач аутобуса да вози туру од преко 850 километара, од Несебара до Батајнице (Београда). То је више од 10 сати вожње. Осим тога, поремећај пажње возача и губљење контроле над воланом услед устајања са возачког седишта и намештања седишта сувозача нису иста ствар.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.