Четвртак, 29.09.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
ОБНОВА БУЛЕВАРА ПАТРИЈАРХА ПАВЛА

Више од три године радова од Кошутњака до Пере Велимировића

На том потезу конзорцијум око „Енергопројекта” мајсторисање започео још у септембру 2019, а сав посао требало да буде готов у рано пролеће 2021. године. – Нови накнадни рок за завршетак октобар 2022.
(Фото Н. Марјановић)

На Булевару патријарха Павла, осим његовог имена, ништа друго није за похвалу. А и како би и било ако се зна да реконструкција и проширење ове саобраћајнице, нажалост, спада у обнове које ће по лошем помињати због силних пробијених рокова, неозбиљности и неорганизованости. Јер, сада је већ јасно да ће се деоница овог булевара од Пере Велимировића до Кошутњака, дуга непуна два километра, радити званично више од три године, а то се да закључити на основу одговора које смо добили од Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда. У овој градској институцији за „Политику” су навели да је рок завршетка радова на том делу булевара октобар 2022. Али, проблем је што то није ни првобитни па чак ни други званични рок за окончање радова на деоници на којој су радови почели још у септембру 2019. Јер, да су се рокови поштовали и да се на овом градилишту радило како ваља, требало је да мајстори напусте ово градилиште после 540 дана, односно још у рано пролеће 2021. Ако не до тада, оно барем до септембра 2021, што је био накнадни рок када је вирус корона уз наравно уобичајене „непредвиђене проблеме на градилишту” град урачунао извођачу као оправдање. Реорочавања су потом настављена, али у граду су једноставно престали да се правдају на тему овог неозбиљног градилишта. У међувремену, део нових трака на булевару је пуштен у саобраћај, али како оцењују бројни грађани, боље да ни то није пуштено с обзиром на лош квалитет коловоза, пре свега на то колико је нераван и непријатан за вожњу.

Зашто ова деоница булевара до данас није увелико завршена, као и да ли ће због драстичног пробијања рока извођачи бити кажњени такозваним пеналима, у граду нису одговорили. Из Дирекције су, када је реч о тој деоници, само указали да су завршене обе коловозне траке са инсталацијама, као и постављање семафорске сигнализације.

– Преостало је да се изведу радови у зони трамвајске баштице, постављање ивичњака, одводњавање, асфалтирање тротоара, као и инсталације јавног осветљења и озелењавање – навели су у Дирекцији подсећајући да је посао на делу булевара од Пере Велимировића до Кошутњака вредан 1.300.000.000 динара.

Посао на тој деоници отегао се као гладна година па је у међувремену, пролетос, почела реконструкција и другог дела булевара, оног од Хиподрома до Кошутњака, што је као посао добио конзорцијум око „Рас инжењеринга”. Вредност радова на том делу, чији наставак треба да буде онај неславни део овог градилишта, уговорена је у нето износу од 2.000.000.000 динара, а рок за завршетак радова је мај 2023. На деоници под ингеренцијом „Раса” завршено је скидање контактне мреже, шина и прагова и у сарадњи са републичким јавним предузећима и институцијама, како кажу у Дирекцији, у току је уклањање преостале железничке опреме.

Саобраћајница на том потезу биће проширена на делу који је раније коришћен за железнички саобраћај чиме се заобилази Топчидерски парк. На овој деоници Булевара патријарха Павла планирана су два кружна тока и трокрака раскрсница са Булеваром војводе Мишића.

Пробијање рокова као редовна ставка

Пробијање рокова на важним инфраструктурним пословима у граду, чини се, постало је пракса групе извођача у којој је „Енергопројект”. Јер, осим неславне деонице булевара од Пере Велимировића до Кошутњака, ова фирма била је једна од водећих чланица конзорцијума који су реконструисали Карађорђеву и Савски кеј, али и чувени потез улица од Рузвелтове од Зоолошког врта. Бројни пробијени рокови, често врло мало радника на терену, лош квалитет урађеног… неки су од заједничких именитеља свих тих обнова, односно све оно на шта су се житељи Београда жалили када је реч о овим реконструкцијама.

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Dragan
Ok, ali koja je druga strana price? Da li ih drzava isplacuje na vreme pa kasne ili ???

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.