Петак, 30.09.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Заједно: СНС реке види искључиво као коридор за транспорт угља

Превоз угља (Фото Небојша Марјановић)

Политичка организација Заједно саопштила је данас да Српска напредна странка (СНС) реке види искључиво као коридор за транспорт угља.

„Багери који уређују речне коридоре на Сави и изјава министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Србије Томислава Момировића да је 'знао да ће речни путеви постати главни коридори енергената' говоре да напредњачка власт реке види искључиво као коридор за транспорт угља”, наведено је у саопштењу.

Додаје се да константно улагање у речне коридоре, како је Момировић навео, једноставно не постоји, јер дно Саве и Дунава није одржавано и копано више од једне деценије.

Због тога, како је наведено, од границе са Хрватском до Београда, деценију већ Сава није пловна за танкере и велике барже.

„У исто то време, на Морави и широм Србије, кинеске фирме или фирме блиске напредњачкој власти несметано и некажњено краду шљунак из речних корита, уништавајући реке, али и стварајући опасност од изливања и плављења”, наведено је у саопштењу.

Истакнуто је да је „Момировић очигледно министар за селективни саобраћај, јер су му речни и железнички саобраћај у прекиду, а тек када су девастирали Електропривреду Србије (ЕПС) и Термоелектрану Никола Тесла (ТЕНТ), због интервентног увоза угља сетио се да постоји речни коридор”.

„Селективно и само за акутне потребе, слично као што се на Дорћолу шири коридор сечом платана да би аутобуси могли да приђу до његовог хотела”, наведено је у саопштењу.

Оцењено је да је „нашим рекама потребно континуирано одржавање корита, насипи који служе као водоутврде, а не парцеле за зидање нелегалних вила корумпираној елити, грађанима су потребни пречистачи отпадних вода, да нам не би Сава и Дунав биле најзагађеније у Европи”.

Србији је, како је наведено, „потребан и Институт Јарослав Черни, назад у власништву државе, који би могао направити озбиљну студију управљања рекама и водоснабдевањем у предстојећим сушним годинама, а који су отели и поклонили својој фирми Миленијум тиму”.

Зајено је оценила и да је потребно министарство које ће реаговати да због пројекта Нови Сад на води забрани планирано измештање тока Дунава.

„Нашим рекама и коридорима треба детаљан план, озбиљан рад и пажња, а не селективан приступ, како не бисмо више били одсечени од Европе и наших комшија, те били способни за изазове које будуће време носи”, оценила је Заједно.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.