Понедељак, 26.09.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

За сада без поскупљења превоза у Београду

(Фото Н. Марјановић)

На сутрашњој седници Скупштине Града Београда, пред одборницима ће се наћи више одлука, међу којима и договор Града и приватних превозника о већој цени рада на основу које приватници обављају превоз путника, али то повећање неће значити и већу цену карте у градском превозу.

Пред одборницима ће се наћи и предлог одлуке о забрани постављања реклама и других натписа са спољашње стране возила, као ни са унутрашње стране прозора.

Одборници ће разматрати и усвојити одлуку о реализацији локалног Плана управљања отпадом за прошлу годину, као и извештај о безбедности саобраћаја у граду током 2021. године.

Када је реч о јавном превозу, председник Скупштине града Никола Никодијевић појашањава за Танјуг да, због поремећаја цене горива на светском тржишту, који није заобишао ни Србију, Београд за ГСП, као и приватни превозници у систему јавног превоза, плаћају знатно већу цену горива него пре шест или седам месеци.

„Зато Град сада повећава цену рада коју плаћа приватним превозницима, по километру, како бисмо успели да одржимо стабилност јавног превоза у граду”, рекао је Никодијевић раније Танјугу.

То је, наглашава, велика борба, јер су цене „скочиле” готово 30-40 одсто у односу на последњих неколико месеци, али се, додаје, надлежни труде да одрже квалитет и ниво јавног превоза у тешким околностима.

Приватни превозници су, иначе, у протеклом периоду истицали да су због раста цене евродизела, већ дуже у проблему.

На овај начин, Град им помаже да наставе да возе, а већа издвајања за „приватнике”, неће довести до пораста цене карте у јавном градском превозу, већ би, истиче Никодијевић, било значајно да се побољша наплата, односно да се прекине са праксом „шверцовања” путника у превозу.

„Чинимо напоре да поред тешке ситуације на тржишту енергената и горива, одрижимо цене у граду, када је у питану превоз. Било би добро да се повећа ниво наплате, и мислим да би то у овом тренутку био начин да превазидемо ову ситуацију”, рекао је Никодијевић.

Ако буде повећана наплата, нећемо бити у ситуацији да повећавамо цене, подвукао је Никодијевић и додао да се Град труди да очува стабилност и да што мање наметима оптерети грађане, који морају да схвате да јавни превоз мора да се плаћа.

„Уколико будемо дисциплиновани, одговорни, ако се будемо придржавали прописа, верујем да нећемо повећавати цене јавног превоза”, рекао је Никодијевић.

Одборници ће разматрати одлуку по којој аутобуси, градски и приватни, неће моћи да имају рекламе на спољашности возила, што, каже Никодијевић, не значи да у будућности неће на другачији начин бити уређена могућност рекламирања на возилима.

„Сада је став да су возила превише ишарана, без озбиљне стандардизације у оглашавању на спољном делу возила. У будућности ћемо се трудити да обезбедимо стандард оглашавања – да аутобуси не буду шарени, без критеријума. Идеја је да уведемо ред у ту област, а не да забранимо рекламирање само по себи”, рекао је Никодијевић.

На двеном реду биће и одлука о реализацији Плана управљања отпадом за прошлу годину у Београду, а Никодијевић каже да Град увелико спроводи Стратегију управљања отпадом, како би се тај посао обаљаво ефикасније, смањили неповољне ефекте на животну средину, а повећао проценат рециклаже отпада.

„Рециклажа је у 21. веку, пре свега, приход, а не трошак. Зато опремамо наша комунална предузећа, нове рециклажне станице, едукујемо најмлађе, трудимо се да повећавамо свест грађана о одлагању отпада и рециклажи”, рекао је Никодијевић.

Циљ је, каже, да се из године у годину повећава проценат рециклаже отпада, будући да је Србија још век испод просека ЕУ, иако има напретка у последњих пет, шест година, који, додаје, само треба наставити.

Подећа и на јавно-приватно партнерство у „Винчи”, где после много деценија немамо више несанитарну, већ је то сада санитарна депонија на којој се отпад безбедније одлаже.

Одборници ће разматрати и годишњи извештај о безбедности саобраћаја.

Према речима Никодијевића, најважнији ефекат Стратегије о безбедности саобраћаја је да у последњих пет година у Београду нема страдале деце у зонама шокла.

„То значи да су мере дале резултате, па сада морамо да их проширимо на читаву територију града. Исплатило се што смо посебно обележавали зоне школа, стављали посебне знакове, ограде да деца не би излетела на улицу, лежеће полицајце како би возачи успорили... Те зоне треба да ширимо”, рекао је Никодијевић.

Безбедност саобраћаја је један од аспеката живота у граду којим су надлежни задовољни, рекао је Никодијевић и додао да је, по питању безбедности деце у саобраћају наша статистика на нивоу развијених земаља, иако имамо лошију инфрастрсуктуру и мање поштујемо прописе.

На дневом реду ће се наћи и предлог одлуке о начину и поступку доделе стамбене подршке ратним војним инвалидима и породицама палих бораца стицањем својине на стану изграђеног средствима донације Владе Јапана, као и Предлог одлуке о измени одлуке о утврђивању категорија корисника који плаћају субвенционисану цену комуналних услуга. Одборници ће одлучивати и о измени решења о образовању Градског штаба за ванредне ситуације на територијо Града Београда, те о давању сагласности на одлуку о измени и допуни Статута Јавног комуналног предузећа „Градска чистоћа” и промени оснивачког акта Установе социјалне заштите „Прихватилиште за одрасла и стара лица”.

У скраћеном поступку седнице наћи ће се предлози решења о разрешењу и именовању в.д. директора у једном броју предузећа и установа чији је оснивач Град Београд, као и предлози решења о разрешењу и именовању чланова управних и надзорних одбора и чланова школских одбора.

Трећа седница градског парламента, прва „радна” после конституисања новог сазива и избора градоначелника, биће одржана уз поштовање препорука о превентивним мерама у циљу спречавања ширења заразне болести ковид-19, које је препоручио Градски завод за јавно здравље.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.